Migreeni ja e-pilleri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipu ja särky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipu ja särky

Vieras
Onko täällä muita, jotka ovat saaneet migreenin e-pillereiden vuoksi? Minulla migreenikohtaus tuli aina menkkojen aikaan, kesti pahimmillaan jopa viikon. Söin Yasmineita. Migreenin vuoksi pillerit vaihdettiin Cerazetteen, joita olen nyt syönyt kuukauden ajan. Migreenikohtauksia tulee silti vielä, mutta nyt ne eivät ole mitenkään sidoksissa menkkoihin vaan tulevat ihan milloin vain. Tarkoitus oli kuitenkin päästä migreenistä kokonaan eroon pillereiden vaihdon myötä...

Onko tämä vain alkuvaikeutta, pitääkö jaksaa syödä uusia pillereitä pidempään ennen kuin pääsen migreeneistä eroon, vai pitäisikö jo ottaa yhteyttä gyneen? Tietääkö joku selitystä sille, mistä tuo migreeni tulee?

Itse jouduin lopettamaan pillereiden syönnin kokonaan juuri tuon takia! Siinä ei paljon merkkien vaihtelut auta! Suosittelen siis lopettamaan pilsut ja etsimään vaihtoehtoisen keinon, jollet halua migreenikohtauksista toistuvasti kärsiä...Kaikille pillerit eivät vain yksinkertaisesti sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurallista migreeniä;10547476:
Itse jouduin lopettamaan pillereiden syönnin kokonaan juuri tuon takia! Siinä ei paljon merkkien vaihtelut auta! Suosittelen siis lopettamaan pilsut ja etsimään vaihtoehtoisen keinon, jollet halua migreenikohtauksista toistuvasti kärsiä...Kaikille pillerit eivät vain yksinkertaisesti sovi.

Gyne sanoi minulle että nuo Yasminit ei sovi koska niissä on kahta hormonia (=yhdistelmäpillerit, estrogeeni ja joku muu), kun taas Cerazettessa ei ole yhtään estrogeenia, vain sitä toista hormonia. Sen vuoksi ei kuulemma pitäisi enää tulla migreeniä.

Olen miettinyt pillereistä kokonaan luopumista, mutta toisaalta ne ovat niin kätevät... Jos hormonaalinen ehkäisy ei sovi, jää aika vähän vaihtoehtoja.

Minulla taas ihan toisin.

Mina taas syon pillereita koska ne pitavat migreenin loitolla, pitamalla hormoonitason melkosenlailla tasaisena koko kierron ajan. Lisaksi pillerit (Seasonique) ovat ne joita otetaan kolme + traditionaalista laattaa yhteen menoon ja vuotoviikko sitten siihen peraan. Vuotoviikon pillereissa on myos estrogeenia, joka itselleni auttaa huimasti plasebo-pillereihin verrattuna, koska tuona valiviikkona migreeni oli aiemmin ihan vakituinen vieras, kokeiltu on sekin.

Oma minulle sopiva valinta, en ole tuputtamassa samaa kenellekaan.

Minulla taas ihan toisin.

Mina taas syon pillereita koska ne pitavat migreenin loitolla, pitamalla hormoonitason melkosenlailla tasaisena koko kierron ajan. Lisaksi pillerit (Seasonique) ovat ne joita otetaan kolme + traditionaalista laattaa yhteen menoon ja vuotoviikko sitten siihen peraan. Vuotoviikon pillereissa on myos estrogeenia, joka itselleni auttaa huimasti plasebo-pillereihin verrattuna, koska tuona valiviikkona migreeni oli aiemmin ihan vakituinen vieras, kokeiltu on sekin.

Oma minulle sopiva valinta, en ole tuputtamassa samaa kenellekaan.

Niin kai se riippuu siitäkin onko migreeniä ennen pillereitä vai tullut vasta pillereiden jälkeen. Itselläni siis Yasminit aiheuttivat migreenin, niillä pillereillä ei todellakaan pysy hormoonitaso tasaisena koska ensin syödään pillereitä 3 viikkoa ja sitten pidetään taukoviikko jolloin ei syödä edes mitään plaseboja. Eli luultavasi siitä väliviikosta johtui se yhtäkkinen hormoonitasapainon heilahdus ja siitä sitten tuli migreeni.

Nyt siis syön Cerazetteja ja siinä syödään samoja pillereitä jatkuvasti, ilman taukoja. Ei siis mitään plaseboja vaain joka päivänä on jatkuvasti samat pillerit käytössä, eikä näin ollen pitäisi tulla heilahduksia hormoonitasapainossa. Migreeniä siis kuitenkin toisinaan tulee vielä ihan epätasaisesti silloin tällöin, toivottavasti kun keho tottuu uusiin pillereihin migreenikohtaukset jäävät kokonaan historiaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä