Kuinka mukava olet? <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deleted member 149094
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se, että erilaiset viihdesivustot kääntävät amerikkalaisia ihmissuhdemalleja meille omaksuttavaksi, ei ole kovin positiivista. Suomalainen rehellisyys on todellisuudessa mukavampaa. Ja samanmielisessä kulttuurissa, joka ei ole täynnä nurkan takana väijyviä loukkaantujia, voi pilaa tehdä myös kiperistä asioista.

Kohta 12 oli todellinen helmi. Kuinka monelle suomalaiselle tulisi mieleen listata tuo mukavan ihmisen ohjeisiin?
12. Mukava ihminen ei anna sinun mennä työhaastatteluun ruokaa hampaiden välissä, vaan kertoo siitä kohteliaasti, jotta voit korjata tilanteen. :rolleyes:

Ei oikeastaan. Olen oma itseni itseni seurassa. En ajattele mukavuutta millään tavalla tai muuta käytöstäni mihinkään suuntaan. En tee niin myöskään ihmisten seurassa. Olen vain kohtelias ja oma itseni. Kaikki muu mukavuuden tavoittelu olisi feikkiä. Kyllä mä olen päätellyt, että en kovin mukava tai helppo ihminen ole. Tuo listakin oli lähinnä vain käytöstapojen lista. Käyttäydyn hyvin, mutta ei se tarkoita, että olisin jotenkin erityisen mukava tai mukavaa seuraa. Eivät mukavat ihmiset vietä 95% ajastaan yksin.
Varmasti joskus riittää, että on "vain" kohtelias! Usko pois, sellaisia ihmisiä tarvitaan.
Tunnen useammankin ihmisen, jotka tosi mukavia, mutta hengailee omassa seurassaan. Ehkä siitä saa jopa energiaa.

Se, että erilaiset viihdesivustot kääntävät amerikkalaisia ihmissuhdemalleja meille omaksuttavaksi, ei ole kovin positiivista. Suomalainen rehellisyys on todellisuudessa mukavampaa. Ja samanmielisessä kulttuurissa, joka ei ole täynnä nurkan takana väijyviä loukkaantujia, voi pilaa tehdä myös kiperistä asioista.

Kohta 12 oli todellinen helmi. Kuinka monelle suomalaiselle tulisi mieleen listata tuo mukavan ihmisen ohjeisiin?
12. Mukava ihminen ei anna sinun mennä työhaastatteluun ruokaa hampaiden välissä, vaan kertoo siitä kohteliaasti, jotta voit korjata tilanteen.
Happamia ne olis kuitenkin ollu, sano kettu! :giggle:

Happamia ne olis kuitenkin ollu, sano kettu!
Ei oikeastaan. Suurimman osan noista kriteereistä täytän. Puutteikseni myönnän ainakin numerot 7 (en aina huomaa antaa kiitosta), 12 (ei ole koskaan tullut kohdalle), 21 (tasa-arvoisessa yhteiskunnassa voi mielestäni pilailla kaikesta) ja 24 (tulee joskus oltua turhan suorapuheinen).
Vahvuuksiani ovat esim. 3, 5, 10 ja 18. Jos keskustelisit ystävieni ja tuttujeni kanssa irl, hämmästyisit.

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu.
10, 11, 14 ei aina toteudu, riippuu paljon siitä millaisen henkilön kanssa on tekemisissä, meitä kunnon moneen junaan.
Ja 24:kin on vähän sellainen mikä on kuulijan näkemyksessä, miten hyvin kritiikin osaa ottaa. Joistakin asioista on sanottava hyvinkin painokkaasti, sillä toiset ihmiset ovat sellaisia että pikku lässytyksestä ja huomautuksesta eivät nakkaa pskaakaan(tällä viittaan työelämään).