Miehellä oli suhde työkaveriin, nyt tunteet alkavat kuolla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JaninaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veivataanhan mekin tätä ketjua, todellisia myllääjiä.
Tämä on keino purkaa tuntojaan ja ehkäpä tuoda, jotain helpotusta. Saa edes jollekin kertoa murheensa. Ymmärrän ap:ta.
Millä tavoin mies olisi sitten "helpottanut" lastensa ongelmia. Jos, olisi lähtenyt toisen naisen matkaan. Olisiko helpotus tullut uuden ihastuksen rinnalla ja kenestä olisi tullut lasten todellinen huoltaja. Lasten äiti, nykyinen äitipuoli, uusi ihastus, tai mies itse, tai kaikki yhdesssä..tai lastensuojeluviranomainen. Lapsilla nimen omaan pitää olla vakaat vanhemmat. Tietävätkö lapset miehen viimeisimmästä ihastuksesta.
Mies on nimenomaan ajatellut vain itseään.
Minusta on hirveetä, jos miehellä on ollut näitä (viite menneeseen) "parisuhde auttajia" enen ja nyt naistuttavuuksissa.
Mitä mies on todella oppinut vuosien varrella.

Onko sinua, Wiltsu, petetty joskus pahasti vai mistä moinen katkeruus kumpuaa?

Katkeruus. Kuulostanko katkeralta? Olenkohan minä katkera? Se, että minua ei koskaan ole petetty eikä jätetty, vaikuttaa siihen, että en oikeen osaa asettua petetyn tai jätetyn asemaan, mutta yritän.

Mutta olisinko katkera siitä, etten valinnutkaan tätä miestä, jonka kanssa vaimoaan petin? Saattaa muuten olla mahdollista.... Hän tulee ikuisesti olemaan sielunkumppanini enkä enää voi vaihtaa enkä kai pitää rinnallakaan.

Mutta tällaista tämä elämä vaan on.

Valitsen tällä hetkellä takuuhyvän avioliittoni enkä lähde vaihtamaan. Kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Siksi ei kannata miettiä korjaantuuko joku tulevaisuudessa, on vaan elettävä tätä hetkeä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Läpikäynyt;11287951:
Aikaa on kulunut vasta kovin vähän. Varaudu siihen, että asia vaivaa sinua vielä ensi vuonnakin ja vielä senkin jälkeen, tosin koko ajan vähemmän, jos niin päätät. Ja neuvo, jota noudattamalla asia unohtuu nopeammin: Kun se tulee mieleen, ala aktiivisesti ajatella jotain muuta, silä niin onnellisesti on asiat, että ihminen ei pysty ajattelemaan kahta asiaa yhtäaikaa, mutta siis todellakin aktiivisesti, mieltä ei saa päästää harhailemaan.

Luottamus palaa ajan kanssa, kunhan mies tekee kaiikkensa sen palauttamiseksi etkä sinä itse aina tiukan paikan tulle ala kaivella menneitä. ....

Voi kiitos.
Luin koko vastauksesi ja tulin siitä hyvälle mielelle. Oli hyvä lukea sellaisen ihmisen mielipide, jolla on asiasta omakohtaista kokemusta. Ei kuitenkaan siinä mielessä hyvä, että joku on joutunut kokemaan saman.

Kun tämä suhde työkaveriin oli ja tuli ilmi, niin meillä meni huonosti. Tai ainakin meillä oli hyvin rankkaa. Minä sairastuin (ja kukaan ei uskonut) ja väsyin ja lapsilla oli siihen aikaan akuutti tilanne oman jaksamisensa kanssa. Mies varmaan koki, että joutuu kannattelemaan koko porukkaa ja hoitamaan kaiken yksin. Vaikka ei se ihan niin ollut. Minäkin hoidin kotia ja lasten asioita, vaikkakin paljon vähemmällä kapasiteetilla, mihin olisin pystynyt, jos silloin olisin ollut täysin terve.

Luultavasti mieheni on hyvin perso ihailulle ja haluaa saada sitä. Hän on myöntänyt, että kaipasi jännitystä elämäänsä ja työkaverin kanssa sitä sai samalla kun pystyi kertomaan omista murheistaan. Kun työkaveri kuunteli, siitä tuli parempi mieli ja sitä parempaa mieltä halusi aina vain enemmän. Lopulta siinä kai kävi niin (minun päätelmäni), että mies kuvitteli sen paremman ja helpomman olotilan johtuvan tästä ihmisestä, joka häntä kuunteli. Hän siis halusi tämän ihmisen seuraa enemmän, koska sai siitä itselleen hyvän mielen.

Ongelmasi on että haet vastauksia,joita _toivot_ saavasi. Muut tyrmäät ja halveksit.

Voi kiitos.
Luin koko vastauksesi ja tulin siitä hyvälle mielelle. Oli hyvä lukea sellaisen ihmisen mielipide, jolla on asiasta omakohtaista kokemusta. Ei kuitenkaan siinä mielessä hyvä, että joku on joutunut kokemaan saman.

Kun tämä suhde työkaveriin oli ja tuli ilmi, niin meillä meni huonosti. Tai ainakin meillä oli hyvin rankkaa. Minä sairastuin (ja kukaan ei uskonut) ja väsyin ja lapsilla oli siihen aikaan akuutti tilanne oman jaksamisensa kanssa. Mies varmaan koki, että joutuu kannattelemaan koko porukkaa ja hoitamaan kaiken yksin. Vaikka ei se ihan niin ollut. Minäkin hoidin kotia ja lasten asioita, vaikkakin paljon vähemmällä kapasiteetilla, mihin olisin pystynyt, jos silloin olisin ollut täysin terve.

Luultavasti mieheni on hyvin perso ihailulle ja haluaa saada sitä. Hän on myöntänyt, että kaipasi jännitystä elämäänsä ja työkaverin kanssa sitä sai samalla kun pystyi kertomaan omista murheistaan. Kun työkaveri kuunteli, siitä tuli parempi mieli ja sitä parempaa mieltä halusi aina vain enemmän. Lopulta siinä kai kävi niin (minun päätelmäni), että mies kuvitteli sen paremman ja helpomman olotilan johtuvan tästä ihmisestä, joka häntä kuunteli. Hän siis halusi tämän ihmisen seuraa enemmän, koska sai siitä itselleen hyvän mielen.

Viimeksi muokattu:
Ongelmasi on että haet vastauksia,joita _toivot_ saavasi. Muut tyrmäät ja halveksit.

En näe siinä ongelmaa. Liian usein täällä taa saa yksioikoisia vastauksia tyyliin: "Kerran pettäjä, aina pettäjä" "Jätä se sika". ""Kerrasta poikki, ei siitä mitään tule" Jne. jne.

Minä olen elävä esimerkki siitä, että toisinkin voi valita ja siinä onnistua.

Viimeksi muokattu:
Veivataanhan mekin tätä ketjua, todellisia myllääjiä.
Tämä on keino purkaa tuntojaan ja ehkäpä tuoda, jotain helpotusta. Saa edes jollekin kertoa murheensa. Ymmärrän ap:ta.
Millä tavoin mies olisi sitten "helpottanut" lastensa ongelmia. Jos, olisi lähtenyt toisen naisen matkaan. Olisiko helpotus tullut uuden ihastuksen rinnalla ja kenestä olisi tullut lasten todellinen huoltaja. Lasten äiti, nykyinen äitipuoli, uusi ihastus, tai mies itse, tai kaikki yhdesssä..tai lastensuojeluviranomainen. Lapsilla nimen omaan pitää olla vakaat vanhemmat. Tietävätkö lapset miehen viimeisimmästä ihastuksesta.
.

Ei, lapset eivät tiedä mitään tästä ihastuksesta.
Kun asia tuli ilmi, en pystynyt peittämään itkettyneitä silmiäni ja sitä, että mies sillä hetkellä inhotti minua. Silloin jäi kotoa lähtiessä antamatta halit ja suukot miehelle. En pystynty edes puhumaan hänelle. Silloin vanhempi lapsista kysyi mistä me riitelemme ja "onko isä pettänyt sua". Sanoin, että ei ole ja asia on minun ja heidän isänsä välinen, aikuisten juttu ja me selvitämme sen keskenämme.
Mies ja exänsä (lasten äiti) erosivat aikonaan lopulta siihen, että mies aloitti suhteen toisen naisen kanssa ja jäi siitä kiinni. Lasten äiti katkeroitui tästä pahasti eikä päässyt vuosiin eteenpäin. Hän haukkui lasten isän lapsille mennen tullen ja kertoi silloisesta toisesta naisesta ja "mitä isänne on tehnyt sen naisen kanssa ja missä". Siksi varmaan lapselta tuli niin luonnostaan epäily tuosta pettämisestä.

En usko, että mies millään tavalla kuvitteli, että olisi eroamalla helpottanut lasten oloa. Hän luultavasti vain haki silloin itselleen ja omalle ahdistukselleen (huoli lapsista ja stressi) helpotusta. Omien sanojensa mukaan mies ei missään vaiheessa edes ajatellut mitää eroa. Hänellä ei ole ollut kuulemma aikomustakaan erota vaan haluaa elää kanssani.

Minusta on hirveetä, jos miehellä on ollut näitä (viite menneeseen) "parisuhde auttajia" enen ja nyt naistuttavuuksissa.
Mitä mies on todella oppinut vuosien varrella.

Aikaisemmin mies tuskin on oppinut muuta, kuin että flirttailulla ja sillä että naiset ihastuvat saa hyvän mielen. Aikaisemmin minä en ole niin kovin vakavana pitänyt sitä flirttailua tai sitä, että naiset todellakin ovat hullaantuneet häneen niin paljon, että ovat jopa soitelleet kotiin. Näitä ylilyöntejä flirttailussa ei ollut tähän asti moneen vuoteen. Kuvittelinkin, että mies on jo siltä osin "kasvanut aikuiseksi".

Viimeksi muokattu:
Mutta olisinko katkera siitä, etten valinnutkaan tätä miestä, jonka kanssa vaimoaan petin? Saattaa muuten olla mahdollista.... Hän tulee ikuisesti olemaan sielunkumppanini enkä enää voi vaihtaa enkä kai pitää rinnallakaan.

Ei sellaista olekaan, kuin sielunkumppani. Sinä olet vain nostanut tämän miehen jollekin kumman jalustalle ja nautit tunteesta, että "tuolla jossain on sielunkumppani".
Elät haavemaailmassa, jota ei ole. Ehkä nautit siitä, kun mietit, kuinka maailma niin dramaattisesti ajoi teidät erilleen. Kuinka aika ja paikka eivät olleet sopivat ja jossakin toisessa tilanteessa olisitte saaneet toisenne jne. Ilmeisesti vielä kaiken lisäksi odotat, että kohtaatte sitten seuraavassa elämässä :)

Viimeksi muokattu:
"onko isä pettänyt sua". Sanoin, että ei ole ja asia on minun ja heidän isänsä välinen, aikuisten juttu ja me selvitämme sen keskenämme.

Näitä ylilyöntejä flirttailussa ei ollut tähän asti moneen vuoteen. Kuvittelinkin, että mies on jo siltä osin "kasvanut aikuiseksi".

Häh? Miten kukaan lapsi perheessä voi kysyä, et "onks isi pettäny sua"?

Ja tää toinen: Moneen vuoteen? Ylilyöntejä flirttailussa moneen VUOTEEN? Kas ku ei kuukauteen.

Ok. Mulle ei enää jää muuta vaihtoehtoa kuin toivottaa onnea valitsemallasi tiellä.

Viimeksi muokattu:
Katkeruus. Kuulostanko katkeralta? Olenkohan minä katkera? Se, että minua ei koskaan ole petetty eikä jätetty, vaikuttaa siihen, että en oikeen osaa asettua petetyn tai jätetyn asemaan, mutta yritän.

Mutta tällaista tämä elämä vaan on.

Valitsen tällä hetkellä takuuhyvän avioliittoni enkä lähde vaihtamaan. Kukaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Siksi ei kannata miettiä korjaantuuko joku tulevaisuudessa, on vaan elettävä tätä hetkeä.

Yrität kovin vastailla, vaikka olet vain pettänyt; olisitkohan hieman väärässä ketjussa ja väärällä puolella?

Viimeksi muokattu:
Ei sellaista olekaan, kuin sielunkumppani. Sinä olet vain nostanut tämän miehen jollekin kumman jalustalle ja nautit tunteesta, että "tuolla jossain on sielunkumppani".
Elät haavemaailmassa, jota ei ole. Ehkä nautit siitä, kun mietit, kuinka maailma niin dramaattisesti ajoi teidät erilleen. Kuinka aika ja paikka eivät olleet sopivat ja jossakin toisessa tilanteessa olisitte saaneet toisenne jne. Ilmeisesti vielä kaiken lisäksi odotat, että kohtaatte sitten seuraavassa elämässä :)

Ei. Kohtaamme tässä elämässä: Tapaamme silloin tällöin. Kahvin merkeissä. Ei maailma ole "ajanut meitä dramaattisesti erilleen."

Joillekin sielunkumppania ei ole. Toisille on. Ihmiset on erilaisia.

Viimeksi muokattu:
Häh? Miten kukaan lapsi perheessä voi kysyä, et "onks isi pettäny sua"?
.

Helposti, kun ovat ensin vuositolkulla kuulleet äidiltään millainen petturi heidän isänsä on ja mitä isä teki toisen naisen kanssa ja missä ja milloin jne.

Ja tää toinen: Moneen vuoteen? Ylilyöntejä flirttailussa moneen VUOTEEN? Kas ku ei kuukauteen.

Ok. Mulle ei enää jää muuta vaihtoehtoa kuin toivottaa onnea valitsemallasi tiellä.

En ymmärrä, mitä tarkoitat?
Kirjoitin, että miehellä on mennyt flirttailu liian pitkälle aikasiemminkin. Niin pahasti, että naiset soittelivat perään meille kotiin. Näitä ei ollut moneen vuoteen, kunnes tämä suhde työkaveriin kävi ilmi.

Viimeksi muokattu:
Ei. Kohtaamme tässä elämässä: Tapaamme silloin tällöin. Kahvin merkeissä.
.

Minusta sinun ei kannata edes kuvitella, että miehesi on unohtanut koko jutun. Kestä se, että nainen on miehellesi tärkeä, mutta miehesi ehkä kykenee (tai sitten ei) pitämään näppinsä erossa hänestä. Tai ole kestämättä, mutta lopeta nyt jo toi veivaaminen! Elä elämääsi ja anna miehesi elää omaansa.
.

Nyt minä ymmärrän.
Wiltsu yrittää kommenteillaan perustella omaa suhdetaan tähän "sielunkumppaniinsa". Hän kovasti toivoo, että jossakin olisi joku yhtä heikkoluontoinen, kuin hän itse.

Viimeksi muokattu:
Helposti, kun ovat ensin vuositolkulla kuulleet äidiltään millainen petturi heidän isänsä on ja mitä isä teki toisen naisen kanssa ja missä ja milloin jne.

En ymmärrä, mitä tarkoitat?
Kirjoitin, että miehellä on mennyt flirttailu liian pitkälle aikasiemminkin. Niin pahasti, että naiset soittelivat perään meille kotiin. Näitä ei ollut moneen vuoteen, kunnes tämä suhde työkaveriin kävi ilmi.

Tarvitaan aika heaviä flirttiä, jotta naiset kotiin soittavat.

Viimeksi muokattu:
Minusta on hirveetä, jos lapsi kysyy, että onko isi pettänyt. Mitä ajatuksia liekään lapsella (lapsilla) ollut ja on.
Kenelle hän voi puhua tuosta pettämisestä ja onko pelännyt, että koska jälleen.
Miehen entinen vaimo vaikuttaa sinun kirjoituksistasi, vähintäänkin omituiselta. Mieskö kertonut että x-puoliso omituistenotusten kerhossa. Onko sinulla vain miehen versio edellisen avioliiton tapahtumista.
Jos, sinulla nyt ottaa pattiin miehen käytös. Miten lasten laita, jotka ovat joutuneet kokemaan tuon "pettämisen" montakin kertaa.

Mielestäni vähemmästäkin lapsilla alkaa oireilut.

Minusta sinun ei kannata edes kuvitella, että miehesi on unohtanut koko jutun. Kestä se, että nainen on miehellesi tärkeä, mutta miehesi ehkä kykenee (tai sitten ei) pitämään näppinsä erossa hänestä. Tai ole kestämättä, mutta lopeta nyt jo toi veivaaminen! Elä elämääsi ja anna miehesi elää omaansa.

Miksi ei kannata kuvitella? Onko sinulle kaikki exäsi edelleen tärkeitä? Ai joo, se henkinen yhteys :)
Monesti hetken huuma on nimenomaan hetken kestävää. Jälkikäteen voi jopa ajatella, että mitähän kuvittelin tuossakin näkevän.

Se kun kerroit, että sinua ei ole koskaan petetty. Sitähän sinä et voi tietää. Tietääkö miehesi että sinä olet pettänyt (tuo karvakäsi-episodi). Hän kai uskoo, ettet sinä ole koskaan pettänyt. Itse hänenä en siihen luottaisi. Alkoihan teidänkin suhteenne molempien edellisten liitojen aikana.

Viimeksi muokattu:

No kyllä on todella lapsellista käytöstä. Kyllä minä jo toisten naisten soittojen perusteella olisi ripittänyt miestä ja ihmetellyt, että minkäläinen kusipää johtaa niitä toisia naisia harhaan flirttailullaan. Et todellakaan ole ainoa loukattu osapuoli tuossa episodissa.

Luulisi jo aikuisen miehen heräävän tuollaisista toisten naisten soitteluista kotiin, että hän jatkuvasti käytöksellään provosi muita naisia ajattelemaan , että hän on "markkinoilla". S vihkisormus sormessa ei poista vastuuta tuollaisesta naisia harhaanjohtavasta käytöksestä.
ihme äijä. Toivottavasti naiset jo on ottaneet opiksi siellä työpaikalla, että tuollainen toisten tunteilla leikittelijä saa jäädä omaan arvoonsa.

Jonkun naisen pitäisi ilmeisesti samanlasiet oharit hänelle, iin menisi oppi perille.

Viimeksi muokattu:
No kyllä on todella lapsellista käytöstä. Kyllä minä jo toisten naisten soittojen perusteella olisi ripittänyt miestä ja ihmetellyt, että minkäläinen kusipää johtaa niitä toisia naisia harhaan flirttailullaan. Et todellakaan ole ainoa loukattu osapuoli tuossa episodissa.

Luulisi jo aikuisen miehen heräävän tuollaisista toisten naisten soitteluista kotiin, että hän jatkuvasti käytöksellään provosi muita naisia ajattelemaan , että hän on "markkinoilla". S vihkisormus sormessa ei poista vastuuta tuollaisesta naisia harhaanjohtavasta käytöksestä.
ihme äijä. Toivottavasti naiset jo on ottaneet opiksi siellä työpaikalla, että tuollainen toisten tunteilla leikittelijä saa jäädä omaan arvoonsa.

Jonkun naisen pitäisi ilmeisesti samanlasiet oharit hänelle, iin menisi oppi perille.

Niinkauan kuin hölmöt naiset lähtevät flrttin mukaan ja soittelevat peräänkin, ei ole ihailua kaipaavalla miehellä mitään syytä lopettaa. Saajan siinä vahvistettua ehkä ennestään heikkoa itsetuntoa ja mikäs siinä on porskutella ihailijoiden loisteessa. Täytyy kyllä toistaa, että hölmöjä on naiset, jotka ottavat vihkisormsta anavan mehen

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä-niin;11288069:
Niinkauan kuin hölmöt naiset lähtevät flrttin mukaan ja soittelevat peräänkin, ei ole ihailua kaipaavalla miehellä mitään syytä lopettaa. Saahan siinä vahvistettua ehkä ennestään heikkoa itsetuntoa ja mikäs siinä on porskutella ihailijoiden loisteessa. Täytyy kyllä toistaa, että hölmöjä on naiset, jotka ottavat vihkisormsta anavan mehen

Lähtipä kesken: "vihkisormusta kantavan miehen flirtin liian tosissaan"

Minusta on hirveetä, jos lapsi kysyy, että onko isi pettänyt. Mitä ajatuksia liekään lapsella (lapsilla) ollut ja on.
Kenelle hän voi puhua tuosta pettämisestä ja onko pelännyt, että koska jälleen.
Miehen entinen vaimo vaikuttaa sinun kirjoituksistasi, vähintäänkin omituiselta. Mieskö kertonut että x-puoliso omituistenotusten kerhossa. Onko sinulla vain miehen versio edellisen avioliiton tapahtumista.
Jos, sinulla nyt ottaa pattiin miehen käytös. Miten lasten laita, jotka ovat joutuneet kokemaan tuon "pettämisen" montakin kertaa.

Mielestäni vähemmästäkin lapsilla alkaa oireilut.

Lapset muuttivat äidiltään meille lastensuojelun toimesta. Käyvät säännöllisesti terapiassa. He puhuvat terapeutin lisäksi paljon murheistaan isälleen ja minulle. Heillä on nyt tukenaan paljon ihmisiä. Eivät he joudu katselemaan meidän riitojamme. Emme nimittäin oikeastaan riitele ja näistä asioista keskustelemme työmatkoilla tai ulkona lenkillä.

Olemme olleet yli kymmenen vuotta yhdessä, joten olen huomannut itsekin, että lasten äiti on "omituisten otusten" kerhossa. Miehen ex avioliiton tapahtumista ei oikeastaan ole mitään erityistä versiota. Se kuitenkin oli jo ohi ennen kuin olimme edes tavanneet miehen kanssa.

Viimeksi muokattu: