e- pillereiden unohtaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissuka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lissuka

Vieras
Moi! Käytän vreya (cypretyl) merkkisiä e- pillereitä. Olen syönyt niitä nyt vähän yli puoli vuotta. Mutta nyt kävi näin, että unohtin ottaa 1 pillerin. Eli unohdin ottaa 2.viikon viimeisenä päivänä sen pillerin (sunnintaina olisi pitänyt ottaa, mutta otin sen vasta maanantaina ja maanatai olisi ollut jo 3.viikko) no otin maanataina sen maanatai pillerin. En ymmärtänyt että olisiko minun pitänyt ottaa se sunnuntain unohtunut pillerinkin ottaa (eli 2 pilleriä kerrallaan)? No mutta nytten minulla on parin päivän aikana tullut vuotoa, ihan verta..mutta ei kummiskaan paljon, mutta jonkun verran. Mitäköhän se tarkoittaa? Minä meinasin jatkaa heti seuraavan liuskan putkeen, että en jätä 7 päivän taukoa tällä kertaa väliin. Koska ohjeissa luki että jos olet 3. viikolla unohtanut ottaa pillerin--> lopeta pilleireden käyttö heti TAI jatka seuraava liuska putkeen. Mutta kun minä kummiskin olin 2.viikon viimeisenpä päivänä sen unohtanut.. ??

Kiitos vastauksestasi! :)

Kyllä olis pitänyt ottaa 2 pilleriä kerrallaan, eli se unohtunut ja se maanantain pilleri. Ohjeissa lukee, että ota unohtunut pilleri heti kun muistat, vaikka joutuisit ottaa 2 pilleriä kerrallaan.

Tuo vuoto johtuu just siitä, kun unohdit ottaa sen yhden pillerin. Pienikin unohdus heittää kierron sekaisin.

Ohjeissa lukee myös, että miten toimitaan jos unohtaa ottaa sen pillerin 2. pilleriviikolla. Jos on jotain epäselvää, niin soita vaikka paikalliseen neuvolaan :)

Hei ! olen 15 vuotias tyttö ja olem syönyt e pillereita vähö yli kuulauden. minulla on pilleri aika puol 10 ja eilen tulin kotia puol 11 kun olin yhdessä tapahtumassa muistin vielä kotimatkalla että pilleri pitää ottaa. no sitten se illalla kaikessa häslingissä se unohtui ja sunnuntai aamulla 13.9 muistin ettö unohdin ottaa pillerin. haittaako yksi pilleri mitään kun unohdan sen ja otin sen aamulla? vaikuttaako se mitenkään ? // pelottaa

Hei ! olen 15 vuotias tyttö ja olem syönyt e pillereita vähö yli kuulauden. minulla on pilleri aika puol 10 ja eilen tulin kotia puol 11 kun olin yhdessä tapahtumassa muistin vielä kotimatkalla että pilleri pitää ottaa. no sitten se illalla kaikessa häslingissä se unohtui ja sunnuntai aamulla 13.9 muistin ettö unohdin ottaa pillerin. haittaako yksi pilleri mitään kun unohdan sen ja otin sen aamulla? vaikuttaako se mitenkään ? // pelottaa

Olishan se hyvä ottaa suunnilleen samaan aikaan mutta kunhan ei me yli 12 tuntia niin se on ok, mihin aikaan muistit ottaa menikö yli 12 tuntia?

Viimeksi muokattu: