Alavatsaan sattuu aamuisin ensimmäisen vessakäynnin yhteydessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mistähän johtuu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mistähän johtuu?

Vieras
Onkohan normaalia, että aamusin kun virtsaa on yön pidätellyt, sattuu vessassa istuminen alavatsaan? Kipu tuntuu sellaiselta "repäisykivulta", niin kuin jotkut "suonet repeäisi". Kipu paikallistuu alavatsaan keskelle juuri häpykarvoituksen yläpuolelle..

Minulla on tällaista kipuilua ollut jo muutaman kuukauden ajan. Joskus sitä ei ole lainkaan aamuisin kun käyn vessassa, mutta tänä aamuna pissaaminen kävi niin kipeää että oli pakko tulla kysymään täältä josko jollain olisi ollut samanlaista? Ja mistähän johtuu? Kipu muuten loppuu samantien kun ensimmäisen vessakäynnin olen aamulla tehnyt.

Jos aamulla herätessä on rakko täynnä ja kova pissahätä, saattaa olla että sulkijalihas, jolla virtsan tulo pidättyy, on niin "krampissa", että sen avautuminen (rentoutuminen) tuntuu vihlovana tunteena tai jopa ihan kipuna. Luulen, että tämä korostuu, jos on yleensäkin taipumusta lihasten kramppailuun, kangistumiseen ja jännityskipuihin, ja huonoon palautumiskykyyn (fibromyalgia, kilpirauhasen vajaatoiminta tms. varsinkin).

Kroonisen virtsatietulehduksen, piilevän sukupuolitaudin tai muun taudin poissulkemiseksi kannattaa kuitenkin kääntyä asiassa lääkärin puoleen, ja ehdottomasti, jos kipu on kovin voimakas, jolta se vähän kysyjän kuvauksesta vaikuttaisi olevan.

Toivottavasti homma selviää!

Jos aamulla herätessä on rakko täynnä ja kova pissahätä, saattaa olla että sulkijalihas, jolla virtsan tulo pidättyy, on niin "krampissa", että sen avautuminen (rentoutuminen) tuntuu vihlovana tunteena tai jopa ihan kipuna. Luulen, että tämä korostuu, jos on yleensäkin taipumusta lihasten kramppailuun, kangistumiseen ja jännityskipuihin, ja huonoon palautumiskykyyn (fibromyalgia, kilpirauhasen vajaatoiminta tms. varsinkin).

Kroonisen virtsatietulehduksen, piilevän sukupuolitaudin tai muun taudin poissulkemiseksi kannattaa kuitenkin kääntyä asiassa lääkärin puoleen, ja ehdottomasti, jos kipu on kovin voimakas, jolta se vähän kysyjän kuvauksesta vaikuttaisi olevan.

Toivottavasti homma selviää!

Ok, Kiitos vastauksesta!

Minulla on viimeksi ollut virtsatietulehdus ihan pienenä, sukupuolitauteja ei voi olla.. Joten ehkäpä syy löytyy siitä, mitä ensimmäisenä ehdotit. Mutta jos tämä jatkuu pitkään ja voimistuu entisestään, käännyn lääkärin puoleen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä