Kuukautiset jääneet pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta 17v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta 17v

Vieras
Täytän syksyllä 17v, ja kuukautiseni eivät ole vieläkään alkaneet. Minulla on ollut kolmet kuukautiset, yhdet pari vuotta sitten, ja viime elokuussa 2 peräkkäin. Vuotoa oli aina 3 päivää ja meni muutenkin silloin hyvin ja normaalisti :)
Viime elokuun jälkeen kuukautisia ei ole ollut kertaakaan. Pitäisikö huolestua?

Olen normaalipainoinen mutta painoindeksi on lievän ylipainon rajoilla, voisiko se olla syy? Olen muuten erittäin terveellinen, syön hyvin enkä harrasta liikaa liikuntaa, satunnaista lenkkeilyä.

Täytän syksyllä 17v, ja kuukautiseni eivät ole vieläkään alkaneet. Minulla on ollut kolmet kuukautiset, yhdet pari vuotta sitten, ja viime elokuussa 2 peräkkäin. Vuotoa oli aina 3 päivää ja meni muutenkin silloin hyvin ja normaalisti :)
Viime elokuun jälkeen kuukautisia ei ole ollut kertaakaan. Pitäisikö huolestua?

Olen normaalipainoinen mutta painoindeksi on lievän ylipainon rajoilla, voisiko se olla syy? Olen muuten erittäin terveellinen, syön hyvin enkä harrasta liikaa liikuntaa, satunnaista lenkkeilyä.

On syytä huolestua, kun ikäsi on pian 17 v. Paino tuskin on syynä moiseen, olethan normaalipainoinen. Jos kuukautisesi eivät ole alkaneet vielä syksylläkään, suosittelen menoa gynekologin vastaanotolle.

Viimeksi muokattu:
Täytän syksyllä 17v, ja kuukautiseni eivät ole vieläkään alkaneet. Minulla on ollut kolmet kuukautiset,

Jos sinulla on jo ollut kolmet kuukautiset, niin kyllähän ne sitten ovat alkaneet.

Ne ovat sittemin vain jääneet tulematta. On tavallista, että kuukautiset tulevat alussa milloin sattuu ja on pitkiäkin taukoja, mutta jos minä olisin sinä, kävisin ihan varmuuden vuoksi lääkäriltä kysymässä, että kaikki on ok. muista kertoa sitten lääkärille ne edellisten kuukautisten alkamisajat ja sen semmoiset, asialla voi olla merkitystä tutkimusten suhteen.

Viimeksi muokattu:
Jos sinulla on jo ollut kolmet kuukautiset, niin kyllähän ne sitten ovat alkaneet.

Ne ovat sittemin vain jääneet tulematta. On tavallista, että kuukautiset tulevat alussa milloin sattuu ja on pitkiäkin taukoja, mutta jos minä olisin sinä, kävisin ihan varmuuden vuoksi lääkäriltä kysymässä, että kaikki on ok. muista kertoa sitten lääkärille ne edellisten kuukautisten alkamisajat ja sen semmoiset, asialla voi olla merkitystä tutkimusten suhteen.

Olisit vaan onnellinen, kun ne eivät tule...

Viimeksi muokattu:
Olisit vaan onnellinen, kun ne eivät tule...
Tämä on huono neuvo, vaikka kuukautiset useimmille jonkin sortin riesa ovatkin. Säännölliset kuukautiset ovat hedelmällisessä iässä olevalle naiselle paras merkki siitä, että kaikki on kunnossa. Vaikka 17-vuotias tuskin on vielä vuosiin lapsia hankkimassa, hän saattaa joskus niitä haluta, ja siksikin olisi hyvä selvittää, onko vuodon puuttumisen takana jotakin vakavampaakin.

Jos kuukautiset ovat alkaneet noinkin hiljattain, kyse saattaa olla vain epäsäännöllisyydestä, joka on varsinkin alkuvaiheessa hyvinkin tavallista.

Paino voi vaikuttaa kuukautisiin niin, että jos laihduttaa liikaa, ne voivat jäädä pois, mutta siitähän tässä ei ollut kysymys.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä