Ratkaisematon ristiriita suhteessa! :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tekikö mies kotitöitä ennen lapsen syntymää? Oliko hänellä aiemminkin paljon autoharrastuksia? Ei kai hänen luonteensa täysin ole muuttunut?

Olimme tosiaan molemmat töissä, teimme aika puoliksi kotihommat. Hänellä ei ollut tuota autoprojektiaan silloin, aloitti sen jäätyään työttömäksi, kun vauva oli jo syntynyt. En todellakaan olisi lasta hankkinut jos tilanne olisi ollut sama.

Viimeksi muokattu:
Öhhöh. Väität ap että mies on lupaillut sinulle vaikka mitä, ja nyt yhtäkkiä ei pidäkkään lupaustaan. Vai olikohan se niin että olet itse itkenyt jo valmiiksi että joudut kuitenkin luopumaan kaikesta, ja sitten mies on rauhoitellut sinua valehtelemalla että hän toki tekee osansa. Ja sitten keksinyt tämän autojuttunsa ettei tarvitsisi mitään tehdä? Mitäs jos sinun harrastuksesi veisikin 10 tuntia päivässä? Kukas lapsen sitten hoitaisi? Teepäs pistokoe: jätät vauvan hoitamatta vuorokauden ajaksi. Et reagoi yhteenkään itkuun tai kakkavaippaa tai mihinkään. Et edes muista syötä etkä nukuta lasta. Katso kuinka paljon miestäsi kiinnostaa lapsensa hoito. Siitä voit päätellä mitä kannattaa elämässäsi tehdä.

Siinä vaiheessa kun perheessä on lapsia, ei aikuinen ihminen enää voi pohtia huvittaako mua sittenkään tää lapsi vai harrastanko mielummin. Siinä vaiheessa on otettava aikuisen vastuu ja pidettävä lapsesta ja perheestä huolta, vaikka ei aina niin hirveästi haluttaisikaan.

Mies on siis työttömänä ja harrastuksensa kimpussa 10h päivässä. Eihän se noin voi mennä, ihan eri asia kuin olla oikeissa töissä ja elättää perhettä! Entä jos sinä tekisit saman, keksisit kivan harrastuksen josta mielestäsi on hyötyä koko perheelle ja haluaisit että mies on huolehtimassa lapsesta pitkin päivää, vaikka joka toinen päivä tai viikko? Mitä mies siihen sanoisi? Koitappa kysyä.

Siinä vaiheessa kun perheessä on lapsia, ei aikuinen ihminen enää voi pohtia huvittaako mua sittenkään tää lapsi vai harrastanko mielummin. Siinä vaiheessa on otettava aikuisen vastuu ja pidettävä lapsesta ja perheestä huolta, vaikka ei aina niin hirveästi haluttaisikaan.

Mies on siis työttömänä ja harrastuksensa kimpussa 10h päivässä. Eihän se noin voi mennä, ihan eri asia kuin olla oikeissa töissä ja elättää perhettä! Entä jos sinä tekisit saman, keksisit kivan harrastuksen josta mielestäsi on hyötyä koko perheelle ja haluaisit että mies on huolehtimassa lapsesta pitkin päivää, vaikka joka toinen päivä tai viikko? Mitä mies siihen sanoisi? Koitappa kysyä.

Miehen mielestä tämä tekeillä oleva autoprojekti on oikeasti tärkeä, ja pitää hoitaa pois alta ennenkuin voi keskittyä perheeseen ja työntekoon. Itse en todellakaan ole samaa mieltä...

Viimeksi muokattu:
Juu no en aio mennä vielä töihin, lapsi vasta muutaman kk..eikä tämä hulabaloo nyt pelkästään lapsesta johdu, vaan siitä ettei mies ota vastuuta.

Puet aamulla ja lähdet jonnekin päiväksi. Ensin isket ovella lapsen miehelle vaipoissaan. Tulet kotiin illalla kymmenen maissa. Tai lähde tyttöjen kanssa risteilylle ja olet pari yötä poissa. Kyllä isä pärjää.

Miten toi voi olla noin vaikeeta? jos ei ole vastuuta niin ANNA VASTUUTA.

Viimeksi muokattu:
Puet aamulla ja lähdet jonnekin päiväksi. Ensin isket ovella lapsen miehelle vaipoissaan. Tulet kotiin illalla kymmenen maissa. Tai lähde tyttöjen kanssa risteilylle ja olet pari yötä poissa. Kyllä isä pärjää.

Miten toi voi olla noin vaikeeta? jos ei ole vastuuta niin ANNA VASTUUTA.

Ei pidä leikkiä pienen vauvan elämällä. Vauva tarvitsee hoitoa ja turvallisuuden tunnetta olivatpa vanhemmat kuinka epäkypsiä tahansa. Ehkä mies luuli olevansa tarpeeksi aikuinen isäksi, mutta ei sitten ollutkaan. Nyt sitten pakoilee vastuutaan autojen pariin. Tosi vastuuntunnottoman tuntuinen, munaton lusmu!

Miehesi on mitä on etkä voi häntä muuttaa, varsinkaan kun hän ei sitä halua. Omasta mielestään hänen toiminnoissaan ei myös ole vikaa, joten ainut mitä voit tehdä, on yrittää muuttaa omaa asennettasi mieheen. Mäkätys ja järjellä puhuminen ei näköjään auta. Kokeile vaikka kohtelemalla miestä niinkuin hän kohtelee sinua, eli älä huomio häntä, hänen tarpeitaan tai olemassaoloaan mitenkään. Hän itse elää niinkuin teitä ei olisikaan, harrastaa 10 t päivässä, istuu tietsikan ääressä. Syö itse vauvan kanssa, älä valmista miehelle ruokaa, älä pese hänen vaatteitaan jne. Elä kuin häntä ei olisikaan ja katso mitä tapahtuu. Älä jätä vauvaa hoitamatta tekipä mies mitä tahansa. Erimielisyytenne ei ole vauvan vika ja hän tarvitsee parhaan mahdollisen hoidon.

Viimeksi muokattu:
Kyllä mies menettää paljon,jos ei osallistu lapsen hoitoon vauvasta alkaen. Se on niin antoisaa aikaa,ettei mikään auton rassaaminen sitä voita.
Isän ja lapsen suhde kahittyy vahvaksi,kun osallistuu lapsen hoitoon aktiivisesti.Samalla näkee vauvan kasvamisen ,vähän päivässä,vähän enemmän viikossa.
Vaipan vaihto,mitä ruskeempi,sen kehittävämpi projekti,sitten paikat puhtaaksi ja taas on tyytyväinen vauveli kehräämässä isukin sylissä.Ei muuta kun syöttää,jos nälkä kurnii pikku masussa.Tälleen ainaskin meillä meni.

Ei pidä leikkiä pienen vauvan elämällä. Vauva tarvitsee hoitoa ja turvallisuuden tunnetta olivatpa vanhemmat kuinka epäkypsiä tahansa. Ehkä mies luuli olevansa tarpeeksi aikuinen isäksi, mutta ei sitten ollutkaan. Nyt sitten pakoilee vastuutaan autojen pariin. Tosi vastuuntunnottoman tuntuinen, munaton lusmu!

Miehesi on mitä on etkä voi häntä muuttaa, varsinkaan kun hän ei sitä halua. Omasta mielestään hänen toiminnoissaan ei myös ole vikaa, joten ainut mitä voit tehdä, on yrittää muuttaa omaa asennettasi mieheen. Mäkätys ja järjellä puhuminen ei näköjään auta. Kokeile vaikka kohtelemalla miestä niinkuin hän kohtelee sinua, eli älä huomio häntä, hänen tarpeitaan tai olemassaoloaan mitenkään. Hän itse elää niinkuin teitä ei olisikaan, harrastaa 10 t päivässä, istuu tietsikan ääressä. Syö itse vauvan kanssa, älä valmista miehelle ruokaa, älä pese hänen vaatteitaan jne. Elä kuin häntä ei olisikaan ja katso mitä tapahtuu. Älä jätä vauvaa hoitamatta tekipä mies mitä tahansa. Erimielisyytenne ei ole vauvan vika ja hän tarvitsee parhaan mahdollisen hoidon.

Joo olen samaa mieltä kanssasi siitä ettei vauvan saa antaa kärisä, eli ei tulisi mieleenikään maksaa miehelle samalla mitalla, että häippäsisin jonnekin.

Olen tosiaan koittanut hyvällä puhua, ja nyt viimeaikoina pahallakin, muttei siitä tule kuin riitaa, mieheni on loukkaantunut, ja pitää minua täysin kohtuuttomana. Minun kuulemma pitäisi ymmärtää että hänen on PAKKO saada tuo autoprojekti loppuunsa ennenkuin hän voi keskittyä perheeseensä. Ja se projekti senkun venyy ja venyy. Ennen lapsen syntymää mies sanoi sen kestävän pari kk, sitten taas pari ja niin edelleen, eikä loppua näy.

Tuntuu ihan hemmetin turhalta siivota, pyykätä, tiskata, kokata, puunata ja siinä sivussa hoitaa vauvaa, kun mies paiskii koko ajan työtä mistä ei edes makseta palkkaa. Mies pitää tuota autoharrastustaan työnä, jota minun pitäisi arvostaa, koska autoprojekti jota hän tekee, on tarkoitettu koko perheelle. Minä olen taas sitä mieltä, että mies olisi voinut haudata koko projektin siiheksi kunnes lapsi on isompi. Ja nyt kun hän on päättänyt olla menemättä töihin lapsen ekana vuonna, olisi nyt lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista, ja minunkin kanssani, koska sitten se vähenee, kun aloittaa taas työt.

Viimeksi muokattu:
Sitooko sinua kotiin muu kuin vauva - onko esim. kotieläimiä? Jos ei, niin ota ja lähde vaikka sukulaisten luo vierailulle - vaikka viikoksi noin alkuun. Hoitakoon mies sillä aikaa ruokansa ja pyykkinsä, kodista puhumattakaan. Veikkaan, että huomaa poissaolosi aikana, ettei mikään suju itsestään.

Saat siinä viikon aikana varmaan huilattua itsekin ja pääset hetkeksi irti arjen pyörityksestä.

Siis millä tavalla miehesi kokee teidän perheenne konkreettisesti hyötyvän tuosta autoprojektista kun hän on sen valmiiksi saanut? Laskeeko hän tienaavansa sillä rahaa jossain vaiheessa vai mitä? Ihmettelin vain tuota miehesi perustelua harrastuksellensa.

Sitooko sinua kotiin muu kuin vauva - onko esim. kotieläimiä? Jos ei, niin ota ja lähde vaikka sukulaisten luo vierailulle - vaikka viikoksi noin alkuun. Hoitakoon mies sillä aikaa ruokansa ja pyykkinsä, kodista puhumattakaan. Veikkaan, että huomaa poissaolosi aikana, ettei mikään suju itsestään.

Saat siinä viikon aikana varmaan huilattua itsekin ja pääset hetkeksi irti arjen pyörityksestä.

On kissa, joka on minun kissani alunperin, siis ollut minulla jo ennen suhdettamme. Sen takia vaikea lähteä, varsinkin kun kahteen paikkaan jonne voisin mennä, ei voi kissaa viedä. Toisessa paikassa on erittäin kissa-allergisia ihmisiä, ja toisessa kaksi koiraa jotka eivät tule kissojen kanssa toimeen.

Muuten hyvä idea.

Viimeksi muokattu:
Siis millä tavalla miehesi kokee teidän perheenne konkreettisesti hyötyvän tuosta autoprojektista kun hän on sen valmiiksi saanut? Laskeeko hän tienaavansa sillä rahaa jossain vaiheessa vai mitä? Ihmettelin vain tuota miehesi perustelua harrastuksellensa.

Koska hän rakentaa pakettiautosta autoa jolla voi matkustella. Hän haaveilee että pääsisimme tuolla autolla kiertelemään ulkomaille, kun lapsi vähän kasvaa. Tuosta haaveilimme ennen lasta, siis euroopan kiertämisestä autolla. Mutta minulle se asia ei ole enää tärkeä. Mutta tosiaan, mies haluaa saada tuon projektin valmiiksi ennenkuin hänen on pakko mennä töihin tienaamaan.

Viimeksi muokattu:
Koska hän rakentaa pakettiautosta autoa jolla voi matkustella. Hän haaveilee että pääsisimme tuolla autolla kiertelemään ulkomaille, kun lapsi vähän kasvaa. Tuosta haaveilimme ennen lasta, siis euroopan kiertämisestä autolla. Mutta minulle se asia ei ole enää tärkeä. Mutta tosiaan, mies haluaa saada tuon projektin valmiiksi ennenkuin hänen on pakko mennä töihin tienaamaan.

Tarkennan vielä, että hän aloitti suunnitella tuota projektia jo ennen kuin aloin odottaa lasta. Ja tosiaan minusta hän olisi voinut lapsen syntymän jälkeen unohtaa tuon projektin joksikin aikaa, tai käydä siellä vaikkapa 1-2 päivänä viikossa jne., mutta kun hän tosiaan on nyt lapsen koko eliniän asettanut tuon projektin ihan ykkössijalle elämässään, niin että on tosiaan koko päivän pois, ja illalla kun kotiutuu, on ihan rättipoikki niin ettei jaksa aina edes jutella.

Sen lisäksi että tunnen että minä ja lapsi olemme hänen tärkeysjärjestyksessään vasta kakkosena, tunnen suurta tyhjyyttä henkisesti, koska meillä ei käytännössä ole edes enää mitään parisuhdettakaan. Tuntuu tyhjältä, enkä oikein enää keksi jokapäiväisessä elämässä mitään syitä mitkä pitäisivät yllä rakkauttani häneen. Tunnen kyllä rakkautta silloin kun hän joskus leikkii lapsensa kanssa ja saa tämän nauramaan, mutta meillä kahdella en tunne olevan enää mitään erityistä henkistä sidettä. Vaikea selittää.

Jos hän olisi töissä, ymmärtäisin toki että hän olisi siellä. Mutta nyt koska hän ei ole töissä, tuo autonrassaus siis on hänelle nyt ykkönen. Sellaista on erittäin vaikeaa arvostaa, tai ainakin minun on.

Ehkä olen väärässä...

Viimeksi muokattu:
On kissa, joka on minun kissani alunperin, siis ollut minulla jo ennen suhdettamme. Sen takia vaikea lähteä, varsinkin kun kahteen paikkaan jonne voisin mennä, ei voi kissaa viedä. Toisessa paikassa on erittäin kissa-allergisia ihmisiä, ja toisessa kaksi koiraa jotka eivät tule kissojen kanssa toimeen.

Muuten hyvä idea.

...eikö miehesi hoida kissaa, jos olet poissa? Vaikka kissa on alunperin sinun, se on teidän yhteiseen kotiinne hyväksytty --> mies hoitakoon kissan ruokinnan!!! Se ei voi olla este lähtemisellesi.

Ethän vaan tarkoituksella torpedoi kaikkia ehdotuksia, joita on tilanteenne vuoksi esitetty? Luin koko ketjun (osan silmäilin) ja jotenkin alkaa tuntua, ettet hyväksy muuta vastausta kuin mitä itse olet asiasta mieltä. Pitkä keskustelu syntyi - hyvä niin - mutta otatko vinkkejä oikeasti vastaan?

Kuvailemasi tilanne ei ole ainutlaatuinen, näitä on tullut kuultua ennenkin. Miehesi joko
A) tarkoituksella viettää aikaansa auton kimpussa, ettei tarvitse osallistua kodin ja vauvan hoitoon
B) kokee työttömyyden niin, että jotain kokopäiväistä, näkyvää on tehtävä = auton rassausta
C) rassaa autoa, jotta pääsette yhteiselle Euroopan kiertomatkalle (unelma ei ole kuivahtanut)

Niin tai näin - kumpikaan teistä ei taida nähdä toisen tilannetta sellaisena kuin se oikeasti on.

Viimeksi muokattu:
Sen lisäksi että tunnen että minä ja lapsi olemme hänen tärkeysjärjestyksessään vasta kakkosena, tunnen suurta tyhjyyttä henkisesti, koska meillä ei käytännössä ole edes enää mitään parisuhdettakaan. Tuntuu tyhjältä, enkä oikein enää keksi jokapäiväisessä elämässä mitään syitä mitkä pitäisivät yllä rakkauttani häneen. Tunnen kyllä rakkautta silloin kun hän joskus leikkii lapsensa kanssa ja saa tämän nauramaan, mutta meillä kahdella en tunne olevan enää mitään erityistä henkistä sidettä. Vaikea selittää.

En ole asiantuntija, mutta olen kuullut, että alle vuoden ikäisen vauvan äiti voi kokea todella suurta vastenmielisyyttä puolisoaan kohtaan. Tämä on biologinen, luonnon järjestämä juttu, puhtaasti tuoreen äidin suojelemiseksi, jotta hän ei hankkiutuisi liian aikaisin uudelleen raskaaksi.

Äidiksi tuleminen on varmasti ollut sinulle suuri muutos, varsinkin koska kärsit vauvan koliikista niin pitkään. Tähän vielä stressaavat lapsettomuushoidot. Nyt kun kaikkien näiden raskaiden kokemusten jälkeen hoidat väsyneenä lasta ja kotia, velloen negatiivisia ajatuksia miehestäsi päivät pitkät, annatko itsellesi edes mahdollisuutta rakastaa häntä?

Ja hankkikaa vaikka viikkosiivoja urakkaa helpottamaan kun kerta säästöjä on. Jos miestä ei itse käytännössä kodinhoito kiinnosta, niin sitten rahapussin kautta.

Viimeksi muokattu:

En ole asiantuntija, mutta olen kuullut, että alle vuoden ikäisen vauvan äiti voi kokea todella suurta vastenmielisyyttä puolisoaan kohtaan. Tämä on biologinen, luonnon järjestämä juttu, puhtaasti tuoreen äidin suojelemiseksi, jotta hän ei hankkiutuisi liian aikaisin uudelleen raskaaksi.

Äidiksi tuleminen on varmasti ollut sinulle suuri muutos, varsinkin koska kärsit vauvan koliikista niin pitkään. Tähän vielä stressaavat lapsettomuushoidot. Nyt kun kaikkien näiden raskaiden kokemusten jälkeen hoidat väsyneenä lasta ja kotia, velloen negatiivisia ajatuksia miehestäsi päivät pitkät, annatko itsellesi edes mahdollisuutta rakastaa häntä?

Sanoit, ettei teillä ole enää henkistä sidettä toisiinne. Jos mies on päivän poissa ja illat istuu koneella, eli olette koko päivän ilman kontaktia, niin suhteenne kuihtuu aika nopeasti. Viettäkää edes tunti yhdessä illalla keskittyen vain toisiinne. Jutelkaa positiivisessa hengessä. Ilman että kummankaan tarvitsee pelätä arvostelua tai omien mielipiteiden lyttäämistä toisen taholta. Aiheiden ei tarvitse olla syvällisiä, eikä suhteeseenne liittyviä, puhukaa vaikka säästä. Jos puhuminen on ihan ylivoimaista, katsokaa vaikka elokuvia yhdessä, jotta saatte yhteyttä aikaan.

Ja hankkikaa vaikka viikkosiivoja urakkaa helpottamaan kun kerta säästöjä on. Jos miestä ei itse käytännössä kodinhoito kiinnosta, niin sitten rahapussin kautta.

Viimeksi muokattu:
Monelle miehelle se lapsen vauvaikä ei todellakaan ole tärkeä, mieluummin haluaa kotoa pois kuuntelemasta lapsen itkua ja vaihtamasta kakkavaippoja. Yleensä lapsi on kiinnostava vasta siitä parista vuodesta ylöspäin kun sen kanssa voi alkaa jotain tekemäänkin. Ja silloinkin mies tekee vain "hauskoja" asioita lapsen kanssa, oksennukset ja sairaana olevat lapset saa nainen hoitaa. Esim. tässä tapauksessa saattaisi vanhemman lapsen ottaa mukaan autoharrastuksen pariin.

Sitten voi tietysti miettiä halusiko mies lasta ollenkaan? Oliko vahinko? Vai suostuiko vain koska sinä ap halusit? Silloin ei ole ihmekään jos miestä ei kiinnosta.

Mm. juuri tämä syy vaikutti paljon siihen miksi en aikanani tehnyt lapsia. Saisin 2 hoidettavaa jos synnyttäisin 1 lapsen. Ei kiitos.

Viimeksi muokattu:
Tekikö mies kotitöitä ennen lapsen syntymää? Oliko hänellä aiemminkin paljon autoharrastuksia? Ei kai hänen luonteensa täysin ole muuttunut?

Niin, tämä minuakin kiinnostaa. Olen tässä nähnyt kaikenlaisia miehiä ja avioliittoja kun on vanhaksi elänyt, ja aika harva mies "muuttuu" jotenkin, yleensä ne rentut tai muut paskiaiset on aina olleet ihan omia karmeita itsejään ja muija vaan haluaa ehdoin tahdoin perheet näiden nilkkkien kanssa.

Ja jos 10h/päivässä (!!!) autoharrastus on uusi, ihmettelen sitä tosi paljon ja olisin valmis veikkaamaan että paskat se tuota aikaa missään autoa rassaa vaan jotain sutturaa. Näitä on nähty, etenkin motoristien joukossa.Kummasti niillä talleilla menee joka ehtoo. Suosittelen tekemään yllätyshyökkäyksiä jollain tekosyyllä sinne tallille. Onko tallilla muuten sohva? Jos on, suosittelen sukupuolitautitestiin menoa.

Viimeksi muokattu:

No just! Kiitos naurusta, hyvän provon kehitit! Hehhehehhehhehhehhehheh!!!!!!! Otatteko kissankin mukaan sinne matkalle sitten? : D

Viimeksi muokattu:
No just! Kiitos naurusta, hyvän provon kehitit! Hehhehehhehhehhehhehheh!!!!!!! Otatteko kissankin mukaan sinne matkalle sitten? : D

Siis nyt en ymmärtänyt mitä nauramista tuossa oli? Siis provo? Siis mies rakentaa matkailuautoa, miksei sillä voisi sitten matkustella ulkomaillakin, yöpyä esim. leirintäalueilla kun lapsi on isompi?

Itse olen retkeillyt paljonkin, ja todellakin pelkän repun kanssa, on todella luksusta jos on matkailuauto jossa voi yöpyä, eikä esim. teltassa tarvitse yöpyä. Itsetehty matkailuauto voi olla ihan yhtä toimiva kuin valmiskin, niihin saa nimittäin ostaa niihin sopivia kalusteita. Itse et varmaan koskaan ole retkeillyt. Kaikenmaailman tahvoja täälläkin kirjoittelee, sori..:-/

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä