Miehellä oli suhde työkaveriin, nyt tunteet alkavat kuolla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JaninaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin kun sairastuin, niin emme tienneet, että olin sairas. Olin vain väsynyt, todella väsynyt. Jouduin joskus jopa töissä nukkumaan salaa vessassa, jotta kykenin selviytymään päivästä. Itse tiesin, että jossain on vikaa ja kävin lääkrillä monesti. Mies ja lapset olivat sitä mieltä, että olen luulosairas. Ehkä mies piti minua laiskisuneena, en tiedä.

Psyykkisesti sairas sakki piti sinua luulosairaana. Taitaa olla aikamoinen hullujenhuone. Näytät varmaan ikäistäsi vanhemmalta.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jatkan vielä;11285774:
Ajattelin myös että olet väsynyt koska kaikki päätöksentekovalta on otettu sinulta pois. Mies päätti aloittaa suhteen (eivät suhteet noin vain tapahdu, ne aloitetaan), mies päätti kiinni jäätyään koska suhteesta puhuminen lopetetaan.

Tuo on totta ja hyvä huomio. Minulle ei annettu mitään mahdollisuutta valita, haluanko, että kieheni aloittaa suhteen työkaverinsa kanssa. Ei sitä minulta kysytty. Enkä usko, että se olisi edes loppunut, jos mies ei olisi jäänyt kiinni.

Nyt mies sanoo, että on pahoillaan ja tekisi kaiken tekemättömäksi, jos voisi.
Mutta hän sanoo tuon aina vasta sen jälkeen, kun minä olen ensin kerännyt sisälleni riittävästi ahdistusta ja "räjähtänyt". Muun ajan hän minun mielestäni elää, kuin kaikki olisi hyvin. Jos minä en halua seksiä (kun jokin asia on tuonut miehen suhteen mieleen), niin mies loukkaantuu.
Se on raivostuttavaa. Jos olen päivällä vaikka lähettänyt miehelle sähköpostia ja kertonut, kuinka pahalta minusta tuntuu ja ahdistavalta (ja mies vastannut, pyytäen anteeksi ja olevansa pahoillaan), niin illalla hän saattaa haluta seksiä. Hitto, miksi hän ei tajua? Tahtoisin että minua halataan ja pidetään hyvänä silloin, kun ne asiat tulevat päälle. En halua silloin seksiä.

Olen sanonut tuon hänelle. Että tarvitsen extrahuomiota ja hyvänä pitoa. Siinä kävi niin, että mies koki sen vaatimisena ja sellaisena, että häneltä vain vaaditaan. Hänestä siis tuntuu, että minä vaadin häneltä asioita, mutta hän itse ei saa mitään.
Tosin tuo asia on vielä keskustelematta, kun miehen pitää ensin "jäsennellä" asiat mielessään. Että mitä hän kokee ja haluaa. Sitä odotellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jatkan vielä;11285774:
...oma velvollisuudentuntosi ei salli sinun lopettavan avioliittoa koska uskot etteivät miehen lapset kestä sitä. Eli teet kaiken muitten ehdoilla. Ei ihme ettet ole päässyt asiasta yli.

En koe, että kyse olisi velvollisuuden tunteesta. Minä oikeasti välitän noista lapsista. He ovat olleet elämässäni niin monta vuotta. Miä olen heille heidän äitinsä, koska heidän omasta äidistään ei siihen ikävä kyllä ole. En tee lasten eteen yhtään sen enempää asioita, kuin heidän isänsäkään. Siinä mielessä minusta ei voi tehdä mitään pyhimystä.

Mutta teenkö asioita muiden ehdoilla? Saattaa olla. Mieskin kokee tekevänsä niin. Käytännössä me elämme lasten ehdoilla. Mutta niinhän se on lapsiperheessä aina. Pyrimme myös ottamaan omaa aikaa, mutta se ei kovin usein onnistu. Nyt kesällä pidimme miniloman. Olimme kaupunkilomalla pidennetyn viikonlopun. Saimme olla vain kahden ja se oli ihana loma.

Ylipäänsä, ilmi tulleesta suhteesta huolimatta kesä meni aika hyvin ja luulinkin, että pääsen asioista yli. Mutta kun työt jälleen alkoivat, se kaikki tuli mieleen ja tuntui, kuin olisi isketty nyrkillä vatsaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Illkeä täti;11285906:
Psyykkisesti sairas sakki piti sinua luulosairaana. Taitaa olla aikamoinen hullujenhuone. Näytät varmaan ikäistäsi vanhemmalta.

:)
Kuulostaa kieltämättä melkoiselta hullujen huoneelta, kun sen noin kuvailee.
Mutta en näytä ikäistäni vanhemmalta. Ihan ikäiseltäni näytän. Alle 40v olen.

Otsikossa lukee: "Nyt tunteet alkavat kuolla." Kerrohan tästä lisää. Ehkä laitoit tämän lauseen siihen melkein tiedostamattasi, mutta sinulle olisi tärkeää puida tämä asia selväksi. Onko niin, ettei suhdettanne saa korjattua ja nyt teet sen takia jo surutyötä. Ei ole oikeastaan mitään paikattavaa, vaan edessäsi on tilanteen hyväksyminen ja elämäsi järjestäminen uudelleen sen tapahtuneen tosiasian valossa, että sinun tunteesi kuolivat tässä myrskyssä.

Otsikossa lukee: "Nyt tunteet alkavat kuolla." Kerrohan tästä lisää. Ehkä laitoit tämän lauseen siihen melkein tiedostamattasi, mutta sinulle olisi tärkeää puida tämä asia selväksi. Onko niin, ettei suhdettanne saa korjattua ja nyt teet sen takia jo surutyötä. Ei ole oikeastaan mitään paikattavaa, vaan edessäsi on tilanteen hyväksyminen ja elämäsi järjestäminen uudelleen sen tapahtuneen tosiasian valossa, että sinun tunteesi kuolivat tässä myrskyssä.

Tunteiden kuolemisella tarkoitin, että enää en tunne samalla tavalla miestäni kohtaan, kuin aikaisemmin. Ennen olin niin ylpeä hänestä ja suhteestamme. Nautin saada olla hänen lähellään ja kotiin oli aina mukava tulla. Nykyisin on hetkiä, jolloin en unne mitään. Aivan kuin olisin sisältä kuollut.
Sitten taas tunnen sitäkin enemmän: vihaa ja raivoa ja surua :(
Kyllä vielä on ollut niitä mukaviakin tunteita, mutta päivä päiältä vähemmän.

Viimeksi muokattu:
Miten miehen edellinen avioliitto särkyi? Lähtikö hän väsyneen vaimon ja vaikeiden lasten luota hakemaan lohtua muualta?

Edellinen avioliitto miehellä kesti yli kaksikymmentä vuotta. Olivat alkaneet seurustelemaan jo teini-iässä. Se päättyi lopulta siihen, että mies aloitti suhteen työkaverinsa kanssa. Eri työkaveri kuin nyt ja eri työpaikkakin. Kun me tapasimme, oli sekä avioliitto, että sivusuhde päättynyt. Olen iloinen, että minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään avioliiton rikkoutumisen kanssa.

En tiedä pitäisikö tuosta vetää jotain johopäätöksiä?
onko miehellä tapana paeta hankalia asioita toiseen suhteeseen?

Viimeksi muokattu:
Edellinen avioliitto miehellä kesti yli kaksikymmentä vuotta. Olivat alkaneet seurustelemaan jo teini-iässä. Se päättyi lopulta siihen, että mies aloitti suhteen työkaverinsa kanssa. Eri työkaveri kuin nyt ja eri työpaikkakin. Kun me tapasimme, oli sekä avioliitto, että sivusuhde päättynyt. Olen iloinen, että minulla ei ole mitään tekemistä kenenkään avioliiton rikkoutumisen kanssa.

Oikea johtopäätös.

Viimeksi muokattu:
Työpaikan naiset tuntuvat olevan miehesi kompastuskivi. Uudestaan ja uudestaan.

Et taida arvatakkaan, kuinka oikeaan osuit.
Tämä oli (tietääkseni) ensimmäinen varsinainen suhde. Mutta sitä ennen on ollut muita, joiden kanssa flirttailu on miehellä mennyt liian pitkälle ja työpaikalla joku nainen on kuvitellut liikoja. Aina työpaikalla, johtuu kai siitä, että miehellä eiole muuta kaveripiiriä, jossa olisi naisia.

Ehkä olen ollut ihan idiootti kaikki nämä kymmenen ja vähän päälle vuotta? En ole pitänyt flirttailua muuna kuin hyvän mielen tuojana. Mutta kun ajattelee, niin ei kai flirttailun pitäisi olla sellaista, jossa joku alkaa kuvittelemaan suhteen mahdollisuutta?

Viimeksi muokattu:

No niin, sen tapaista tuli mieleen. Toistuvat kuviot eivät ole harvinaisia. Tunnen tapauksen, jossa mies toisti kolme kertaa samaa kuviota.

Viimeksi muokattu:
Luin mielenkiinnolla ketjua ja haluan tuoda siihen oman karvaan kokemukseni velvollisuudentunnosta.

Olimme yhdessä 14 vuotta; 2 lasta ja omakotitalo. Nyt olemme olleet erossa jo kuusi vuotta.

Vuonna 2000 lasten ollessa 4 ja 6-vuotiaita tuli mieheni sivusuhde ilmi sähköpostiviestin kautta.
Minulle oli törkeästi valehdeltu ja naista viety mm. teatteriin ja vannottu rakkautta. Meteli oli suuri-mietimme kumpikin tahoillamme ja päätimme lasten takia jatkaa. Yritin niellä pahan mieleni.

Sinnittelimme vielä nelisen vuotta, mutta koskaan suhde ei ollut entinen. Lakkasin haluamasta miestä seksuaalisesti ja kylmenin. Pelkäsin, koska juttu toistuu.

Vuonna 2004 mies alkoi olla paljon poissa kotoa. Kursseja, työmatkoja. Lopulta paljastui suhde työkaveriin, kun työkaverin mies otti minuun yhteyttä. Oksetti ja harmitti -lisäksi mies kielsi kaiken ja löi minua, kun kysyin onko hänellä toinen. Siihen kaikki päättyi. Turhaa sietämistä.

Nyt on naimisissa tuon työkaverin kanssa. Toivottavasti liitto kestää. Minua inhottaa koko plösö ukko -ei oikeaa selkärankaa. Löysin tosimiehen itselleni ja olen onnellinen!

Oletko huomattavasti miestäsi nuorempi? Ovatko kaikki exät olleet? Sinulla ei ole omia lapsia, haluaisitko?

Vaikka kuinka yrität päästä asian yli, tuskin onnistut. Aina se tulee mieleen. Teidän arvonne eivät enää kohtaa, eikä sille voi mitään. Yksi pettämiskerta voi olla paska erehdys, mutta systemaattinen pettäminen joka jatkuu viikkokausia, on sinun alentamistasi. Näinköhän oli edes eka kerta, paitsi narahtaminen.

Ala erkautumaan miehestäsi henkisesti. Suunnittele omaa elämääsi. Kun olet valmis lähtemään -lähde. Jos saat jostain voimia unohtaa, antaa anteeksi ja rakastut mieheen uudelleen, niin jatka suhdetta. Luo kuitenkin itsellesi vaihtoehto.

Saatiin keskusteluyhteys taas toimimaan keskenämme. Siis mies ja minä.
Katsotaan, miten tämä tästä lähtee sujumaan. Tänään on jo paljon parempi olo, kun tietää edes, mitä toinen ajattelee.

Nyt ei oikein voi kuin uskoa siihen, että se mitä mies sanoo, on sitä mitä hän myös tarkoittaa.

Hän on sanonut, että suhde työkaveriin oli iso virhe ja hän haluaisi sen tehdä tekemättömäksi.
Sen lisäksi olemme keskustelleet sovussa ja rauhallisesti omista tarpeistamme ja toiveistamme. Näistä keskusteliin jo keväälläkin, kun suhde tuli ilmi. Silloin se vei jonkin aikaa eteenpäin, kunnes tuli tämä takapakki minun tunteissani.
Ehkä nyt jälleen päästään eteenpäin.

Ei tämä suhde enää tule olemaan sama, kuin ennen, mutta toivottavasti tästä tulee parempi ja vahvempi. Se harmittaa, että suhteen myötä tahrautui monta sellaista asiaa, jotka olivat aikaisemmin vain minun ja miehen juttu. Näitä on nyt rakennettava uudelleen.

Sinänsä se toinen nainen on sivuseikka meidän suhteessamme. Tämä minun pitäisi pystyä pitämään mielessäni. Mies sanoi, että se työkaveri ei kuulu millään lailla meidän suhteeseemme (tähän teki mieli sanoa, että mitäs sitten sotkit hänet mukaan) ja hän ei koe enää mitään tarvetta olla naisen kanssa muussa tekemisissä, kuin pakollisissa työasioissa.

Eilen oli maailman kurjin olo, tänään hyvin toiveikas. Pitkästä aikaa tuntuu ihan hyvälle.
Avoimella keskustelulla on kummallinen vaikutus.

Hän on sanonut, että suhde työkaveriin oli iso virhe ja hän haluaisi sen tehdä tekemättömäksi.
Sen lisäksi olemme keskustelleet sovussa ja rauhallisesti omista tarpeistamme ja toiveistamme. Näistä keskusteliin jo keväälläkin, kun suhde tuli ilmi. Silloin se vei jonkin aikaa eteenpäin, kunnes tuli tämä takapakki minun tunteissani.
Ei tämä suhde enää tule olemaan sama, kuin ennen, mutta toivottavasti tästä tulee parempi ja vahvempi. Se harmittaa, että suhteen myötä tahrautui monta sellaista asiaa, jotka olivat aikaisemmin vain minun ja miehen juttu. Näitä on nyt rakennettava uudelleen.

Sinänsä se toinen nainen on sivuseikka meidän suhteessamme. Tämä minun pitäisi pystyä pitämään mielessäni. Mies sanoi, että se työkaveri ei kuulu millään lailla meidän suhteeseemme (tähän teki mieli sanoa, että mitäs sitten sotkit hänet mukaan) ja hän ei koe enää mitään tarvetta olla naisen kanssa muussa tekemisissä, kuin pakollisissa työasioissa.

Eilen oli maailman kurjin olo, tänään hyvin toiveikas. Pitkästä aikaa tuntuu ihan hyvälle.
Avoimella keskustelulla on kummallinen vaikutus.

Yksikään suhde kehenkään ei ole vain vahinko tai virhe. Kiihkeä pikapano laivan hytissä saattaa olla sitä, mutta ei vähänkään pidempiaikainen suhde. Jos miehesi on luonut henkisen suhteen toiseen ihmiseen, se suhde tulee olemaan aina. Sun on valittava elätkö sen suhteen kanssa rinnalla vai et. Jos et kestä sitä, eroa!

Viimeksi muokattu:
Yksikään suhde kehenkään ei ole vain vahinko tai virhe. Kiihkeä pikapano laivan hytissä saattaa olla sitä, mutta ei vähänkään pidempiaikainen suhde. Jos miehesi on luonut henkisen suhteen toiseen ihmiseen, se suhde tulee olemaan aina. Sun on valittava elätkö sen suhteen kanssa rinnalla vai et. Jos et kestä sitä, eroa!

No eikös nuo uusperheelliset ole jo tottuneet siihen, että siellä kuvioissa pyörii exiä. Nyt sitten ex-rakastajia, työkaveri, jota mies vielä ilmeisesti näkee joka päivä. Käy sen naisen kanssa lounaalla, juttelee, ja keskustelee, koska löysi yhteyden, oli se sitten sukupuoli- tai henkinen, miehelle yks ja sama, koska seksi laukaisee miehen stressin, aivan kuten puhuminen naisen.

Viimeksi muokattu:

En minä tuollaista valitse. En aio elää sellaisessa liitossa, jossa puolisollani on romanttinen suhde toiseen, oli se sitten henkinen tai fyysinen.

En ymmärrä miksi miehen ja työkaverinsa mahdollinen henkinen suhde tulisi olemaan aina?

Olen itsekin luonut aikoinani henkisiä suhteita mm. niihin pariin ex poikaystävään, joiden kanssa seurustelin ja ex-avomieheeni. Mutta ei ne suhteet ole millään lailla jääneet olemaan.

Viimeksi muokattu:
En minä tuollaista valitse. En aio elää sellaisessa liitossa, jossa puolisollani on romanttinen suhde toiseen, oli se sitten henkinen tai fyysinen.

En ymmärrä miksi miehen ja työkaverinsa mahdollinen henkinen suhde tulisi olemaan aina?

Olen itsekin luonut aikoinani henkisiä suhteita mm. niihin pariin ex poikaystävään, joiden kanssa seurustelin ja ex-avomieheeni. Mutta ei ne suhteet ole millään lailla jääneet olemaan.

Ei tietenkään, koska poiss silmistä, poissa mielestä. Äijäsi näkee työkaverinsa joka päivä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap;11287336En ymmärrä miksi miehen ja työkaverinsa mahdollinen henkinen suhde tulisi olemaan aina? Olen itsekin luonut aikoinani henkisiä suhteita mm. niihin pariin ex poikaystävään:
Ymmärrät tai et, niin syvä henkinen suhde tulee olemaan aina. Ja hyväksyt sen tai et.

Minulle on jäänyt henkinen suhde kaikkiin entisiin miehiini, miesystäviini ja rakastettuihini. Niin joo, ei kaikki ihmiset rakenna ihmissuhteitaan syvään henkiseen... Toiset taas tekee niin...

Sivuhyppy on siis sivuseikka. Toinen nainen onkin se uhri, häntä mies käytti hyväkseen tarpeisiinsä ja nyt hänet voi kylmästi jättää - tarpeettomana. Miehen mieleen saattoi käytännölliseti tulla hänen kahden sairaan lapsensa hoito.

Viimeksi muokattu:
Sivuhyppy on siis sivuseikka. Toinen nainen onkin se uhri, häntä mies käytti hyväkseen tarpeisiinsä ja nyt hänet voi kylmästi jättää - tarpeettomana. Miehen mieleen saattoi käytännölliseti tulla hänen kahden sairaan lapsensa hoito.

Minun puolestani se nainen saakin kuvitella olevansa uhri ja kärsiä oikein kovasti. Hänet on ehkä jätetty nyt tarpeettomana, mutta tiedätkö mitä: ihan sama minulle. Ei kukaan häntä pakottanut lähtemään mukaan naimisissa olevan miehen flirttailuun.

Ja kyllä, toinen nainen on sivuseikka, kun kyse on minun ja mieheni välisestä suhteesta.

Luultavasti minulle tulee uusia ahdistuksen kausia, kun asiat jälleen tulevat mieleen kirkkaana, kuin eilinen. En toivo, että niin kävisi, mutta luettuani erilaisia tarinoita petetyksi tulleiden kokemuksista, niin vaikuttaa sille, että välillä on huonompia ja välillä parempia hetkiä. Ajan myötä niitä parempia pitäisi olla aina vain enemmän.

Viimeksi muokattu:
Ymmärrät tai et, niin syvä henkinen suhde tulee olemaan aina. Ja hyväksyt sen tai et.

Minulle on jäänyt henkinen suhde kaikkiin entisiin miehiini, miesystäviini ja rakastettuihini. Niin joo, ei kaikki ihmiset rakenna ihmissuhteitaan syvään henkiseen... Toiset taas tekee niin...

Onpas kumma. Minulla ei ole useimpiin exiin enää mitään, eikä minkäänlaista henkistä sidettä. Ei vaikka sellainen on joskus ollut. Kyllä normaali ihminen pääsee suhteistaan myös henkisesti eroon. Oikeastaan on pari exää, joita joskus ajattelen läpimästi, mutta ei heihinkään mitään sidettä enää ole. Ei, vaikka paria olen rakastanut todella paljon. Turha väittää, että jos on syvä henkinen yhteys ollut joskus, on se aina. Jos sinulla tämä pätee, niin et voi väittää, että tämä on vakio ja muiden suhteet eivät ole aikanaan olleet henkisiä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsis;11287422:
Minulla ei ole useimpiin exiin enää mitään, eikä minkäänlaista henkistä sidettä. Jos sinulla tämä pätee, niin et voi väittää, että tämä on vakio....

Väitinkö niin? "Niin joo, ei kaikki ihmiset rakenna ihmissuhteitaan syvään henkiseen..."

Minun puolestani se nainen saakin kuvitella olevansa uhri ja kärsiä oikein kovasti. Hänet on ehkä jätetty nyt tarpeettomana, mutta tiedätkö mitä: ihan sama minulle. Ei kukaan häntä pakottanut lähtemään mukaan naimisissa olevan miehen flirttailuun.

Ja kyllä, toinen nainen on sivuseikka, kun kyse on minun ja mieheni välisestä suhteesta.

Luultavasti minulle tulee uusia ahdistuksen kausia, kun asiat jälleen tulevat mieleen kirkkaana, kuin eilinen. En toivo, että niin kävisi, mutta luettuani erilaisia tarinoita petetyksi tulleiden kokemuksista, niin vaikuttaa sille, että välillä on huonompia ja välillä parempia hetkiä. Ajan myötä niitä parempia pitäisi olla aina vain enemmän.

Olet kuin muslimit, kaikki on aina naisen syytä. Kun joku perheen miehistä raiskaa tytön, äitikin on tappamassa häntä.

Viimeksi muokattu: