Tuota... Itse olen ajatellut leikkausta jo muutaman vuoden ja nyt kun täytän tänä vuonna 18 se vois ehkä olla ajankohtaista. Ympärysmitta 65, kuppikoko i. Olen normaalipainoinen maratonjuoksua harrastava nuori ja rinnat ovat todella tiellä siinä hommassa. Riittävästi tukevia urheiluliivejä on mahdoton löytää ja rintaliivit maksaa aina hunajaa kun joutuu ostamaan erikoisliikkeistä. En pysty ostamaan kuin muutamat vuodessa. Vaatteidenkin löytäminen nyt on vähän niin ja näin kun oma koko on 34/36 ja rinnat vaatis aina reiluja xxxxl:iä. Rinnat on sitäpaitsi aika merkittävä osa mun kokonaispainosta (kyllä, olen punninnut ne) ja ajattelin että ehkä pääsisin rakkaassa harrastuksessani parempiin tuloksiin jos painovoiman lait ei vetäis mua niin voimakkaasti kohti maan pintaa... Oiskohan mulla mitään mahdollisuutta saada hoidettua tätä asiaa julkisella puolella?
Tässä olisi julkisen puolen kriteerit:
RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUS
ICD-tautiluokitus
N62
Toimenpideluokitus
HAD30, HAD35
Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa
(pisteytys 0-100)
Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon
pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on
perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos
siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät
huomioiden.
Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta
40 pistettä Alle 27 cm
50 pistettä 27-31 cm
60 pistettä Yli 31 cm
Niska- ja hartiaoireet
0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35
Toimintakyvyn rajoittuminen
0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30
0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35
0 pistettä Kun painoindeksi yli 35
Noilla sun mitoillas on varmasti ihan hyvät mahkut päästä leikkaukseen julkiselle puolelle, nyt vaan lääkäriin hakemaan lähetettä plastiikkakirurgin juttusille!!