Hiiva ilman kutinaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minka

Vieras
Voiko hiivatulehdus olla, vaikka mitään selkeää kutinaa ei olisikaan? Syön antibiottikuuria virtsatietulehdukseen ja nyt emätin pamahti todella kipeäksi. Tuntuu siltä kuin koko värkki olisi hangattu hiekkapaperilla... Mitään erikoista kutinaa ei kuitenkaan ole, kuin ehkä ihan vähän viime yön aikana. Minulla on kyllä ihan lääkärin toimesta todettu kuivat ja hiukan ohentuneetkin limakalvot, mutta ainakaan kuivuutta ei oikeastaan enää ole esiintynyt kiitos Ovestinin ja Vagisan-voiteen. Onko kenellekkään antibiootit aiheuttaneet emättimessä muuta ärsytystä kuin hiivaa, vai kannattaisiko kuitenkin hommata hiivalääkettä? Päivystyskin on niin kaukana, että ei viitsisi sinnekään lähteä, kun se tietää äkkiä koko päivän reisua...

Voiko hiivatulehdus olla, vaikka mitään selkeää kutinaa ei olisikaan? Syön antibiottikuuria virtsatietulehdukseen ja nyt emätin pamahti todella kipeäksi. Tuntuu siltä kuin koko värkki olisi hangattu hiekkapaperilla... Mitään erikoista kutinaa ei kuitenkaan ole, kuin ehkä ihan vähän viime yön aikana. Minulla on kyllä ihan lääkärin toimesta todettu kuivat ja hiukan ohentuneetkin limakalvot, mutta ainakaan kuivuutta ei oikeastaan enää ole esiintynyt kiitos Ovestinin ja Vagisan-voiteen. Onko kenellekkään antibiootit aiheuttaneet emättimessä muuta ärsytystä kuin hiivaa, vai kannattaisiko kuitenkin hommata hiivalääkettä? Päivystyskin on niin kaukana, että ei viitsisi sinnekään lähteä, kun se tietää äkkiä koko päivän reisua...

Elimistöllä on omat tärkeät bakteerinsa ja kun tarvitset hoitoa, siinä kuolee sellaistakin joita ei saisi. Tasapainon löytyminen kestää.Hiivaa on kaikilla ihmisillä, mutta antibiootin vuoksi senkin tasapaino järkkyy.Itse käytän ensiapuluonteisesti vastaavassa tilanteessa Bulgarian jogurttia vaginaan muutaman päivän. Ihan voitelen sormella kuin jotain oikeaa lääkettäkin. Viilentää ja tasapainottaa.
Jogurttia ei tarvitse varsinaisesti pestä pois, huuhtoutuu normaalin alapesun yhteydessä. Vagina on ainoa elin, joka puhdistuu itsestään kun tasapaino löytyy. Älä pese liikaa. Älä käytä tiukkoja housuja ja terveyssiteitä. Jos jotain sidettä pakko käyttää, laita inkontinessisuoja kunnes vaiva on ohitse. Se ei ärsytä..

Viimeksi muokattu: