Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Loma pidetty ja arkeen palattu. Tästä meidän ensimmäisestä yrityskerrasta ei ainakaan yritystä ole puuttunu, mutta ei kyllä tunnut mitenkään olo erilaiselta, joten tuntuu vaan, että tuskin mitään tapahtuu. Nyt siis kp21 menossa. Ajatukset ollut niin täysin auringon otossa yms mukavassa, että nyt vasta havahduin, että haloo, tässähän alkaa kohta jännät ajat.... :-)

Kunnioitettavan urakan olet tehnyt Hedel, viestejä on kuitenkin jo reilusti yli 800. Tervetuloa mukaan!

Merimari, onnea työpaikasta! :) Toivottavasti vakipaikka irtoaa tuon pätkän jälkeen. Hain itsekin töitä, vakipaikkaa, tässä joku aika sitten. Ylläri, haastattelussa kysyttiin tuota perheenperustamista ja noudatin sitä ohjetta, minkä sinullekin annoin jo joku aika sitten. ;) Monet on varmasti sitä mieltä että tein väärin, mutta minulle oma napa on tärkein (työnantajaa tärkeämpi siis) ja etenkin nyt kun navan takana on asukas. Ei ole kiveen kirjoitettu että kaikki menee hyvin ja me saadaan tämä lapsi syksyllä ja eihän sitä tiedä että haluaako ne edes minut töihin. :)

Myy, älä anna tuon endon mahdollisuuden liikaa masentaa. :) Lääkäri on mulle sanonut että reilusti puolilla endoa sairastavilla ei ole mitään vaikeuksia raskautua (ts. tärppi käy vuodessa). Joten ennen kuin toisin todetaan, sun hedelmällisyydessä ei ole mitään vikaa. :)

Tuo plussalista näyttää niin hyvältä, mutta saisitte kyllä muutkin nyt hypätä sinne. Paljon plussaonnea kaikille!

Myy, älä anna tuon endon mahdollisuuden liikaa masentaa. :) Lääkäri on mulle sanonut että reilusti puolilla endoa sairastavilla ei ole mitään vaikeuksia raskautua (ts. tärppi käy vuodessa). Joten ennen kuin toisin todetaan, sun hedelmällisyydessä ei ole mitään vikaa. :)

Oi, tuo jos mikä piristi mieltä pitkästä aikaa tuolla saralla! Olen käynyt paljon pohdintoja läpi viime viikkoina, ja täytyy myöntää että kyllä tuo endoepäily on koville ottanut. Kyseessä on kuitenkin elinikäinen sairaus johon liittyy kovat kivut sekä hormonihoito, eikä mikään hormonaalinen valmiste ole aikaisemmin sopinut minulle. Siispä mielessä on pyörinyt että saankohan diagnoosin, joka tarkoittaa sitä että menkkakipuni eivät välttämättä lopukaan ensimmäiseen raskauteen kuten olen koko elämäni toivonut ja että joudunkohan syömään taas pillereitä tms. ja kärsimään niiden takia mielialanvaihteluista ja ahdistuneisuudesta.
Lisäksi on ollut tietysti kova pelko persiissä siitä että onnistuukohan raskautuminen luonnollisella tavalla tai onnistuukohan edes lääkärin avulla. Oli huojentavaa kuulla että noinkin suuri määrä endoa sairastavista tulee luonnollisesti raskaaksi. Kiitos Mymmeliini! :)

Tigu, oi, sulla on ollut miellyttävä ensimmäinen yrityskierto. Toivottavasti tuollainen lomailu tuottaa tulosta, ja jos ei niin pidä mielesi yhtä stressittömänä jatkossakin! Tosin aurinkolomalle ei varmaan ihan joka kuukausi voi lähteä... :D

Entä kuis Rht? Täällä jännätään kuulumisia. :)

Viimeksi muokattu:
JEE!!! Onnea Rht!! :) Liity plussalistalle jo. :)

Kyseessä on kuitenkin elinikäinen sairaus johon liittyy kovat kivut sekä hormonihoito, eikä mikään hormonaalinen valmiste ole aikaisemmin sopinut minulle. Siispä mielessä on pyörinyt että saankohan diagnoosin, joka tarkoittaa sitä että menkkakipuni eivät välttämättä lopukaan ensimmäiseen raskauteen kuten olen koko elämäni toivonut ja että joudunkohan syömään taas pillereitä tms. ja kärsimään niiden takia mielialanvaihteluista ja ahdistuneisuudesta.

Ei ole ihan noin. :) Monesti raskaus voi myös parantaa endon, koska raskauden aikana kroppa on "lepotilassa". Tuota minulle on hoettu ja toiseltu kuinka raskaus on paras lääke tähän. Itse ainakin elän siinä uskossa ja toivossa että mun helvetilliset menkkakivut on historiaa nyt. Meidän suvun naisilla on kaikilla loppunut kivut ensimmäisen raskauden jälkeen ja ainakin minulla ja äidilläni on endoa.

Ja hyvä jos tuli parempi mieli :)

Viimeksi muokattu:
Mahtavaa Rht, onnea! Onnittelen!!!
Mulla menkat pitäs alkaa maanantaina. Mietin, että voiskohan jo viikonloppuna testailla,mutta liekö tuossa mitään järkeä kuitenkaan...tuntuu kyllä, että tuskin raskaana oon, kun ei mitään muutoksia olotilassa, ei vaikka koitan mielikuvitusta kuinka käyttää :-)

Onneksi olkoon Rht!!!! mahtavia uutisia... :)

Myy-84: hyvin rakastettu (ja kylläkin hieman lellitty) se meidän eläinlapsi on... :)
Ei vaan sen takia että on niin kova lapsenkaipu vaan kyllä enemmänkin sen takia että olen varttunut labbisten kanssa ( ensimmäinen hankittiin puoli vuotta ennen kun synnyin) ja niitä on sitten ollut sen jälkeen. Isällä yksi, ja kahdella siskollani on omat. Oman sain nyt vihdoin ja viimein hankittua, ja vieläkin on niin onnelinen olo siitä että välillä kun tyttöä rapsuttaa sylissä niin tulee tippa silmään kun ajattelee että tässä hän nyt on, MINUN hauva... :D

Täänne muuten kuulumiset: Ovislimat tuli bongattua maanantaina ja oviskipuja oli sitten tiistaina, ja tuli jopa puuhailtua... :) vaikka kylläkin väsytti ihan kamalasti eilen... Saa nähdä, yritän kuitenkin olla toivomatta taas liikaa, mutta tiedättehän miten se menee... :)

Keskiviikko 16.03.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä​

Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3.
Tigu......................27..................1........................27.....................20.3.
MaMaCat..............37...................9.......................26......................22.3.
Lilli-84
.................26...................7....................23-26....................27.3.
Dahlia-
................22..................16......................30......................1.4.
Atl
antis*..............42..................9.....................25-28..................1.4.
Myy-84
................27...................7....................27-31..................10.4.
Kittycat................25...................1.........................?.........................?
mari974..............36...................1.........................?.........................?
Janette................29.................~1v.......................?..........................?
tinsku..................21...................3..........................?.........................?
Kaarina................31...................5........................29........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011​

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011...............yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?.......................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011...............12.10.2011...............yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?.......................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ......18.10.2011................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6
Sajj..................22...................10.3.2011.............19.11.2011?..............yk5
Rht...................27...................16.3.2011......................?......................yk4

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Päivittelin itseni tonne plussanneisiin. :)

Viimeksi muokattu:
Paaljon onnea Rht!! Nyt siis virallisesti yrittävien lista (Sajjn jälkeen) on pienempi kuin plussaajien, näyttääpä oudolta mutta hyvä niin ;)

Omassa maailmassa ei oo tapahtunu vissiin mitään erikoista. Clomit on ohentanu selvästi limakalvoja että sinne menee sekin yrityskerta, vaikka tosin tänään on kipuillu ja saatiin toivottavasti ajotettua pupuilut oikeeseen aikaan. Mutta ei hirveästi löydy uskoa että mikään pystyy kiinnittymään kun ei limoja ole pahemmin tullu. Vajaa pari viikkoa ja sitten gynelle itkemään :P

Oon varmaan tulossa kipeäks taas kerran kun lämmöt on koholla ja kurkku hemmetin kuiva ja kipeä. Monta kertaa on tullu menkkojen jälkeen mieleen että jos ne menkat olikin vaan jotain valemenkkaa (tai jos on tapahtunu monikkohedelmöittyminen niin yksi on tullut pois tjtn.) kun se vuoto oli pääosin ruskeaa ja aika niukkaa, ja samanlaisia kipuja oli koko menkka-ajan mitä oviksen jälkeen eli alavatsaa koski. En kyllä uskalla testejä tehdä kun nega sieltä tulee :P .. Kaikella tavalla sitä vaan yrittää olla raskaana :D

Mahtavaa Rht, onnea kovasti! :)

Toden totta, yrittäjät alkaa käydä vähiin. Jos saisin jotenkin vaikuttaa tilanteeseen niin kippaisin kaikkien yli puoli vuotta yrittäneiden niskaan roppakaupalla niitä plussia. Toki kaikille toivon mahdollisimman pikaista tärppäämistä, mutta mun mielestä on kertakaikkiaan epäreilua että toiset saa tahkoomalla tahkota onnistumatta. Dahlialle etenkin voisin luovuttaa vaikka oman tulevan plussani, mä kyllä jaksan vielä pari kiertoa yrittää kun taas sulle soisi jo urhoollisuusmitalin sitkeydestä!

Ja joo, mietteet valemenkoista on tuttua täälläkin, mutta viimeistään aina kun muistelen järkyttäviä menkkakipuja niin tulen siihen lopputulokseen että siinä kyydissä ei ole kyllä voinut yhtään mikään pysyä.
Käytkö muuten Dahlia yksityisellä gynellä vai olitko jo hakeutunut kunnalliselle hedelmällisyystutkimuksiin?

Pohdiskelin tässä muuten että jännää miten tämä yrittäminen muuttaa aikakäsitystä. Syksyllä viikot kului vielä ihan mielettömän hitaasti mutta nyt ne tuntuu vierivän vauhdilla. Tästäkin kierrosta on eka viikko mennyt, enää kolme jäljellä! Sitten onkin jo yk8!
Ehkä tämä kevätkin omalta osaltaan vauhdittaa ajan kulumista. Oli miten oli, pääasia etteivät päivät enää matele kuten ne talvella tuntuivat tekevän.

Torstai 17.3.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä​

Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3.
Tigu......................27..................1........................27.....................20.3.
MaMaCat..............37...................9.......................26......................22.3.
Lilli-84
.................26...................7....................23-26....................27.3.
Dahlia-
................22..................16......................30......................1.4.
Atl
antis*..............42..................9.....................25-28..................1.4.
Myy-84
................27...................7....................27-31..................10.4.
Kittycat................25...................1.........................?.........................?
mari974..............36...................1.........................?.........................?
Janette................29.................~1v.......................?..........................?
tinsku..................21...................3..........................?.........................?
Kaarina................31...................5........................29........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011...............yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?.......................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011...............12.10.2011...............yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?.......................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ......18.10.2011................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6
Sajj..................22...................10.3.2011.............19.11.2011?..............yk5
Rht...................27...................16.3.2011......................?......................yk4

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Lisäsin vielä Hedelin listalle.
Mietin myös että mitä mahtaa kuulua yrittäjien listan "alarivien" ihmisille? Olisiko taas aika päivittää tai siivota listaa?

Kiitos Myy, aika tuntuu joo rientävän ihan hirvää vauhtia eteenpäin. Muistan kun jännitettiin/pelättiin pillereitten lopettamisen jälkeen sitä että ollaan raskaana :D Ei ole enään sitä pelkoa.

Kunnan listoilla ollaan, sieltä se fiksu pappa määräs ne clomit ja muistaakseni joko neljännen kierron tai neljännen clomipurkin jälkeen pitää mies viedä tutkimuksiin. Luultavasti clomipurkin, mutta niin pitkään en kyllä kestä kuumia aaltoja ja päänsärkyä.

Tosiaan, tuota listaa vois vähän siivota jos heistä ei kuulu mitään. Millonhan viimeeksi nuo jotkut on kirjoitellut :o

Isot onnittelut sinulle Rht! Jopas alkoi tämäkin kuukausi näyttää lupaavalta, ja muutama on vielä plussaamatta, vai mitä!

Kerroin tuossa aiemmin, että tuttavapiirissäni on paljon pariskuntia, jotka ovat olleet ihan toivottomia tuon yrittämisen kanssa ja silti on tärpännyt. Kahdella heistä (naisista siis) on ollut ihan oikea, lääkärin toteama syy sille, ettei lasta alkanut kuulua, mutta lopulta kuitenkin onnistui. Juuri nämä naiset ovat erityisen läheisiä minulle, joten tiesin aika tarkkaankin välillä tilanteen, ja ymmärrän täysin, että epätoivo iskee silloin, kun tiedetään, että mahdollisuudet ovat vähissä. Olin muuten noista tärpeistä niin onnellinen, että aloin itkeä. :)

Minä olen testaillut ovista tällä viikolla maanantaista alkaen peräti kahdella testillä. Ostin jossain vaiheessa Donnan Untitled enkä ole sen avulla tullut hullua hurskaammaksi. Tällä viikolla kokeilin apteekista ostettuja First signal-testejä, ja kas kummaa: 1. päivänä ei näkynyt minkäännäköistä testiviivaa, 2. päivänä näkyi haamu ja päivä päivältä haamu on vahvistunut. Nyt tänään neljännessä testissä oli lähes yhtä tumma viiva kuin ohjeen mukaan pitäisi olla. Donna sen sijaan on näyttänyt koko ajan samanlaista, vaikka kuinka kääntelen mikroskoopin linssiä. Donnan pitäisi ennustaa ovulaatio kolmisen päivää etukäteen. Minulla se ei vaan toimi, vaikka toki tuollainen minimikroskooppi on vekkuli käyttää. Ensi kiertoon taidan tilata netistä halvempia tikkuja ison satsin.

Sitten vielä tätä omaa napaa sen verran, että jo lähes parantuneeksi luultu flunssa iskikin voimalla tällä viikolla ja keskiviikosta lähtien olen ollut kotona. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulle on määrätty antibioottikuuri ja kolmioyskänlääkettä. No tottahan haluan päästä keuhkoputkentulehduksesta eroon, joten kiltisti syön kuurin, mutta hiukan harmitti kun luin antibioottien selosteesta, että niitä ei saisi käyttää, jos on raskaana. Ja jos toivookin raskautta, siitä pitäisi mainita lääkärille. En älynnyt tätä ollenkaan, kun reseptiä kirjoitettiin, eikä lääkärikään kysynyt, ei varmaan tämänikäisillä kovin usein ole raskaushaaveita. No, harmi vain, jos ovulaatio menee hukkaan. Tuosta Donnan toimimattomuudesta huolimatta en usko, että kovin montaa ovista on ollut tai oleva.

Jos nyt joku perheenperustamista miettivä "ulkopuolinen" lukee palstaa, niin minun esimerkkini kannustaa varmaan ja toivottavasti aloittamaan yrittämisen hyvissä ajoin ennen neljääkymppiä. Aika kuluu todella nopeasti, kuten jo Dahlia ja Myy-84 totesivat. No, minä olen onneksi hyvin valmistautunut siihen mahdollisuuteen, ettei ikinä tärppääkään. En siis ole kovin synkissä tunnelmissa täällä. (johtuukohan kolmiolääkkeestä..?)

Jännäpäivä lähestyy...mitään oireita ei ole kyllä edelleenkään siihen suuntaan, että voisin kuvitella olevani raskaana. Paitsi eilen ja tänään vessassa käydessä paperiin tullut vähän ruskeaa, niin ku vähän verta sisältävää jotain. Luulin jo eilen, että menkat alkaa, mutta eipä ne oo alkanut ja eihän ne vielä oikein pitäskään alkaa. Kovasti nyt netistä lukenut, että voisko olla kiinnittymisvuotoa, mutta en kyllä jaksa uskoa, kun muuten olen "oireeton". Huomenna olisi kp26, houkuttelis jo tehdä testi, mutta vieläköhän tuota malttais mielensä...tai voi olla kp 25, kun en osaa päättää mistä päivästä lasken :-) Kierto siis yleensä 26-28 päivää.

Tigu, voihan tuo hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa, tai sitten menkkoja ennakoivaa tiputteluvuotoa. Jos olisi niin ihanasti että se olisi ollut kiinnittymisvuotoa, HCG on kohonnut mitattavalle tasolle vasta noin parin viikon kuluttua hedelmöittymisestä eli noin viikon kuluttua kiinnittymisestä, joten raskaustesti ei vielä anna luotettavaa tulosta. Nyt toivotaan että sulla jää menkat alkamatta ja pääset viikon kuluttua testaamaan plussaa!
Tuolta voit tiirailla asiaan liittyvää taulukkoa: Perhesuunnittelun kotisivut

Antlantis, kuulostaapa vinkeältä tuo Donna. Miten tuo käytännössä toimii? Mitä mikroskoopilla näkyy tai pitäisi näkyä? Entä oliko laite kallis?
Sinulla on kyllä ihanan myönteinen ja rauhallinen suhtautuminen yrittämiseen. Viesteistäsi huomaa että olet sinut asian kanssa ja luultavasti myös käsitelluyt sitä paljon elämäsi aikana.

Luulen että meillä nuoremmilla tähän perheenperustamiseen liittyy voimakkaasti myös ikäkauteen kuuluva kehityskriisi, joka antaa oman lisäahdistuksensa asiaan. Nyt on käsillä se aika kun kirjoitetaan tulevaisuutta, läsnä on myös se riski että mitä jos juuri meistä ei tulekaan koskaan lapsiperhettä, mitä se merkitsee juuri minun elämässäni?

Joskus mietin että miksi tähän ihanaan asiaan pitää liittyä niin paljon suuria, negatiivisiakin tunteita, kunnes käsitin että lapsen yrittämiseen liittyy niin paljon erilaisia tekijöitä. Parisuhde muuttuu perheeksi, yrittäminen epäonnistumisineen ja onnistumisineen vaikuttaa myös naisen (ja miehenkin) kehonkuvaan, lisäksi tehdään suuria loppuelämään liittyviä ratkaisuja. Ei ihme että monella on pää sekaisin ja välillä ahdistus kasvaa sietämättömäksi kun sitä kauan odotettua lasta ei kuulukaan.

Pahoittelen huonosti jäsenneltyä tekstiäni, taitaa olla kuume nousemassa ja flunssa puskemassa päälle! :D

Onnittelut Rht:lle!

Peukut pystyyn Tigulle, että tuo olisi kiinnittymisvuotoa ja menkat loistaisivat poissaolollaan :).

Täällä on ollut viime ajat melkoinen hulina kun sain uuden työpaikan (vakituisen, jee!) ja nykyisessä tulikin sitten aika kiire saada seuraaja valittua ja paikalle vähän perehdytettäväksi, ennen kuin lähden. Viikko vielä vanhassa paikassa ja sitten viikon loma edessä ennen uutta aloitusta.

Me olemme nyt sitten suuntaamassa tutkimuksiin, kun on tätä ikää jo. Tosin kunnallisen kautta ollaan menossa, joten ollaan varauduttu siihen, että kestää ja kauan. Ollaan tästä aiemminkin miehen kanssa puhuttu, mutta lopullisen niitin tutkimuksiin lähdöstä antoi se, että hänet lähetettiin keuhkoröntgeniin ja jostain kumman syystä se otettiin Kätilöopistolla. Takaisin tullessaan mies oli ihan täpinöissään, kun oli katsellut siellä niitä odottavia pariskuntia ja uusia vanhempia :D. Tähän saakka ollaan oltu vain tjottailu-linjalla.

Tiistaina pitäisi alkaa menkat, mutta on niin julmetun kipeä vatsa, että saattavat alkaa jo tänään. On vatsanpohjaa vihlonut hetkittäin jo monta päivää. On tää naisen elämä sitten yhtä juhlaa... :p

Kyllä ne menkat taitaa alkaa :-( edelleen ruskeaa vuotoa, mutta alkaa olla enemmän, joten varmaan menkat pääsemässä vauhtiin. Uutta yritystä päin sitten vain, jos näin on.

MaMaCat, onneksi olkoon miehen "heräämisestä"! :D
On varmasti viisasta hakeutua tutkimuksiin pikkuhiljaa. Oletko jo saanut lähetteen? Kerrohan sitten miten prosessi etenee, saattaa nimittäin olla että meillä on sama polku tallattavana kesän jälkeen. Multa tutkitaan kesällä endon mahdollisuus kätilöopistolla, ajattelin että samalla pyydän laittamaan eteenpäin tuonne lapsettomuustutkimuksiinkin, elleivät kättärillä sitten tutki enempää (tuskin). Mulla ei kyllä ole aavistustakaan että minkälaiset tutkimukset kesällä on edessä, luultavasti ensin kartottavat tilanteen, ehkä ultraavat ja harkitsevat laparoskopiaa. Tosin JOS kävisi niin mielettömän hyvä tuuri että tulisin raskaaksi ennen kesää niin luulen että tutkimukset siirtyisivät hamaan tulevaisuuteen. Mutta tuskinpa. :P

Tigulle pahoittelut vuodon vahvistumisesta. Uuteen vauhtiin vaan jos todella menkat meinaa alkaa!

Mä olen vähän hämilläni oman kroppani toiminnasta. Nyt on vasta kp10 ja tuntuu ihan siltä että olis ovis lähestymässä! Edelliset kaksi kiertoa tikutin haalean ovisplussan kp16 ja 17, nuo kierrot venyikin 29 ja 31 päiväisiksi. Jospa tässä kierrossa olis ovis aikaisemmin ja kiertokin pysyisi lyhyempänä. Päätin etten kyllä ala metsästää ovista tikuilla ennen kesää, sen verran lisästressiä se toi vaikka periaatteessa se oli ihan hauskaa.

Tänään taitaa olla jännäpäivä myös Kookos74:lla, mikä on meininki? :>

Tiistaina pitäisi alkaa menkat, mutta on niin julmetun kipeä vatsa, että saattavat alkaa jo tänään. On vatsanpohjaa vihlonut hetkittäin jo monta päivää. On tää naisen elämä sitten yhtä juhlaa... :p

Sormet ja varpaat ristiin että nuo onkin raskausoireita. :) Mulla tuollaiset vihlonnat alkoi muutama päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja jatkuu vieläkin päivittäin (nyt rv9+3).

Toivottavasti teistä mahdollisimman moni hyppää myös tähän maaliskuun plussa-aaltoon :) Vähintään yhtä moni kuin helmikuussa.

Viimeksi muokattu:
Hei taas, peukut pystyssä täälläkin lähipäivien jännäilijöille! MaMaCatille onnittelut vakipaikasta ja myös päätöksestä hakeutua tutkimuksiin!

Myy-84 kyseli Donnasta, ja aika vinkeä se onkin: pikkuruisessa mikroskoopissa pitäisi näkyä kuivuneen sylkipisaran kiteytymisestä, onko ovulaatio tulossa tai kenties ihan käsillä. Ovulaation tullessa suolatasapaino muuttuu, ja kiteet kuivuneessa syljessä muodostavat erilaisia kuvioita kuin normaalisti. Ovulaation lähestyessä hahmottomat kuviot muuttuvat ensin ripsimäisiksi, ja siitä kohti ovulaatiota ripsiin kasvaa lisää ripsiä ja kuviot muistuttavat saniaisia.

Testi maksaa neilisen kymppiä, ja sitä voi käyttää jopa kaksi vuotta, valmistaja antaa muistaakseni vuoden takuun. Googlaamalla löytää helposti tietoa.

Minulla nuo kuviot ovat vaihdelleet miten sattuu: tällä viikolla on mikroskoopissa näkynyt "saniaisia" ja sitten välillä ei ole näkynyt mitään kuviota. Sanaisia on näyttänyt myös silloiin, kun ei minkään laskuopin mukaan pitäisi olla ovista lähelläkään (kierto, pari sitten testasin huvikseni just ennen menkkoja). En oikein enää luota siihen, tai sitten en vain kerta kaikkiaan osaa käyttää sitä. Ihmettelen sitäkin, ettei minulla näy koskaan niitä välivaiheen kuvioita, eli elkkiä "ripsiä". Mutta jos jollain muulla toimii, niin varmasti se on kannattava hankinta.

Minä olen kyllästynyt koko Donnaan: mieluummin ottaisin yksiselitteisen negan, vaikka olen kyllä tulkinnut tulokset mitättömiksi. Kyllä noilla testeilläkin saa itselleen kummasti stressiä taiottua itselleen, vaikkei muuten olisi stressaavaa tyyppiä.

Vielä kommentoisin noita työhaastatteluja: jos työnantaja/rekrytoija ei pelaa reilua peliä ja kysyy kiellettyjä kysymyksiä, niin eipä tarvitse työnhakijankaan olla ihan reilu. Yksityisasioita ei saisi haastatteluissa kysyä. Miettikääs, millainen haloo syntyisi, jos jossain uutisoitaisiin työhaastattelijasta, joka on kysynyt uskontoa tai puoluekantaa. Mutta niin kauan kuin kaikki kustannukset perhevapaista menevät naisten työnantajille, tuosta ilmiöstä ei eroon päästä. Että eläköön tasa-arvo!

no niin naiset, mitäs tänne kuuluu kun en taas muutamaan päivään ole käynyt?
Toivon ainakin ettei MaMaCat:in menkat ala... Pidän peukut pystyssä sulle.. :)

Ja mites Kookos74??? mikä meininki?? Jännäillään täällä sun puolesta.. :)

Omaa napaa sen verran, en kyllä jaksa uskoa että minulla tärppäisi tän kuun lopulla. Vaikka oli selvät ovis-oireet ja tuli paljon puuhailtua, niin kuitenkin ne menkkojen edeltävät oireet kyllä alkaa tuntua...Mutta sitähän nähdään sitten varmuudella tämän viikon lopussa luultavasti...

On kyllä taas sellainen vauvakuume että olen koko viikonlopun surffaillut netissä kaikkea vauvatavaraa, vaatteita, äitiysvaatteita sun muuta. Olen jopa päässäni suunnitellut valmiiksi lastenhuoneen, tiedän tasan tarkkaan nyt minkälaisen aion sisustaa..
Olemme mieheni kanssa myös keskustelleet jos haluamme sitten kun se aika koittaa tietää sukupuolen..Mieheni ei halua, minä taas haluan..Saa nähdä kuin menee.. :)
Sukunimi on kuitenkin jo päätetty, hän sanoi että lapsi ottaa minun sukunimeni,ei halua antaa lapselle hänen sukunimeään kun hän ei itsekkään sitä haluaisi kantaa. Muistuttaa hänet vaan hänen isästään joka otti hatkat kun hän oli pari vuotias, eikä häntä ole näkynyt kun kerran sen jälkeen. Joten suunitelmissa on jo että miehenikin ottais minun sukunimi kun menemme joskus naimisiin.

Voi että, jännittää kyllä taas niin kovasti..vaikka tiedän että ei ole tärpännyt, niin taas se toivo elää vahvemmin kun viimeisten kahteen kiertoon.. Varmaan se kun tietää että olemme olleet ahkeria oikeaan aikakohtaan niin tuntuu jollain tavalla uskomattomalta että ei olisi tärpännyt..

Jos joku listaa päivittelee, niin mun uusi jännäpäivä pitäs olla 16.4. Mun menkat on aina ollut ns.normaalit, myös ennen pillereitä. Pillereitä tuli syötyä 8 vuotta, niiden aikaan ei koskaan mitään ongelmia. Alkoivat ajallaan ja kestivät noin 4 päivää. Pillerit oon lopettanut jo syksyllä ja ihan normaalia ollut sen jälkeen. Nyt sitten tän ekan yrittämisen jälkeen on aika ihme menkat. Eilen aamulla ne alkoi vauhdilla ja tänään puolen päivän aikaan ne vissiin loppu. Menkkakivut olleet ennen kokemattomat, eilen piti ottaa 3 panadolia päivän mittaan, että pystyi olemaan. Tänään aamulla otin vielä yhden, ja nytkin alamahaa vihloo, mutta en viiti lääkkeitäkään napsia koko ajan. Ihmettelen vain. Voikohan kroppa tajuta, että nyt on jotain uutta meneillään...

Yhteistyössä