Mykkäkoulua pitävä mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nessy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nessy

Vieras
Elikkäs, kerron nyt ihan alusta asti.

Minulla ja miehellä on ollut aika myrskyisä suhde näiden 4 vuoden aikana. Kumpikin on suuttunut asioista joista ei olisi tarvinnut suuttua. Kuitenkin riitojen välissä on ollut hyviäkin aikoja jolloin kumpikin on erittäin onnellisia ja iloisia.

Nyt kuitenkin aamulla kun itse nukuin vielä, mies tuli iloisena "aamupanolle". En kuitenkaan itse jaksanut kun oltiin valvottu myöhään. Nyt mies pitää mykkäkoulua ja on vihaisen näköinen. Jos itse olen sanonut aikaisemmin jotain kun mies ei ole halunnut 'harjoitella lapsen tekoa' niin mies on sanonut "kyllä sitä kerkeää".

Olen jo pyytänyt kahdesti anteeksi ja sanonut, että nyt jaksaisin mennä makuuhuoneeseen. Mies on vaan vihaisena vastannut että hän ei jaksa. Miten saisin tuon lepytettyä? Ollut jo monta tuntia hiljaa tietokoneella ja katsoo elokuvia. Ei kiinnitä minuun mitään huomiota, joten tulin toiseen huoneeseen kun toinen on osoittanut ettei kiinnosta edes hymyillä tai puhua minulle.

Oota ihan rauhassa, lähde vaikka shoppailemaan, kyllä se viikon päästä jo varmaan haluaa "harjoitella lapsentekoa". Siihen asti harjoitelkoooon sitä mykkäkoulua. Kaikki lepyttely-yritykset on naurettavia aikuiselle miehelle, ei se mikään pentu oo,vai onko?

Samoilla linjoilla kuin kopsakka - vaikka ei ehkä kannata shoppaillen yrittää täyttää parisuhteen kuoppia (no ymmärrän kyllä tuon ehdotuksen 'lähde vaikka shoppailemmaan' retorisena heittona:)
Eli eipäkannata kuin antaa miehen mollottaa rauhassa. Varsinkin kun olet jo sovintoa tarjonnut eikä kelvannut.

Mies on huomannut mykkäkoulun tehoavan sinuun rankaisukeinona ainakin jollain tasolla kun et ollut samalla aaltopituudella silloin kun hän halusi. Tavoite on tietysti se, että kun sinä ahdistut hänen mökötyksestä niin kenties ryhdyt varomaan ja pyrit näin ollen mukautumaan enemmän.

Aikansa mykkäily menettelee keinona muitten mukana, lepyttelyineen, mutta ajan mittaan melkoista myrkkyä suhteelle.

Täytyy antaa sen nyt yksin olla tuijottamassa tv:tä. Kysyin että miksei puhu mitään niin ei vastausta. No yritän keksiä jotain tekemistä kun kotityöt sain jo tehtyä.

Seksi on myös vallankäytön väline, sitä se on ollut kautta maailmanhistorian pitkin poikin, huomaatkos miten mies yrittää alistaa sinua ja oletkin jo melkein ryöminyt hänen edessään.
Vaikka on aikuinen mies, käyttäytyminen on aika lapselllista, joskin taitaa olla aika yleistä tässä maailmankaikkeudessa tommonen mököttäminen. Niinhän ne lapsetkin kiukuttelevat, kun haluaisivat leikkiä sillä lelulla, jota eivät jostain syystä voi saada.

Ehkä olette molemmat torjuneet toisenne ja oma torjunta on aina hyväksyttävämpää.

Millonkahan parisuhteissa alettaisiin taas ajattelemaan muutakin kuin omaa etua?

Nuori tyttö imeskeli tikkaria bussissa ja kuinka ollakkaan tikkari putosi lattialle, tyttö poimi sen takaisin käteensä ja alkoi puhdistaa sitä nyppimällä sitä pois epäpuhtaksia.
Viereisellä penkillä istuva setä näki puuhan ja kysäisi, onko tytöllä namussakarvoja?Tyttö vastasi ettei ole, olen vasta 7-v.

Elikkäs, kerron nyt ihan alusta asti.

Olen jo pyytänyt kahdesti anteeksi ja sanonut, että nyt jaksaisin mennä makuuhuoneeseen. Mies on vaan vihaisena vastannut että hän ei jaksa. Miten saisin tuon lepytettyä? Ollut jo monta tuntia hiljaa tietokoneella ja katsoo elokuvia. Ei kiinnitä minuun mitään huomiota, joten tulin toiseen huoneeseen kun toinen on osoittanut ettei kiinnosta edes hymyillä tai puhua minulle.

Olisi helpottanut huomattavasti asian ymmärtämistä se, että olisit kertonut, minkäikäinen tämä "mies" on. No tiedän kyllä, että suomalaiset miehet ovat vastuuttomia kakaroita, joten voin hyvinkin uskoa, että tämä "mies" voi olla jopa viisikymppinen.

Aikuiselta ihmiseltä edellytetään osaamista ratkoa ongelmia keskustellen rakentavasti toisen ihmisen kanssa. Tätä taitoa ilman on vaikeaa selvitä mm. työpaikoilla.

Näin sosiaalipsykologian näkökulmasta voisi miehen mykkäkoulua lähteä tarkastelemaan siten, että onko miehellä mahdollisesti jotain syytä ylimääräiseen huomionhakuisuuteen? Oletko viime aikoina laiminlyönyt parisuhdettanne tai miehesi tarpeita esim. seksin suhteen muulloinkin kuin vain kertomanasi ajankohtana?

Kaiken kaikkiaan en lähtisi kuitenkaan toteuttamaan noiden muiden ellien neuvoja, kuten esim. shoppailemaan lähtö ja miehen huomiotta jättäminen viikoksi.

Ainoa oikea vaihtoehto lähteä purkamaan miehen päiviä jatkunutta mykkäkoulua olisi teidän tapauksessanne: hellyys, läheisyys, huomiointi. Ei jankuttaminen eikä kyseleminen. Eli lähesty miestäsi silloin tällöin hellillä kosketuksilla, älä puhu mitään sekä laita miehellesi jotain hyvää ruokaa. Annan takuut sille, että mykkäkoulu loppuu näillä konsteilla.

Viimeksi muokattu:
Seksi on myös vallankäytön väline, sitä se on ollut kautta maailmanhistorian pitkin poikin, huomaatkos miten mies yrittää alistaa sinua ja oletkin jo melkein ryöminyt hänen edessään.
Vaikka on aikuinen mies, käyttäytyminen on aika lapselllista, joskin taitaa olla aika yleistä tässä maailmankaikkeudessa tommonen mököttäminen. Niinhän ne lapsetkin kiukuttelevat, kun haluaisivat leikkiä sillä lelulla, jota eivät jostain syystä voi saada.

Mököttäminen on sisäänpäin kääntyneiden putkiaivoisten luupäiden toimintaa.

Viimeksi muokattu:
Ainoa oikea vaihtoehto lähteä purkamaan miehen päiviä jatkunutta mykkäkoulua olisi teidän tapauksessanne: hellyys, läheisyys, huomiointi. Ei jankuttaminen eikä kyseleminen. Eli lähesty miestäsi silloin tällöin hellillä kosketuksilla, älä puhu mitään sekä laita miehellesi jotain hyvää ruokaa. Annan takuut sille, että mykkäkoulu loppuu näillä konsteilla.

Näinkin. Mutta kun tiedetään miten mutkikkaita nämä tilanteet ovat jahka alulle on päästy, sietää tätä keinoa käyttäessä varoa tulemasta nöyräksi palvelijaksi jolta lypsetään entistä laajemmalla skaalalla tietynlaisia tekoja ja em. huomionlaatua - kuinkas muuten kuin mököttämällä lisää.

Lepytellyksi tuleminen on aika koukuttavaa. Varsinkin kun ei tarvitse astua ulos omalta mukavuusalueelta ja ryhtyä keskustelemaan.

Viimeksi muokattu:
On se vaikeaa nykyajan ihmiselle tuo antaminen. itsekkäistä näkökohdista pidetään kiinni saavutetuista eduista. AY-ihmisetkö täällä kyselee neuvoja?
On se kamalaa, jos joutuu antamaan ja siinä sivussa voi saada itsekin. Hoh hoijaa, laskekaan nyt sitten tänään kotona, että puoliso on ihan varmasti antanut takaisin yhtä paljon tai jopa enemmän kuin Te. Jos ei ole antanut, niin ero vain vireille ja jättäkää se sika.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä;11420595:
On se vaikeaa nykyajan ihmiselle tuo antaminen. itsekkäistä näkökohdista pidetään kiinni saavutetuista eduista. AY-ihmisetkö täällä kyselee neuvoja?
On se kamalaa, jos joutuu antamaan ja siinä sivussa voi saada itsekin. Hoh hoijaa, laskekaan nyt sitten tänään kotona, että puoliso on ihan varmasti antanut takaisin yhtä paljon tai jopa enemmän kuin Te. Jos ei ole antanut, niin ero vain vireille ja jättäkää se sika.
Että autuvaampi on antoa ku ottoa. Ja optimisti sanoo naesii lähtiessää, että ei se ota jos ei annakkaa...

Miksi naisen pitää aina olla se, joka antaa huomiota, hellyyttä, läheisyyttä, laittaa hyvvää ruokaa, suostuttelee, lepyttelee, maanittelee , opiskelee sosiaalipsykologiaa, ja tekee mitä vain, jotta isäntä olisi hyvällä tuulella. Kyllä tässä tapauksessa se mies olisi anteeksipyynnön velkaa, kun kesken unien ryntää makkariin ase kädesssä ja vaatii vaimoa ottamaan asennon nyt just heti paikalla. Vois miehetkin kehittää tunneälyä!

tai lihapullia ja pottumuusia.

Pahinkaan mykkäkoululainen takuulla avaa suunsa sen annoksen edessä!
Olen tässä hyvin pitkän perisuhteen aikana huomannut, jotta tuolla reseptillä avataan lähes kaikki solmutilanteet. Joskus olen käytellyt sitä hävyttömästi: Kun mies pihtaa, resepti tepsii silloinkin paremmin kuin silittelyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Tee läskisoosia;11421595:
tai lihapullia ja pottumuusia.

Pahinkaan mykkäkoululainen takuulla avaa suunsa sen annoksen edessä!
Olen tässä hyvin pitkän perisuhteen aikana huomannut, jotta tuolla reseptillä avataan lähes kaikki solmutilanteet. Joskus olen käytellyt sitä hävyttömästi: Kun mies pihtaa, resepti tepsii silloinkin paremmin kuin silittelyt!
Runsaen mitoen häsvitamiinie...

Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11421603:
Runsaen mitoen häsvitamiinie...

Suattaneepi olla. Tai sitten ostaa Ikean pullia, niissähän on antibioottiaasia. Kiinalaisetkin vetää vaikka mitä, jotta saa pikkupikkupilinsä toimimaan!

Yhteistyössä