Miehen käytös, outoako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Camilla65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Camilla65

Vieras
Seurusteltu vuosi ja miehen tavat vain pahenevat. Annan tilaa ja omaa aikaa, en vahdi, en kysele perään enkä joka päivä voi työkiireitten vuoksi nähdä ja kotihommatkin pitää tehdä. Mutta alkaa käämit jo palaa, mieheen. Vaatii ja vaatii että pitäisi nähdä. Huutaa ja riehuu, txt-viestejä tykittää illat. Kun en vastaa, jotain on pakko olla hänen mielestä pielessä. Mustasukkaisuus tulee kehiin, olen toisen miehen luona tai en ainakaan kotona. Hän ajaa autolla pihaan ja vaatii minua näyttäytymään ulos, todisteeksi että olen kotona. Sairasta, eikö? En ole pettänyt, en tehnyt yhtään mitään. Lapseni jo pelkäävät, hän huutaa meilläkin minulle. Ajelee autolla aggressiivisesti mieltä osoitellen kun olen kyydissä, jos olen eri mieltä, hän suuttuu ja alkaa vinoilemaan. Sitten yhtä anteeksipyyntöä ja lupaa ettei toistu, mutta toistuupa kuitenkin. Itsemurhauhkailuja, että hän tappaa itsensä kotona kun on. jälleen joudun turvautumaan virkavaltaan, sitten olen minä taas syypää kun en itse mennyt katsomaan tekiö hän itselleen jotain vai ei. Mutta en uskaltanut. En kestä enää. Mikä miestä vaivaa? Sekaisin? Entinen perheensä tuottaa päänvaivaa liikaakin, eksänsä rienaa ja kiusaa tavan asioilla. Lienee parasta jättää taakse koko mies, jottei minulle käy huonosti. Hän on pelottava jopa kun jokin ei mene kuten haluaa. Ihmiset puhuvat pahaa, ja hän ottaa niistä itseensä aina. Itse taas annan mennä. Sama mitä puhuvat kun itse tietää mitä tekee. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Tätä olen ajatellutkin, kun oli niin herttainen ja mukavanoloinen mies. Tosin huomasin sen aggressiivisuuden kyllä jo alussa, mutta ajattelin että se johtuu hänen entisistä asioista, että se laantuu. Mutta ei. Hän on hyvin läheisriippuvainen, että pakko sitoutua, pitäis mennä kihloihin jo. Tyrmäsin kyllä ajatuksen heti. Mitä enemmän päiviä tulee, sitä vähemmän haluan häntä tavata. Miksi mies on tuollainen? Kun elämä niin helppoa olisi arjessa ilman epäilyä ja mustasukkaisuutta aina.

En tiedä mikä miestä vaivaa, mutta vakavalta näyttää. Välttääksesi myöhempiä ongelmia, kehoitan tarkkaan harkitsemaan jatkoa hänen kanssaan. Oikeammin, hyvä jos nytkään pääset enään eroon hänestä ilman suurempia harmeja. Myöhemmin et taatusti pysty eroamaan ilman ongelmia.

Jos mies on tuonut tavaroita luoksesi, kerää ne pussiin. Päätä suhde miehen kanssa. Laita pussi miehen osoitteeseen.
Tarvittaessa ota ystäviä/virkavaltaa mukaan.
Hanki lähestymiskielto. Mies ei saa tulla kotiisi eikä työpaikallesi. Hän ei saa lähestyä lapsiasi. Tämän hankit heti kun mahdollista. Voi mahdollisuus avautua pian, koska olet virkavaltaa käyttänyt.

Laita kaikki yhteydenpito täysin seis.

Johtuu mistä tahansa. Suojaa itsesi ja lapsesi.

Tätä olen ajatellutkin, kun oli niin herttainen ja mukavanoloinen mies. Tosin huomasin sen aggressiivisuuden kyllä jo alussa, mutta ajattelin että se johtuu hänen entisistä asioista, että se laantuu. Mutta ei. Hän on hyvin läheisriippuvainen, että pakko sitoutua, pitäis mennä kihloihin jo. Tyrmäsin kyllä ajatuksen heti. Mitä enemmän päiviä tulee, sitä vähemmän haluan häntä tavata. Miksi mies on tuollainen? Kun elämä niin helppoa olisi arjessa ilman epäilyä ja mustasukkaisuutta aina.

Epävakaa persoonallisuushäiriö? Lue ilmiöstä, ehkäpä tunnistat miehen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Heti pois elämästä;11541548:
Jos mies on tuonut tavaroita luoksesi, kerää ne pussiin. Päätä suhde miehen kanssa. Laita pussi miehen osoitteeseen.
Tarvittaessa ota ystäviä/virkavaltaa mukaan.
Hanki lähestymiskielto. Mies ei saa tulla kotiisi eikä työpaikallesi. Hän ei saa lähestyä lapsiasi. Tämän hankit heti kun mahdollista. Voi mahdollisuus avautua pian, koska olet virkavaltaa käyttänyt.

Laita kaikki yhteydenpito täysin seis.

Johtuu mistä tahansa. Suojaa itsesi ja lapsesi.

Piti kanssa tuota sanomani että nyt poikki heti tuo touhu kun on mukana vielä lapsetkin. Itse olen lapseton mutta sen verran tajuan että tuo ei VOI olla hyväksi lapsille, tai kenellekään.

Kiitos asiallisista kommenteistanne. Olen samaa mieltä, tämä ei tule jatkumaan näin. Vanhin lapseni sanoi että ei halua että jatkamme, sanoin hänelle että en halua minäkään. Pitää vaihtaa puhelinnumero ja olla pitämättä yhteyttä. Tosin ei ole enää asiaa mitään hänelle. Ny hän vainoaa ja vaatii tapaamista txt välityksellä. Mutta kieltäydyin. Toivon että jättää minut rauhaan vain.

Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa, ei ihan noin paha. Seurustelimme 3 vuotta ja mies oli muuten ihan unelmamies mutta pikku hiljaa alkoi kontrolli, luojan lykky ettemme koskaan muuttaneet yhteen emmekä vaihtaneet avaimia ja välimatkaakin oli tunnin verran autolla. Mies lähetteli sähköpostia heti aamusta töihin, pitkiä pätkiä - en ehtinyt lukea saati vastata. Menin kokoukseen ja kun tulin oli 10 sähköpostia että miksi et vastaa -huhuu- ja missä olet, viesti viestiltä pahempia. Herranjestas, kaikki eivät voi surffailla omia asioitaan työpäivää (kuten mies teki). Sitten alkoi epäilyt missä olen ollut ja jossain vaiheessa hän epäili että minulla on veljenikin kanssa jotain säpinää... kun lopetin suhteen, sain tekstareita vielä puoli vuotta yötä päivää, törkeitä sähköposteja töihin. Laitoin niin että hänen osoitteestaan sähköpostit meni töissä suoraan roskakoriin, en lukenut enää niitä. Tekstarit ohitin, ei kannata vastata mitään.

Ilmoita, että et aio enää vastata etkä halua pitää mitään yhteyttä. Ja sitten ET enää vastaa yhtään mitään hänen viesteihinsä, älä edes lue niitä. Poista heti. Mieti hyvä ihminen lapsiasikin. Jos hän tulee ovelle, älä avaa - uhkaa poliisilla.

Viestejä ei kannata poistaa kokonaan, vaan ne kannattaa arkistoida , lukematta. Oven takana käymiset kannattaa laittaa muistii ja jos tulee usein, niin soittaa poliisille, jolloin saa dokumentin. Kännykällä kuva jostakin ikkunasta ja kaikki muistiin. Sitten jos homma jatkuu tällaisena , niin haet lähestymiskieltoa ja sinulla on todisteet.

Kyllähän tämä on ollut hankalaa. Missä autoni liikkuu, siellä liikkuu myös hän, väijyy. Sitten tulee txt ja vaatii tapaamaan. En vastaa. Tulee viestiä pitkin iltaa, haukkumista, vinoilua, epäilyä,,sitten taas toivetta paluusta ja anomista. En vastaa mihnkään. Sitten alkaa tivaaminen miksen vastaa. Mutta en vastaa. Tulee väitteitä että minulla on toinen, valehtelen ja olen valehdellut koko ajan. Mutta en lähde vastaamaan edelleenkään enkä kinaamaan mistään. Hän ei todennäköisesti ymmärrä vieläkää oman käytöksensä aiheuttamaa mielipahaa ja sitä että se johti eroomme. Narsistinen persoona. Uhkaa muuttaa pois, no se olisikin etu kaikille, samahan se nyt minulle on missä hän on. En vain ymmärrä miten ihminen voi olla noin sekaisin, todella outo siihen mitä oli vuosi sitten. Kirjaan kaiken ylös, säilytän viestit ja otan yhteyttä poliisiin todella jos jatkuu vainoaminen. Eihän tässä ole mitään järkeä enää. Toisaalta tämä on hyvin pelottavaa, kun ei tiedä mikä on seuraava liike hänen osaltaan. Hänen aggressiivisen luonteensa tietäen, voi ulkopuolisetkin ihmiset olla vaarassa saati perheeni ja minä eritoten.

Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa, ei ihan noin paha. Seurustelimme 3 vuotta ja mies oli muuten ihan unelmamies mutta pikku hiljaa alkoi kontrolli, luojan lykky ettemme koskaan muuttaneet yhteen emmekä vaihtaneet avaimia ja välimatkaakin oli tunnin verran autolla. Mies lähetteli sähköpostia heti aamusta töihin, pitkiä pätkiä - en ehtinyt lukea saati vastata. Menin kokoukseen ja kun tulin oli 10 sähköpostia että miksi et vastaa -huhuu- ja missä olet, viesti viestiltä pahempia. Herranjestas, kaikki eivät voi surffailla omia asioitaan työpäivää (kuten mies teki). Sitten alkoi epäilyt missä olen ollut ja jossain vaiheessa hän epäili että minulla on veljenikin kanssa jotain säpinää... kun lopetin suhteen, sain tekstareita vielä puoli vuotta yötä päivää, törkeitä sähköposteja töihin. Laitoin niin että hänen osoitteestaan sähköpostit meni töissä suoraan roskakoriin, en lukenut enää niitä. Tekstarit ohitin, ei kannata vastata mitään.

Ilmoita, että et aio enää vastata etkä halua pitää mitään yhteyttä. Ja sitten ET enää vastaa yhtään mitään hänen viesteihinsä, älä edes lue niitä. Poista heti. Mieti hyvä ihminen lapsiasikin. Jos hän tulee ovelle, älä avaa - uhkaa poliisilla.
Tuo on todella rienaamista. Totta, lapseni ovat minulle kaikista tärkeimmät ja aina tulevat olemaan. Juuri tuo txt,,missä oot..mitä teet...mihin olit menossa...hirveä kyttääminen kaiken aikaa. Kertonee myös huonosta itsetunnosta, että ei usko että voisi olla rakastettu ja pidetty. Jatkuva menettämisen pelko on näillä ihmisillä. Kamalaa se on katsoa kyllä. Miten tuhoisaa voikin olla kaikkinensa. Elämän tuhlaamista, hyvien hetkien menettämistä. On se varmasti tuollaisella miehellä vaikea elämä ja miten pystyy keskittymään töihinsä yhtään, jos miettii koko ajan missä toinen on ja pettääkö kenties..hullua !! Onneksi pääsit eroon.

Viimeksi muokattu:
On se järkyttävää mihin olet joutunut. Mutta niille vain tiedoksi, jotka sitä ei ymmärrä, niin on aivan mahdotonta tuntea toista ihmistä tutustumatta häneen. ja silloinkin haluaa ymmärtää ja haluaa olla pitkämielinen ja kärsivällinen. Sitten sieltä paljastuu vaikka mitä. Kyllä sinä ap olet ihan osaton tähän ja tätä sattuu meille kaikille; kyllä niitä sairaita mieliä osuu kohdalle, mutta niistä on vain päästävä eroon ja lopullisesti unohdettava. Vaikutat fiksulta naiselta.

On se järkyttävää mihin olet joutunut. Mutta niille vain tiedoksi, jotka sitä ei ymmärrä, niin on aivan mahdotonta tuntea toista ihmistä tutustumatta häneen. ja silloinkin haluaa ymmärtää ja haluaa olla pitkämielinen ja kärsivällinen. Sitten sieltä paljastuu vaikka mitä. Kyllä sinä ap olet ihan osaton tähän ja tätä sattuu meille kaikille; kyllä niitä sairaita mieliä osuu kohdalle, mutta niistä on vain päästävä eroon ja lopullisesti unohdettava. Vaikutat fiksulta naiselta.

Kiitos. Juuri niin se on, ei heti yhteen muuttamista, ei kihloja saati naimisiin. Aikaa on ja tutustua pitää. Tässä on se hyvä puoli, että aika alussa mies paljasti todellisen minänsä ja persoonansa. Hän kirjoitti txt että hänellä on paljon suunnitelmia varallemme, että ei päästä irti, ei päästä minua käsistään. Niin, sitä en tiedä mitä seuraavaksi, mutta poliisiin otan yhteyden heti jos rienaa vielä ja ei ymmärrä jättää rauhaan. Mikäs tässä lasten kanssa ollessa, hyvä on näin, jopa parempi.

Viimeksi muokattu:
Kiitos. Juuri niin se on, ei heti yhteen muuttamista, ei kihloja saati naimisiin. Aikaa on ja tutustua pitää. Tässä on se hyvä puoli, että aika alussa mies paljasti todellisen minänsä ja persoonansa. Hän kirjoitti txt että hänellä on paljon suunnitelmia varallemme, että ei päästä irti, ei päästä minua käsistään. Niin, sitä en tiedä mitä seuraavaksi, mutta poliisiin otan yhteyden heti jos rienaa vielä ja ei ymmärrä jättää rauhaan. Mikäs tässä lasten kanssa ollessa, hyvä on näin, jopa parempi.

Hyvä, että pärjäät. Tuli vain mieleeni, että ei varmaan kannata kovin paljoa jutella asiasta ainakaan pienten lasten kanssa, koska heitä olisi varjeltava epävarmuudelta. Joku ystävä olisi hyvä olla, jonka kanssa puhua tästä.

Viimeksi muokattu:
Hyvä, että pärjäät. Tuli vain mieleeni, että ei varmaan kannata kovin paljoa jutella asiasta ainakaan pienten lasten kanssa, koska heitä olisi varjeltava epävarmuudelta. Joku ystävä olisi hyvä olla, jonka kanssa puhua tästä.
Niin on, lapseni ovat jo teini-iässä aikusuuden kynnyksellä tosin. Ymmärtävät paljon asioita ja eläää toki jo. Mutta ei kaikkea lapsille silti, turhia haavoja vaan tulee ja onneksi on takana koko mies, elän vain toivoen huomisesta parempaa elämää. Uskon siihen kaikkinensa.

Viimeksi muokattu: