Mustis sekopää ex!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä muka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä muka.

Vieras
Siis aivan käsittämätöntä täytyy sanoa. Kuulin ystävän kaverin kautta huhuja kuinka exä on levitellyt minusta ikäviä huhuja. Olen kuulemma ollut suhteen ajan sairaalloisen mustasukkainen pirttihirmu.

Seurustelimme 1,5 vuotta. Rakastin häntä syvästi. Elimme onnellisesti. Silloin tällöin mies ihmetytti kehuskelemalla kovin joitain työpaikkansa naisia. Se on mielestäni ok, jos ei ole jatkuvaa. Joskus mainitsin ihmetykseni asiasta koska aikaisemmassa seurustelusuhteessani ei tällaista ollut. Ei mielestäni mustasukkaista käytöstä...

Miehellä oli tapailumme alussa seksisuhde erääseen ulkopaikkakuntalaiseen naiseen. Se ilmeni seurustelun edetessä. Minusta se oli ihan soveliasta, koska vasta tapailimme silloin. Hän teki seurustelumme aikana työmatkoja kyseiseen kaupunkiin. Erään kerran sanoin hänelle, että on ehkä parempi olla näkemättä naista ettei vahinkoja satu. Matkalta palattuaan, minulla oli tunne että naista oli nähty. Kyselinkin siitä ja mies kielsi. Tiesin hänen valehtelevan. Hän lopulta myönsi käyneensä kahvilla. Asia oli ok vaikka tunne sisälläni kertoi jotakin muuta. Annoin asian olla.

Matkan varrella koin miehen käytöksen muuttuvan minua kohtaan välillä todella tylyksi. Purin huulta, mutta välillä läheisyyden ja rakkauden kaipuu sai minut kiukuttelemaan. Minä olin kaikkeen aina syypää.

Eräänä päivänä tulin kotiin oltuani ystävän kanssa kahvilla ja juteltuani kaikista matkanvarrella olleista tuntemuksista. Häntä oli petetty ja hän kehoitti ottamaan asiasta selvää, koska epäili pettämistä. Tulin kotiin ja mies oli kaupassa. Kännykkä pöydällä. Luin viestit ja asiat paljastuivat. Mies oli pettänyt sen ulkopaikkakuntalaisen kanssa miehen aloitteesta. Tiesin miehen salasanat nettiinkin, joten tarkistin nekin. Tiesin tekeväni väärin, mutta asia oli selvitettävä mielestäni perin pohjin. En aikaisemmin ollut ikinä kajonnut muiden viestimiin ja tuntui pahalta tehdä se. Selvisi kuitenkin, että minua oli petetty 1,5 vuoden suhteessa vuosi. Soitin myös naiselle jonka kanssa minua petettiin. En syytellyt vaan kysyin asiallisesti. Hänkin oli asiallinen ja lopetimme puhelun hyvässä hengessä toivotellen hyvät jatkot.

Suutuin miehelle ja halusin selvittää asiat. Pari kukautta meni kamalan riitelyn keskellä, kun mies ei ymmärtänyt ettei suhde jatku ellei hän ole täysin rehellinen. Hän ei kestänyt tivaamistani ja ei jaksanut enää. En minäkään kestänyt koska hän ei halunnut korjata luottamusta välillämme.

Suhde loppui tammikuun alussa. Ei olla oltu tekemisissä sen jälkeen. Surullista, että hän levittelee nyt perättömiä huhuja minusta. Voiko 30-vuotias mies tosiaan olla noin hölmö? Itse hän oli valehteleva petturi. Sähköpostit luettuani selvisi, että hän oli valehdellut muillekin kuin minulle.
Hän kokee varmaankin jonkinlaista vihaa minua kohtaa koska selvitin pari isoa valhetta. Hän syyllisti minua ainakin kovasti tekojeni takia. En kiellä ettenkö tehnyt väärin, mutta en lukenut mitään sellaista missä olisi voinut olla hänen läheisten ystävien tärkitä asioita. Ainakin minä olin rehellinen kertoessani tekemiseni. Olisinhan voinut sanoa saaneeni asiat selville muuta kautta.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta? Miten olette saaneet miehen tolkkuihinsa vai kannattaako vain unohtaa ja olla välittämättä exän kakan jauhamisesta. Meillä kuitenkin on jonkin verran yhteisiä ystäviä enkä haluaisi miehen mustamaalaavan minua heille...

Ehkä kannattaisi kertoa kavereillesi juuri tuo minkä tänne kirjoitit, ja lisätä että exäsi tulee varmaan kertomaan toisenlaisen version, ja jätät heidän harkittavakseen mitä uskovat.

Ehkä kannattaisi kertoa kavereillesi juuri tuo minkä tänne kirjoitit, ja lisätä että exäsi tulee varmaan kertomaan toisenlaisen version, ja jätät heidän harkittavakseen mitä uskovat.

Omille läheisille ystäville kerroinkin asiasta. Exän kanssa yhteisiä ystäviä ovat ne joihin olen exän kautta tutustunut. Ehkä he ovat enemmän exän ystäviä, joita tapaan satunnaisen usein kaupungilla liikkuessa. En viitsi ottaa asiaa heidän kanssaan esille elleivät itse siitä puhu. Kiusallinen tilanne. Korjaan tilanteen, jos joku kysyy asiasta. Harmittaa, koska tuntuu, että tässä on saanut tuplaongelman niskoilleen. Ensiksi kärsin hänen pettämisestä ja nyt vielä hänen levittelemät valheet. Rakastin syvästi ja siksi kaikki tämä niin sattuukin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä