Alapään kirvely ja polttelu, mikä avuksi? Vulvodynia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Minulla on lähes jatkuvaa kirvelyä ja polttelua alapäässä, välillä myös kirvelyä virtsatessa, oireeni alkoivat n. 3 kuukautta sitten. Sukupuolitauteja ei ole, eikä myöskään virtsatietulehdusta, molemmat testattu.
Olen testannut hiivatulehduslääkkeet, Vagisan emätinpuikot, ihan normaalit perusrasvat, Bepanthenin ja Ceridal öljyn. Lisäksi olen syönyt maitohappobakteereja (ja syön edelleen). Mistään en ole saanut minkäänlaista apua.
Olen käynyt gynekologilla ja hänestä paikkani vaikuttivat ihan normaaleilta, taisi pitää minua hulluna ja hulluksi kohta tulenkin näiden oireitteni kanssa. Seksinkin harrastaminen täysin mahdotonta.

Onko kellään täällä ollut samanlaisia oireita ja mikä niihin on auttanut? Alan itse kallistua tuon vulvodynian suuntaan. :(

Minulla on lähes jatkuvaa kirvelyä ja polttelua alapäässä, välillä myös kirvelyä virtsatessa, oireeni alkoivat n. 3 kuukautta sitten. Sukupuolitauteja ei ole, eikä myöskään virtsatietulehdusta, molemmat testattu.
Olen testannut hiivatulehduslääkkeet, Vagisan emätinpuikot, ihan normaalit perusrasvat, Bepanthenin ja Ceridal öljyn. Lisäksi olen syönyt maitohappobakteereja (ja syön edelleen). Mistään en ole saanut minkäänlaista apua.
Olen käynyt gynekologilla ja hänestä paikkani vaikuttivat ihan normaaleilta, taisi pitää minua hulluna ja hulluksi kohta tulenkin näiden oireitteni kanssa. Seksinkin harrastaminen täysin mahdotonta.

Onko kellään täällä ollut samanlaisia oireita ja mikä niihin on auttanut? Alan itse kallistua tuon vulvodynian suuntaan. :(

Voi ei, harmi että kukaan ei ole aiemmin sinulle vastannut mitään, toivottavasti luet vielä ketjua :(

Mikäli kaikki nuo olet tehnyt ja gynekologi on todennut limakalvosi päällisin puolin terveeksi, menisin valitettavasti sanomaan että tämä sairaus sinulla on. En keksi mitään muuta syytä miten paikkasi voivat olla noin huonossa kunnossa ilman että ne tosiasiassa ovat, gynekologi kyllä näkee onko limakalvojen kunnossa jotain vikaa. Ethän käytä saippuaa pestessä myöskään? Tietenkin suosittelen toisen gynekologin arviota myös.

Jos saan kysyä niin asutko suurella vai pienellä paikkakunnalla? Itselleni sattui niin hieno juttu, että ensimmäinen gynekologini (yksityinen tosin, en usko että yleiselle puolelle päätyvillä lääkäreillä on vielä koulutusta tähän vaan jotkut yksityiset ovat perehtyneet asiaan) teki minulle testin ja diagnoosin ensimmäisellä käynnilläni. Mikäli asut pienellä paikkakunnalla etkä kykene esim. netistä löytämään asiaan perehtynyttä lääkäriä lähelläsi, voit tehdä testin myös itse (huom, lääkäri varmaan olisi eri mieltä) Eli ota 'korvapuikko', kastele se vedellä ja kokeile emättimen suuaukon alueita. Normaali emätin ei reagoi mitenkään märkään vanupuikkoon.

Voin kertoa lisää jos olet vielä ketjussa, mutta itselläni tosiaan samoilla oireilla annettiin vulvan vestibulitis -diagnoosi. Päällisin puolin limakalvot ovat moitteettomassa kunnossa mutta seksi sattuu kuin talikolla sohisi..

Viimeksi muokattu: