mitä mun kehossa tapahtuu???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PIHALLA!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PIHALLA!

Vieras
Lopetin e.pillerit pian 6 viikkoa sitten. Tyhjennysvuoto tuli 5 viikkoa sitten. Nyt on parinpäivän aikana nännit kipeytyneet tosi kovasti, ja ne on pystyssä koko ajan. Kosketus sattuu ja ovat herkkänä.
Ekoja oikeita kuukautisia ei ole vielä tullut. Lisäksi alavatsaa on särkenyt ja ollut menkkamaisia kipuja, mutta mitään en vuoda. Ainakaan vielä..Kipuja ollut nyt tämän päivän... Mitähän mun kehossa mahtaa tapahtua? Olenko raskaana, onko mulla ovulaatio vai menkat alkamassa vai mitä tässä nyt on menossa?!?!

Nyt kannattaa odottaa ja rauhoittua. Edelliset kuukautisesi alkoivat 5 vk sitten ja kestivät noin4- 6 pv. Kiertosi on noin 28 vrk. Kuukautiskierron puolivälissä (n12-14) tapahtuu ovulaatio eli munasolun irtoaminen. Jos olet harrastanut seksiä tuolloin ilman ehkäisyä voi olla, että olet raskaana. Raskaustesti kannattaa tehdä kun kuukautiset ovat myöhässä noin 10pv. Muuten tuo kivun ajankohta kyllä sopisi siihen, että sinulla on alkamassa kuukautiset. Useasti rintojen kipu ja pingoittuneisuus liittyy hormonaaliseen kiertoon ja tuleviin kuukautisiin.

Nyt kannattaa odottaa ja rauhoittua. Edelliset kuukautisesi alkoivat 5 vk sitten ja kestivät noin4- 6 pv. Kiertosi on noin 28 vrk. Kuukautiskierron puolivälissä (n12-14) tapahtuu ovulaatio eli munasolun irtoaminen. Jos olet harrastanut seksiä tuolloin ilman ehkäisyä voi olla, että olet raskaana. Raskaustesti kannattaa tehdä kun kuukautiset ovat myöhässä noin 10pv. Muuten tuo kivun ajankohta kyllä sopisi siihen, että sinulla on alkamassa kuukautiset. Useasti rintojen kipu ja pingoittuneisuus liittyy hormonaaliseen kiertoon ja tuleviin kuukautisiin.

Mulla on ehkäisynä kierukka(kupari) ja seksiä on tullut harrastettua ihan säännöllisesti. Tiedän että tää voi olla ihan mitä vaan, olen lukenu netistä nyt sit noista kierukkaraskauksista ja pelkään jo että pahin on käynyt :( Alavatsakipu on lähes kadonnut. Ihan kun olis menkat meinannut alkaa,muttei sitten alkaneetkaan.Pientä kipuilua vielä.. Nännit edelleen tosi kovat ja arat!! Pillerien lopetushan voi pistää kehon sekaisin...

Viimeksi muokattu:
Tee raskaustesti niin saat asiaan varmistuksen.

En oikein tiedä, millon raksaustestin vois tehdä luotettavasti??

Tänään ei ole ollut mitään kipuja ja nännien nöpötys on laantunut, jokseenkin hieman arat ovat edelleen. Niin ja oli muuten eilen melkosen hurjat seksihalut ja alapää tavallista märempi..Melkein kallistun ovulaation puolelle ton oireilun suhteen..? Mutta nyt menossa kierrossa 34 päivä :o

Viimeksi muokattu:
totta että kierto voi olla sekaisin pillereiden jälkeen, mutta niin myös keho. Tee testi ensin , jos näyttää negatiivista niin luultavasti oireesi johtuvat vain pillereiden lopetuksesta kun oikeat menkat ovat lähestymässä tyhjennysvuodon sijaan. Kroppa reagoi joillain herkästi näihin muutoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja herkkä kroppa?;10476064:
totta että kierto voi olla sekaisin pillereiden jälkeen, mutta niin myös keho. Tee testi ensin , jos näyttää negatiivista niin luultavasti oireesi johtuvat vain pillereiden lopetuksesta kun oikeat menkat ovat lähestymässä tyhjennysvuodon sijaan. Kroppa reagoi joillain herkästi näihin muutoksiin.

tänään tehty raskaustesti näytti negatiivista.
Menossa kierrossa 35pvä, menkoista tasan 5 viikkoa aikaa.Olen myös tarkkaillu lämpööni satunnaisesti, ja tossa 3 viikkoa sitten lämpö oli tasaseen (kun oletin että olis ovulaatio) 36,3-36,5, mutta nyt paripäivää sitten se nousi 36,7 ja tänään näytti jo 37,0 astetta..voikohan tosta jotain päätellä, esim että menkat lähestymässä/ olen ovuloinut hiljattain? -luin että kehon lämpötila nousee ovulaation jälkeen ja pysyy korkealla kuukautisiin asti....

eipä näy vaan menkkoja...hohhoh..kuinka kauan oikein on "normaalia" odotella?! mitään ei tapahdu.....koska lääkärin puheille??

Sori nyt vain, mutta kuulostat hieman hysteeriseltä. Odottele ihan rauhassa, ei se lääkäri pysty asialle mitään tekemään, jos ja kun kroppa on pillereiden lopettamisesta sekaisin. Itse odottelin muinoin lähes puoli vuotta "kunnollisia" menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen, välillä tuli pientä vuotoa, mutten laskenut niitä menkoiksi, koska itselläni ne ovat kestäneet aina lähes viikon. Enkä ollut raskaana, ei ollut edes mahdollista tuolloin. Ja tälläkin hetkellä olen ihan luomuna, hormonaalisen ehkäisyn olen lopettanut viime kesäkuussa, ja edelleenkin kiertojen pituus vaihtelee 25 ja 35 päivän välillä. Että ihan rauhassa vain, et sä siihen kuole!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja lböh¨vb;10480835:
Sori nyt vain, mutta kuulostat hieman hysteeriseltä. Odottele ihan rauhassa, ei se lääkäri pysty asialle mitään tekemään, jos ja kun kroppa on pillereiden lopettamisesta sekaisin. Itse odottelin muinoin lähes puoli vuotta "kunnollisia" menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen, välillä tuli pientä vuotoa, mutten laskenut niitä menkoiksi, koska itselläni ne ovat kestäneet aina lähes viikon. Enkä ollut raskaana, ei ollut edes mahdollista tuolloin. Ja tälläkin hetkellä olen ihan luomuna, hormonaalisen ehkäisyn olen lopettanut viime kesäkuussa, ja edelleenkin kiertojen pituus vaihtelee 25 ja 35 päivän välillä. Että ihan rauhassa vain, et sä siihen kuole!

Eipä tässä muuten mitään ongelmaa ookkaan, mun puolesta menkat vois olla pois vaikka kokonaan,mutta se raskaus! sitä mä ressaan,että ei kai vaan oo nytten paksuks pamahtanu...Mutta ei kai luulis. myös pelkään jos ei mun oma hormonitoiminta ja kuukautiskierto palaakkaan!!.... alkaa mielikuvitus lenteleen aika pahasti......

No ekat menkat alkokin nyt tänään..ekat omat,sitten teinivuosien! hurraa! ja ei ole mitään suurta vuotoa tai kipuja, ihan vAstaavat kun pillerienkin aikaan..hurraa jippijaijeee:):)

Yhteistyössä