4 pilleriä unohtunut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkuluuruu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukkuluuruu

Vieras
Olin matkoilla ja unohdin e-pillerit kotiin, joten uuden pillerilaatan aloitus myöhästyi 4 päivällä. Onko kellekään muulle käynyt näin ja miten teilä on mennyt se kierto, onko teillä ollut välivuotoja ja ylimääräisiä kipuja? Itselläni nimittäin alkoi jokin ihme välivuoto viimeisen viikon aikana ennen pillereiden lopetusta ja se loppui pari päivää ennen tyhjennysvuotoa, joka sitten oli todella runsas. Lisäksi oli 2. pillerilaatan aikana kovaa toispuoleista alavatsakipua, joten nyt mietinkin, että olisiko voinut olla ovulaatiokipua? Tietääkö kukaan, miten tuo kiertojuttu menee, jos pillereitä unohtaa? Netistä en oikein löytänyt vastausta. Sen verran selvisi, että elimistöhän pyrkii aloittamaan normaali kiertoa jo normaalin taukoviikon aikana ja munasolujen kypsyminen käynnistyy. Sen takai haitallisinta pillereiden unohtamisen kannalta on pillereiden unohdus 3. tai 1. viikolla. Mutta jos unohtaa noin monta pilleriä kuin minä, niin tapahtuuko ovulaatio ja muut, vaikka pillerit loppuajan söisikin normaalisti? Kellään tietoa?

Olin matkoilla ja unohdin e-pillerit kotiin, joten uuden pillerilaatan aloitus myöhästyi 4 päivällä. Onko kellekään muulle käynyt näin ja miten teilä on mennyt se kierto, onko teillä ollut välivuotoja ja ylimääräisiä kipuja? Itselläni nimittäin alkoi jokin ihme välivuoto viimeisen viikon aikana ennen pillereiden lopetusta ja se loppui pari päivää ennen tyhjennysvuotoa, joka sitten oli todella runsas. Lisäksi oli 2. pillerilaatan aikana kovaa toispuoleista alavatsakipua, joten nyt mietinkin, että olisiko voinut olla ovulaatiokipua? Tietääkö kukaan, miten tuo kiertojuttu menee, jos pillereitä unohtaa? Netistä en oikein löytänyt vastausta. Sen verran selvisi, että elimistöhän pyrkii aloittamaan normaali kiertoa jo normaalin taukoviikon aikana ja munasolujen kypsyminen käynnistyy. Sen takai haitallisinta pillereiden unohtamisen kannalta on pillereiden unohdus 3. tai 1. viikolla. Mutta jos unohtaa noin monta pilleriä kuin minä, niin tapahtuuko ovulaatio ja muut, vaikka pillerit loppuajan söisikin normaalisti? Kellään tietoa?

Ihan tuommoista ei ole tapahtunut, välistä on joskus jäänyt YKSI pilleri, ei koskaan enempää. Jos noin kovasti myöhästyy alku, niin kannataa suosilla siirtää aloitus seuraavan vuodon alkuun ja aloittaa "ihan alusta". Vuosia sitten pillereitä syötiin niin, että vuodessä jätettiin yksi kuukausi syömättä ja normalisoitiin tilannetta (hormoonimäärät silloin pillereissä kymmenkertaiset nykyisiin verrattuna).

Kyllä ovulaation voi tuntea, itse rupesin tuntemaan tosin vasta kun lopetin pillerit kokonaan. Olen oppinut helposti tietämään ko. ajankohdan, välillä todella kivuliasta, useammin vain vähän nipistelyä. Myös alkuraskaudessa voi olla kipuja.

Viimeksi muokattu:
Mutta jos unohtaa noin monta pilleriä kuin minä, niin tapahtuuko ovulaatio ja muut, vaikka pillerit loppuajan söisikin normaalisti? Kellään tietoa?

Kun siellä pakkausohjeissa kerrotaan asia. Jos lukee, että pillerin unohdus 1. viikolla = käytä lisäehkäisyä, se myös tarkoittaa, että voi tulla raskaaksi. Tämä taasen merkitsee, että ovulaatio voi tapahtua.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä