Miestä ei kiinnosta harrastaa seksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puutteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puutteessa

Vieras
Kertokaas nyt miehet sekä naiset mikäs juttu tämä nyt on kun mun mies on alkanut pihtaamaan? Ei hän koskaan ole ollut kovin aktiivinen ja minä olen aina yleensä se joka ehdottaa petipuuhia mutta nyt tuntuu että se vähäinenkin inspiraatio on kadoksissa. Eli mies on kuin "kuollut lahna" sängyssä jos saan hänet edes kerran viikossa ryhtymään puuhiin.

Viimeksi lämmittelin häntä kuten yleensäkin ottamalla suihin ja sitten yht´äkkiä mies laukesi omien sanojensakin mukaan "ihan yllättäen". Olin vähän nyreissäni kun olin ollut viikon puutteessa ja sitten kun saan miehen sänkyyn niin homma loppuukin heti alkuunsa. Toki hän hoiteli minut muuten mutta ei se ole kuitenkaan ihan sama asia. Ennen heppi olisi toipunut suht pian ja sitten hommiin mutta nyt näin ei käynyt.

Oonko mä nyt sitten se "tylsä" akka joka ei enää kiinnosta? Voi v.. jos tää menee nyt näin, ei toi mieskään nyt enää mun silmissä mikään adonis ole mutta kyllä mä haluaisin edelleen harrastaa seksiä sen kanssa kerta parisuhteessa ollaan. En mä mitään kämppistä siitä halua prke, että asutaan vaan saman katon alla ilman lähempää kanssakäymistä.

Vai voiko tähän olla joku muu syy, kuten väsymys (jota on valitellut) tai toinen nainen? Miehen ex on myös yrittänyt sitä takas jossain kohtaa vaikka me ollaan oltu yhdessä jo yli neljä vuotta. Haikaileeko se nyt sen perään vaiks ei myönnä? Kertokaa, on outoa kun mies ei halua seksiä. Olen tottunut että se menee yleensä toisinpäin. Meillä valitettavasti näinpäin....

näitä kysymyksiä kumpuaa. Ihminen on monimutkainen olento. Ainakin neljä tasoa löytyy; se, joka luulee olevansa. Se jonka toiset näkevät. Se, joka itse tahtoisi olla. Ja se joka todellisuudessa on.
Siitä seuraa; minä haluan. Sinä haluat. Minä en halua. Sinä et halua. Me haluamme. Me emme halua...

Tämä voi tuntua tylyttämiseltä mutta en sitä sellaiseksi tarkoita. Jokainen joutuu näiden kysymysten äärelle parisuhteessa, tavalla tai toisella. Seksi on herkkääkin herkempi indikaattori ihmisen lukemattomille muutoksille, pysyvämmille ja hetkellisille häiriöille.

Neuvoni on pyrkiä lähemmäs häntä ihmisenä, henkisellä tasolla. Pelkkä seksisuorite/tekniikka pettää aina lopulta, ennemmin tai myöhemmin.

Kauanko tämä haluttomuus on miehellä nyt kestänyt? Jos vain pari viikkoa tms. niin kyseessä voi olla ohimenevä tilanne, joka saattaa ratketa itsestään kunhan annat miehelle vähän aikaa. Jos innottomuus johtuu esim työstressitä, niin asia vain pahenee jos alat vonkaamaan. Jos taas tilanne on kestänyt jo pitkään, niin sitten olisi varmasti syytä alkaa etsimään selitystä asialle.

Voisitko kenties kysyä häneltä nätisti, syyllistämättä mahdollisia syitä hänen seksihalujensa lopahtamiseen? Ymmärrettävästi asian esille ottaminen voi johtaa pahoihinkin erimielisyyksiin, jos mies ottaa nokkaansa, mutta kyllä hänenkin tulee ymmärtää sinua ja sinun tarpeitasi. Avoin keskustelu omista tunteistanne varmasti puhdistaisi ilmaa ja auttaisi teitä ymmärtämään toinen toistanne. Jos mies sanoo että ei itse tiedä mistä haluttomuus johtuu, niin sitten on hänellä on mielestäni itsetutkiskelun paikka. Jos seksi on aiemmin ollut tärkeässä roolissa parisuhteessanne, niin kyllä sen puute vaikuttaa suhteeseen vakavasti, minkä vuoksi asialle on jotain tehtävä, oli se kuinka vaivaannuttavaa tahansa.

Tällaisia ajatuksia tuli minulle näin äkkiseltään, maalaisjärjellä ajateltuna.

jos ei stondaa sekunnissa on impo ja jos ei reva - kurahaara kostu alle puolen minuutin lääppimisellä vaan joutuu kuolaa lirputin-lärpytin-pärrä kombinaatiota minuuttikaupalla on akka estynyt frigidi.

Tätä tosi vähäisen kiinnostuksen jaksoa on kestänyt n. kuukauden. Niin, onhan se vaikeaa arvioida mistä tuollainen johtuu ja siihen kyllä yleensä vaikuttaa sekä fyysinen että psyykkinen puoli. Luulen että pääkoppa on suuremmassa roolissa koska siellähän ne halut heräävät jos ovat herätäkseen ja siellä ne myös hiipuvat.

En tiedä.. taidan ainakin itse lopettaa aloitteen tekemisen niin katsotaan kuihtuuko seksielämä kokonaan.. kyllä tämä syö, ei sille mitään mahda :(.

Tätä tosi vähäisen kiinnostuksen jaksoa on kestänyt n. kuukauden. Niin, onhan se vaikeaa arvioida mistä tuollainen johtuu ja siihen kyllä yleensä vaikuttaa sekä fyysinen että psyykkinen puoli. Luulen että pääkoppa on suuremmassa roolissa koska siellähän ne halut heräävät jos ovat herätäkseen ja siellä ne myös hiipuvat.

En tiedä.. taidan ainakin itse lopettaa aloitteen tekemisen niin katsotaan kuihtuuko seksielämä kokonaan.. kyllä tämä syö, ei sille mitään mahda :(.

Jätä moinen äijä rauhaan ja hae vierasta.Eiköhän ala ukko pitämään puoliaan,ellei eimuuta kun kierrätykseen.

Viimeksi muokattu:
No, edes teillä jotain vipinää välillä näyttäisi olevan. Minä olen saanut viimeksi seksiä lokakuussa, eikä naurata yhtään. Miehellä on työstressiä... Ja kaikkea muutakin, mikä siihen liittyy. :( Suhteemme on sitä paitsi aika nuori, joten kohta alamme olla siinä tilanteessa, että suhteen kestosta yli puolet olemme olleet ilman seksiä. Mutta en halua miestä patistaa enkä ahdistaa, koska hän vaan stressaantuu enemmän. Alkaa pikkuhiljaa puuduttaa jatkuva itsensä rassailu!!! Ja minä vielä tein suhteen alussa selväksi, että jos itse saisin päättää, niin seksiä olisi päivittäin! Mutta ei... Varmaan tässä kuroutuu paikat umpeen.

Tsemppiä sinulle, ja muille: älkää hemmetissä valittako, jos seksiä ei oo pariin viikkoon. Se ei ole aika eikä mikään!

Viimeksi lämmittelin häntä kuten yleensäkin ottamalla suihin ja sitten yht´äkkiä mies laukesi omien sanojensakin mukaan "ihan yllättäen".

Vai voiko tähän olla joku muu syy, kuten väsymys (jota on valitellut) tai toinen nainen?

Mahdollisia syitä moiseen on paljon, ja ulkopuolisena ei voi kuin arvailla mistä haluttomuus johtuu. Joitakin ajatuksia tuosta kuitenkin omien kokemusteni kautta heräsi.

Tuosta äkillisestä laukeamisesta minulle tuli mieleen jonkinlainen jännitys, itsellänikin on kokemusta siitä, kun periaatteessa huvittaisi, mutta joku "lukko" jarruttaa hommiin ryhtymistä. Silloin ymmärtääkseni on melko tavallista myös tuollainen nopea tuleminen. Ja tätä tilannetta pahentaa pelko siitä, että se toistuu, ja se pelko taas tietenkin ruokkii tuota passiivisuutta. Noidankehä siis. Mikäli jostain tuollaisesta on kyse, niin mielestäni olisi erittäin tärkeää, että et nosta asiasta turhan kovaa meteliä esimerkiksi moittimalla pikaista tulemista tai osoittamalla oman pettymyksesi liian voimakkaasti. Hyvässä hengessä asiasta puhuminen sen sijaan olisi varmasti ihan paikallaan.

Voisiko miestäsi siis hermostuttaa jokin asia seksissä? Jos hänellä vain on jotain ylimääräisiä paineita (muualla kuin pusseissa siis) niin ne voivat kyllä yllättävän tehokkaasti viedä halut ja aloitekyvyn vaikka seksi maistuisikin.

Myös työperäinen väsymys tai stressi on ihan mahdollinen syy. Itse ainakin olen usein huomannut haluissani selkeän eron normaalin arjen ja esimerkiksi loman tai muun rennon vapaalla olon välillä. Eikä se tarkoita, ettei haluja olisi väsyneenäkin, mutta silloin hommaan ei vain tule ryhdyttyä niin helposti, ja jos tuleekin niin se on helposti sellaista väkinäistä suorittamista. Ja arvelisin kyllä, että monikaan nainen ei hirveästi lämpene jos hän aistii, että miestä ei nyt ihan oikeasti kovin paljoa huvita.

Mikäli muutos ei ole ollut äkillinen tai muuten hyvin selvä, niin en heti lähtisi epäilemään toista naista. Ikävä kyllä sekin on tietenkin mahdollista, eikä itselläni kylläkään ole siitä kokemuksia kuinka se parisuhdeseksi hiipuu sellaisessa tilanteessa.

Sitten on vielä sellainen, että jos miehellä on jotain sellaisia haluja tai tarpeita, joista sinä et ole tietoinen eikä niitä ns. normaalista seksistä löydy, niin kyllähän sekin voi viilentää makkaripuuhia. Siis jos mieheltä kuluu energiaa johonkin muuhun eikä se tuttu ja tavallinen seksi sitten tunnu enää niin tärkeältä. Tämäkin on tietysti vain arvailua, mutta voisithan pohtia hiukan sitäkin vaihtoehtoa. Eli voisiko miehellä olla jokin juttu jota hän kaipaa ja johon hänen mielenkiintonsa keskittyy, jolloin tavallinen seksi voi alkaa tuntua tavallaan tylsältä ja vähemmän tyydyttävältä.

Siinä joitakin ajatuksia. Näitä juttuja olen joutunut jonkin verran pohtimaan itsekin, kun vähän vastaavaa seksin hiipumista on täälläkin koettu. Lähinnä siis mainistin ajatuksia, jotka enemmän tai vähemmän koskettavat omaa tilannettani.

Tilanne epäilemättä harmittaa, ja sopiva tasapaino kummankin halujen välille olisi hyvä olla. Mutta kaikesta huolimatta voisin lohduttaa silläkin mahdollisuudella, että miehelläsi ei ole mitään niin suurta "juttua" tai ongelmaa mitä ehkä pelkäät. Tietenkin jos haluja ei syystä tai toisesta ole niin onhan sekin jo sinänsä ongelma joka voi kuluttaa pidemmän päälle paljonkin.

Viimeksi muokattu:
Kiitos peehoo kattavasta vastauksestasi ja muutkin kommenteistanne!

Valitettavasti sama tilanne jatkuu.. viikonloppuna rohkaistuin ehdottamaan seksiä peräti toiseen kertaan kys. viikolla. Mies ei innostunut lainkaan vaan ensin siirsi asian iltaan ja sitten se unohdettiin taas kuten aina. Eipä paljoa sitten enää kiinnostanut itseäkään kun näki miehen "innostuksen".

Eilen sanoin puhelimessa miehelle että tekisi mieli ja toivoin että tulisi aikaisin kotiin. Miehen kommentti oli: meinaatko että olen joku automaatti? Ja kuten arvata saattaa, eipä näkynyt kotona kuin vasta myöhään illalla...
Suoraan sanottuna vitutti, vastasin että eipä ole juuri automaattia näkynyt. Eli jos harrastaa seksiä kokonaiset kaksi kertaa viikossa niin hän on joku automaatti? Minä siis olen hänen päässään se jolle annetaan ja hän antaa silloin kun häntä huvittaa (eikä näytä juuri huvittavan). Seksi ei siis olekaan kahden kauppaa, olen ymmärtänyt senkin siis väärin.

En pidä roolistani olla "vonkaaja", enkä edes halua mahdottomia jos joskus haluaisin sen toisenkin kerran viikossa tai joskus jopa ihan spontaanisti tuosta vaan? Se nyt on aivan mahdoton ajatus.. Olkoon syy mikä hyvänsä niin nyt ottaa päähän ja lujaa.

Kiitos peehoo kattavasta vastauksestasi ja muutkin kommenteistanne!

Valitettavasti sama tilanne jatkuu.. viikonloppuna rohkaistuin ehdottamaan seksiä peräti toiseen kertaan kys. viikolla. Mies ei innostunut lainkaan vaan ensin siirsi asian iltaan ja sitten se unohdettiin taas kuten aina. Eipä paljoa sitten enää kiinnostanut itseäkään kun näki miehen "innostuksen".

Eilen sanoin puhelimessa miehelle että tekisi mieli ja toivoin että tulisi aikaisin kotiin. Miehen kommentti oli: meinaatko että olen joku automaatti? Ja kuten arvata saattaa, eipä näkynyt kotona kuin vasta myöhään illalla...
Suoraan sanottuna vitutti, vastasin että eipä ole juuri automaattia näkynyt. Eli jos harrastaa seksiä kokonaiset kaksi kertaa viikossa niin hän on joku automaatti? Minä siis olen hänen päässään se jolle annetaan ja hän antaa silloin kun häntä huvittaa (eikä näytä juuri huvittavan). Seksi ei siis olekaan kahden kauppaa, olen ymmärtänyt senkin siis väärin.

En pidä roolistani olla "vonkaaja", enkä edes halua mahdottomia jos joskus haluaisin sen toisenkin kerran viikossa tai joskus jopa ihan spontaanisti tuosta vaan? Se nyt on aivan mahdoton ajatus.. Olkoon syy mikä hyvänsä niin nyt ottaa päähän ja lujaa.

Eimuutakun kenkää tuollaisille tuhkamunille!Onse yhtä perkelettä,että hyvät vitut joutuu puutteessa kuroutumaan umpeen ja kitisemään puutteen kourissa!Lopettakaa hyvät naiset tuollaisten vätysten kanssa ja hakekaa kunnon panomiehiä!Kyllä niitä vielä löytyy jotka nostavat purjeet useampaan kertaan PÄIVÄSSÄ molempien suureksi tyydytykseksi!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja jänkäjoonas1943;10805964:
Eimuutakun kenkää tuollaisille tuhkamunille!Onse yhtä perkelettä,että hyvät vitut joutuu puutteessa kuroutumaan umpeen ja kitisemään puutteen kourissa!Lopettakaa hyvät naiset tuollaisten vätysten kanssa ja hakekaa kunnon panomiehiä!Kyllä niitä vielä löytyy jotka nostavat purjeet useampaan kertaan PÄIVÄSSÄ molempien suureksi tyydytykseksi!

hyvin sanottu :-)

Olet saanut erilaisia kommentteja ja ohjeita! Itse olisin tosi pulassa jos mieheni ois haluton.
Ensiksi tuli mieleeni seksiterapeutti. Mutta... ne taitaa maksaa aika lailla ja lähtisikö miehesi edes mukaan...
Se on nyt jossain syvemmällä... ehkä hän ei edes pystyisi sitä itse selittämään mutta puhua teidän kyllä mielestäni pitäisi ja perusteellisesti!

Olet saanut erilaisia kommentteja ja ohjeita! Itse olisin tosi pulassa jos mieheni ois haluton.
Ensiksi tuli mieleeni seksiterapeutti. Mutta... ne taitaa maksaa aika lailla ja lähtisikö miehesi edes mukaan...
Se on nyt jossain syvemmällä... ehkä hän ei edes pystyisi sitä itse selittämään mutta puhua teidän kyllä mielestäni pitäisi ja perusteellisesti!

Toiset voi panna ihan mitä vaan, kuinka paljon vaan, kunhan on about fysiologisesti naiseksi todistettava kohde, silloin tapahtuma on kyllä hyvinkin pitkälti itsetyydytystä naista objektina käyttäen, usein molemmille kuitenkin ihan mukavaa.

Henk. koht olen mitä ilmeisimmin panttaaja, en harrasta seksiä, ellei kumppani ole minusta kiihottava, ja itse näen hyvän ( tai edes keskiverron)vartalon erittäin suurena tekijänä tässä, toki ihmisen muu olemus vaikuttaa myös suuresti, jos on idiootti, ei vartalollakaan ole väliä, idioottien kanssa kun ei ole tarvetta seksiä harrastaa.

Seurustelusuhteellani on tällä hetkellä kovin epäeroottinen vartalo, siis liikaa kiloja, vyötärö on tuplasti ulospäin verrattuna siihen minkä verran sen tulisi olla sisäänpäin. Ei vaan yhtään kiinnosta seksi, joku voi sanoa pinnalliseksi, olkaa hyvä vaan, ei paljoa liikuta, on vaan tosiasia, että yllättävän monet miehet vähentäisivät puolisojensa massaa, jos voisivat taikaiskusta niin tehdä, on toki miehiä, jotka pitävät pulskemmista, mutta se on asia erikseen.
Pidän kyllä ihmisestä, ja arvostan häntä, mukavaa seuraa, muttei vaan seksuaalisesti kiihottavaa, ja minulla ei ole mitään velvollisuutta eikä tarvetta, eipä silti että kykenisinkään harrastamaan seksiä vain velvollisuuden tai sen takia, että sitä pitää harrastaa.

Ja on tosiasia, että naisille ei voi sanoa millään tavoin, että olisi syytä ruveta kohentamaan fyysistä olemusta, toisinpäin tämä käy kyllä usein suvereenisti.
Naiset kokevat edellä mainitun toiminnan lähes poikkeuksetta niin loukkaavana, että se aiheuttaa moninverroin enemmän ongelmia, kuin hyötyä, joten miehet jättävät sen sanomatta, päädytään tekosyihin ja muihin tavallaan passiivisiin toimiin.

Rakastaminen ja kunnioittaminen on eri asia, kuin nähdä seksuaalisesti vetoavana, näitä kuitenkin sekoitetaan jatkuvalla syötöllä, vedoten puoleen jos toiseen,, vaikka rakastaa persoonaa, ei se tarkoita että persoonan näkisi kiihottavana, eikä se, että näkee persoonan kiihottavana tarkoita että rakastaisi tätä.

Nämä asiat sekoittuvat hassunhauskasti ihmisten päässä, toivoisin, että olisin itsekin yksioikoisempi, se helpottaisi monesti asioita, mutta toisaalta, valitsen tiedostamisen mielummin.

Viimeksi muokattu: