V
Vastaan
Vieras
Käy googlaamassa "moraalin kehitys" ja vastaa sitten.
No en googlaa mitään kun pidän mielipiteeni.
Viimeksi muokattu:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Käy googlaamassa "moraalin kehitys" ja vastaa sitten.
No en googlaa mitään kun pidän mielipiteeni.
Usein tuntuu, että jos itsellä menee hyvin, sitä ei saisi sanoa, koska heti joku on suuttumassa ja syyttelemässä narsistiksi. Tuntuu että meillä Suomessa on joku ihmeellinen "mulla menee päin vittua" -kulttuuri, eli ihan suorastaan ihannoidaan sitä, että kaikki on paskaa ja sitten vaan toistellaan että "tätä tää on". Ihan kuin tuollaisessa asenteessa olisi jotain tosi hienoa.
Mitä sitten, jos joku päättääkin, että ei, mun elämä ei ole paskaa, vaan teen siitä itseni näköisen ja elän omaa elämääni. Otan vastuun omasta onnestani. En syyttele yhteiskuntaa, vaan teen asioiden eteen jotain itse. Nautin saavutuksistani.
Tuntuu, että sitä ei kestetä. Riippuu toki seurasta. Itse en jaksa valittajia enää.
Taidan olla ruåtsalaistumassa!![]()
Jotkut saavat nautintonsa valittamisesta, addiktoivaa kuulemma ja valittava ihminen sopii hyvin joukkoomme. Eli negatiivinen ajattelu on normaalia ja hyväksyttävää mutta positiivinen ajattelu feikkiä ja tuomittavaa. Ei mene hyvin suomalaisilla. No onneksi en jaksa enää välittää näistä negatiivisuuden perikuvista vaan nautin mielummin omasta onnellisuudestani, todellinen ja pysyvä onnellisuus kun syntyy itsestä ei muista ihmisistä![]()
Negatiivisesti ajatteleva ihminen tulkitsee kaiken kielteisenä, kyse ei siis ole siitä mitä joku sanoo, vaan siitä miten ihminen itse tulkitsee asiat.
Alkuperäinen kirjoittaja Selvä pyy;11656312:Niin kuin sinä muiden mielipiteet.
Alkuperäinen kirjoittaja Selvä pyy;11656312:Niin kuin sinä muiden mielipiteet.
Lue hieman psykologiaa, niin ei tarvitse tarpoa pimeässä![]()
Negatiivisesti ajatteleva ihminen tulkitsee kaiken kielteisenä, kyse ei siis ole siitä mitä joku sanoo, vaan siitä miten ihminen itse tulkitsee asiat.
Täällä toistuu usein sama kuvio: Joku kertoo ongelmistaan ja kaipaa ehkä vertaistukea, neuvoja tai uutta perspektiiviä ongelmaansa. Siihen yksi sama vastaa aina samalla tavalla: Hän tekee toisen ongelmasta kilpailutilanteen, jossa voi itse selviytyä voittajana. Hän kehustkelee kuinka hänellä ei ole koskaan ollut moisia ongelmia jne. Jos jollain on liian vähän aikaa parisuhteelle, tämä kehuskelee monisanaisesti miten paljon hänen parisuhteessaan ollan yhdessä. Oli toisen ongelma mikä tahansa, niin tämä pistää aina paremmaksi. Henkilö, joka kertoi ongelmasta jää tässä vaiheessa aina sivuseikaksi, tämän kommentoijan saadessa pääroolin. Se, jolla oli ongelma, johon hän apua haki, jää sivuseikaksi ja tarvittavat vastaukset jää saamatta. Joku aika sitten tää henkilö oli aina täällä, joten kukaan ei saanut tarvittavia vastauksia.
Jotkut näkee tilanteen täällä vain näin: Yksi valittaa: Hyi, hyi, negatiivinen ihminen. Toinen vastaa hekuttamalla että multapa nuo ongelmat puuttuu: Vautsi, positiivinen ihminen!
Maailma ei ole mustavalkoinen, ehkä vain sinun päässäsi on. Ei kukaan oikeesti ole vain negatiivinen.
Maailma ei ole mustavalkoinen, ehkä vain sinun päässäsi on. Ei kukaan oikeesti ole vain negatiivinen.
Eikös se ole ihan hieno asia, jos joku ei mustasukkaisuudesta kärsi. Ei vissiin ole keneltäkään pois, vai onko?
Hyvin kirjoitettu, Marjaana.
Joku kirjoitti, että Willsu on moraalisesti paha ihminen, kun kirjoittaa, että hänellä menee hyvin (esim. juuri tuon mustasukkaisuuden tiimoilta). Mielestäni kummallinen väite.
Onhan se tietysti vähän tökeröa tulla hehkuttamaan omaa elämäntyytyväisyyttään ketjuun, jossa joku toinen kaipaa neuvoja pahaan tilanteeseen. Tämän kyseisen ketjun on kuitenkin Wiltsu itse aloittanut, eikä tässä ole kukaan mitään pahaa tilannettaan valitellut, joten en nyt oikein ymmärrä miksi tähän pitää tulla joukolla Wiltsua haukkumaan.
Jos Wiltsu ei ole mustasukkainen, ja haluaa kertoa siitä muille, niin so what.
Eikös se ole ihan hieno asia, jos joku ei mustasukkaisuudesta kärsi. Ei vissiin ole keneltäkään pois, vai onko?
Tuossa toisessakin Parisuhde mustasukkaisen miehen kanssa- ketjussa Wiltsu ei kerro omasta tilanteestaan mitään, vaan kysyy vain yhden tarkentavan kysymyksen ketjun aloittajalta. Mielestäni erittäin asiallisen sellaisen. Eli en tosiaankaan tämän perusteella ymmärrä tätä paskamyrskyä.
Jos Wiltsu on loukannut jotakuta, niin linkittäkää tähän vaikka se keskustelu missä se loukkaaminen on tapahtunut, kun mä en muista sellaista nähneeni.
Ei ole, mutta me kaikki saamme kasvatuksessa mallin jonka mukaan asioita tarkastelemme, jotkut katsovat asioita negaation ja toiset position kautta. Tämä ajattelutapa pitkälti ohjaa näkemyksiämme. Onneksi oman ajattelutavan voi aina myös muuttaa jos niin haluaa![]()
Kiitos ainokainen! No just samaa ajattelin, mistä tää väite " moraalisesti pahasta tai huonosta piirteestä" tulee. Niin, ei ole keltään pois, jos yhdellä ihmisellä on asiat hyvin jollain elämän osa-alueella.Hyvin kirjoitettu, Marjaana.
Joku kirjoitti, että Willsu on moraalisesti paha ihminen, kun kirjoittaa, että hänellä menee hyvin (esim. juuri tuon mustasukkaisuuden tiimoilta). Mielestäni kummallinen väite.
Onhan se tietysti vähän tökeröa tulla hehkuttamaan omaa elämäntyytyväisyyttään ketjuun, jossa joku toinen kaipaa neuvoja pahaan tilanteeseen. Tämän kyseisen ketjun on kuitenkin Wiltsu itse aloittanut, eikä tässä ole kukaan mitään pahaa tilannettaan valitellut, joten en nyt oikein ymmärrä miksi tähän pitää tulla joukolla Wiltsua haukkumaan.
Jos Wiltsu ei ole mustasukkainen, ja haluaa kertoa siitä muille, niin so what.
Tuossa toisessakin Parisuhde mustasukkaisen miehen kanssa- ketjussa Wiltsu ei kerro omasta tilanteestaan mitään, vaan kysyy vain yhden tarkentavan kysymyksen ketjun aloittajalta. Mielestäni erittäin asiallisen sellaisen. Eli en tosiaankaan tämän perusteella ymmärrä tätä paskamyrskyä.
Jos Wiltsu on loukannut jotakuta, niin linkittäkää tähän vaikka se keskustelu missä se loukkaaminen on tapahtunut, kun mä en muista sellaista nähneeni.
Olen kuullut että se on pois niiltä ihmisiltä jotka ovat mustasukkaisia. Jos on jäänyt tunne elämältään lapsen tasolle, niin onhan tuollainen vihastuminen ihan ymmärrettävää, mutta että aikuinen ihminen on vittuuntunut toisen onnesta![]()
Jos ihminen oikeasti ymmärtää mistä eri tunteen kumpuavat, ei ole tarvetta kokea pahaa oloa toisten onnesta.
Kiitos ainokainen! No just samaa ajattelin, mistä tää väite " moraalisesti pahasta tai huonosta piirteestä" tulee. Niin, ei ole keltään pois, jos yhdellä ihmisellä on asiat hyvin jollain elämän osa-alueella.
Alkuperäinen kirjoittaja nauraakko vai itkeä;11656463:Voi herra jumala näitä kyökkipsykologianalyysejä!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja pyhä yksinkertaisuus;11656466:Käys sinäkin lukemassa edes hiukan moraalin kehitykestä, niin saat edes vähän haisua siitä, mistä täällä puhutaan.
Taisi osua hermoon. Nyt vaan rauhassa ja ajan kanssa pohdiskelemaan miksi koet toisen onnen negatiivisena asiana.
Kyllä ketjun aloittajalla on moraali kohdallaan, paljon paremmin kuin monilla muilla.
Alkuperäinen kirjoittaja helmiä sioille?;11656360:Tuskinpa tuota vois yksinkertaisemmin selittää. Taitaa vaan tämäkin mennä monella yli hilseen.