Miksei Väinö Linnaa mustamaalata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LINNAfani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LINNAfani

Vieras
Persut tuntuvat mustamaalavan kaikkea mikä vasemmistolaisuuteen liittyy, mutta miksei Väinö Linna ole listalla? Täällä Pohjantähden Alla ja Tuntematon kuvaa Suomea hyvin vasemmistolaisesta näkökulmasta. Onko liian kova nimi jopa persuille pilkattavaksi?

Hienoa sinällään, että joku on ilmeisesti heillekin pyhää. Kenties osa muistakin "vasrmmistolaisita" voidaan armahtaa?

Hyvä ettei mustamaalata. Ei pitäisi muitakaan. Erilaiset kirjailijat ovat itsenäisyyden ja oman kielen kannalta tärkeitä.

Sekin ihmetyttää, että Sofi Oksasta vihataan, vaikka taatusti ei kirjoita kommunismistä puolueellisesti.

Miksi ketään ylipäätänsä pitäisi mustamaalata?
Se tuntuu olevan muutenkin vihervasemmiston harrastus, perussuomalaiset keskittyvät enemmänkin puhumaan niistä todellisista ongelmista, eivätkä keksimällä keksi aiheita mistä haukkua ihmisiä...

Hyvä ettei mustamaalata. Ei pitäisi muitakaan. Erilaiset kirjailijat ovat itsenäisyyden ja oman kielen kannalta tärkeitä.

Sekin ihmetyttää, että Sofi Oksasta vihataan, vaikka taatusti ei kirjoita kommunismistä puolueellisesti.
Johtunee varmaan siitä, että Sofi Oksanen on itse arvostellut joskus rasistisesti isänmaallisia ihmisiä ja on verrannut mm. perussuomalaisia Hitleriin...

Johtunee varmaan siitä, että Sofi Oksanen on itse arvostellut joskus rasistisesti isänmaallisia ihmisiä ja on verrannut mm. perussuomalaisia Hitleriin...

Se on hänen mielipide. Sinähän korostat, että pitää saada sanoa. Yhtä totta ovat kaikkien ma mujen leimaaminen kuin joidenkin persujen vertaaminen Hitleriin. Ja persut kyllä kaivaa Neuvostorikokset aina esiin ja pistää niitä vasemmistomaisiksi leimaaminen piikkiin.

Persut tuntuvat mustamaalavan kaikkea mikä vasemmistolaisuuteen liittyy, mutta miksei Väinö Linna ole listalla? Täällä Pohjantähden Alla ja Tuntematon kuvaa Suomea hyvin vasemmistolaisesta näkökulmasta. Onko liian kova nimi jopa persuille pilkattavaksi?

Hienoa sinällään, että joku on ilmeisesti heillekin pyhää. Kenties osa muistakin "vasrmmistolaisita" voidaan armahtaa?
Mun mielestä persut yleensä aika hyvin perustelee mikäli jonkin kyseenalaistavat.
Ei mun mielestä varsinaisesti "mustamaalaa" mitään.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Se on hänen mielipide. Sinähän korostat, että pitää saada sanoa. Yhtä totta ovat kaikkien ma mujen leimaaminen kuin joidenkin persujen vertaaminen Hitleriin. Ja persut kyllä kaivaa Neuvostorikokset aina esiin ja pistää niitä vasemmistomaisiksi leimaaminen piikkiin.
Eli Sofi Oksanen laukoo mielipiteitä ja perussuomalaiset mustamaalaa? Ok.

Ja toinen mielipide on Sofia vastaan? Mikä sun ongelma on?

Kyllä Sofilla saa mielipiteensä olla, mutta ei hänestä tarvitse eriävän mielipiteen vuoksi tykätä.
Yleisesti ottaen ihmiset pitää enemmän henkilöistä jotka ovat samoilla linjoilla ja joiden kanssa löytyy jotain yhteistä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ei se ole rasismia. Miten Sofi voi omaa etnistä ryhmäänsä arvostella rasistisesti. Rasismi on väite, että joku ryhmä olisi alempi vain etnisen taustansa takia. Näin hän ei taatusti ole sanonut.
No yleisesti ottaen monet vihervasemmistolaiset puhuvat niin suurella vihalla valkoista lihaa syövää heteromiestä vastaan, että kyllä se tavallaan jo rasismin kynnyksen ylittää.

Ja toinen mielipide on Sofia vastaan? Mikä sun ongelma on?

Kyllä Sofilla saa mielipiteensä olla, mutta ei hänestä tarvitse eriävän mielipiteen vuoksi tykätä.
Yleisesti ottaen ihmiset pitää enemmän henkilöistä jotka ovat samoilla linjoilla ja joiden kanssa löytyy jotain yhteistä.

Joo. Ei tartte tykätä. Mut tuo mainitsemasi toimintatapa johtaa helposti vastakkainasetteluun ja erimielisten demonisointiin. Mielestäni sinulla tämä on hyvin pitkällä.

Tämä on mielipiteeni. En halua silti pilkata sinua. Toivoisin vain, että et demonisoisi vastapuolta.

Itse en näe sinua absoluuttisena pahana. Mutta miten mahtaa olla sinun suhtautuminen kanssasi eri mieltä oleviin. Aika vihamieliseltä kuulostaa.

Eikös se kuulu vihervasemmistolaiseen cansel kulttuuriin maalittaa kirjailijoita ja muusikoita?
Muistelen vain vanhoja uutisia, jossa muusikoita on bannattu ohjelmista mielipiteidensä vuoksi https://www.is.fi/musiikki/art-2000000667886.html
tai levy-yhtiön työntekijä irtisanottu siksi, että esittää vapaa-ajallaan musiikkia josta vihervasemmisto ei pidä.

Vihreiden kansanedustaja esitti jopa kiinalaistyylisen itseruoskinnan ja pyyteli anteeksi kansansuosiotaan viihdeohjelmassa Pulttibois (Pirkka Petelius).
Ohjelman toinen puolisko Aake Kalliala tosin ei pyydellyt anteeksi uraansa suomen viihdemaailman huipulla, joten vielä eivät kaikki vanhat jäärät ole muunsukupuolisia munattomia nillittäjiä.
Niitä kyllä riittää nuoren polven esiintyjäkaartissa ja mitä pervompi nuorisoidoli, sitä suositumpi vihervasemmiston kekkereissä.

No yleisesti ottaen monet vihervasemmistolaiset puhuvat niin suurella vihalla valkoista lihaa syövää heteromiestä vastaan, että kyllä se tavallaan jo rasismin kynnyksen ylittää.

Moni niistä, jotka eivät ole persuja, ei ole mikään vihervassari. Ja vaikka olis, niin moni on itse lihas syövä heteromies. Kannattaisi tutustua rasismin määritelmään ennenkuin viljelee sitä joka väliin.

Suuri osa tuntemistani ei-persuista on lihaa syöviä heteromiehiä.

Kannattaisi tutustua rasismin määritelmään ennenkuin viljelee sitä joka väliin.
Kyllä, sitä samaa toivon toisellekin puolelle pöytää.
Perussuomalaisen ajattelutavan omaava ihminen kuulee jatkuvasti olevansa rasisti ja natsi ym...vaikka ei muuta toivo kuin turvallisuutta ja enemmän arvostusta isänmaalleen.

Geelima tu ja

pitäis mustamaalata enempi

Joo. Ei tartte tykätä. Mut tuo mainitsemasi toimintatapa johtaa helposti vastakkainasetteluun ja erimielisten demonisointiin. Mielestäni sinulla tämä on hyvin pitkällä.

Tämä on mielipiteeni. En halua silti pilkata sinua. Toivoisin vain, että et demonisoisi vastapuolta.

Itse en näe sinua absoluuttisena pahana. Mutta miten mahtaa olla sinun suhtautuminen kanssasi eri mieltä oleviin. Aika vihamieliseltä kuulostaa.
No jaa, sä saat olla mitä mieltä tykkäät. Niin minäkin olen.
Ja saat toivoa mitä tykkäät, mä en mieti sekunttiakaan mitä sinä pidät demonisointina ja mitä et, vaan kerron mielipiteeni niinkuin ne on.
Jos se on sun mielestä "demonisointia" niin sillehän minä en voi mitään, se on sinun mielipiteesi.

Yhteistyössä