Helposti rasvoittuvien kasvojen hoito, neuvoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Puhdistan aamuisin kylmällä vedellä naaman. Taputtelen kuivaksi pyyhkeellä, ja ihan vähän vanulapuilla vielä kevyin liikkein kasvovedellä pyyhin naaman.
Laitan perus rasvaa, koska ihoni on myös herkkä ja suihkun jälkeen todella kuiva. Joskus laitan silmänpärysvoidetta, ja huuliin aina huulirasvaa.
Meikkaan aina tosi kevyesti itselle sopivilla tuotteilla.
Iltaruutinin kasvojen puhdistus on muuten sama, ellei huomioida meikinpoistoainetta ja sitä, että joka viikonloppu sunnuntaisin kuorin mun ihon.
Aina käytän kuivalle ja rasvoittuvalle iholle sopivia tuotteita, ja olen koittanut muuttaa ruokavaliotani ja kaikkea ja silti tuntuu, että naama rasvoittuu helposti päivän aikana.
Onko tälle tehtävissä mitään? Ei oo aknee tai mitään, ja oon 16v.

En kysynyt tota.
Tiedän että et mutta kun ei ole oikotietä onneen. Itse ikäisenäsi käytin ihon rasvaisiin kohtiin (otsa, nenänpäällinen ja leuka) ihon desifiointiin tarkoitettua ainetta. Apteekista ostin ja pumpuliin kastetulla illalla pyyhin. Joku kauhistelee että ei niin vahvoja aineita saa käyttää ja että rasvoittaa vain lisää. Minulla toimi hyvin eikä tullut kun satunnaisia finnejä ja nekin lähti aineella nopeasti pois. Joku suositteli joskus rasvaiselle iholle ohutta puuteria mutta mutta...

Jos rasvoittuvuus johtuu aktiivisista talirauhasista, ja aktivoit niitä edelleen puhdistamanna ja kuorimalla liikaa, tulee hyperaktiivisuutta! :)
Mitä, jos kokeilet, ettet kuorikkaan joka viikko, vaan yks, kaks kertaa kuukaudessa?
Ja pidä ihonhoitovapaata viikko kuukaudessa, eli vain peset ja laitat kevyen rasvan tai öljyn, jos pakko.
Pakko tulee, jos puol tuntii, tunti pesusta tuntuu iho kuivalta.

Ystäväiseni ne on ne hormonit jotka rasvoittaa ihoa, hiuksia, saa hien haisemaan, jalat hikoamaan ja alapään vuodot aktiiviseksi. Tilanne helpoittuu muutaman vuoden kuluttua.
Jos on sekaiho/rasvainen ihotyyppi niin se ei helpotu. Mä kärsin siitä koko ikäni. Mulla on myös rasvoittuva hiusjuuri. Nuorempana pesin hiukset joka päivä. Nyt pesen joka toinen päivä.

Viimeksi muokattu:
Jätä naama pesemättä ja meikit pois. Joo ei suosituin ratkaisu mutta näin ihon luonnollinen toiminta palautuu. Kun ihon pesee, se alkaa tuottaa uutta rasvakerrosta suojakseen, ihan turha pestä sitä luonnollista suojaa pois. Tietysti tämä vaatii ettei myöskään rasita meikeillä jotka on pestävä pois.

Jätä naama pesemättä ja meikit pois. Joo ei suosituin ratkaisu mutta näin ihon luonnollinen toiminta palautuu. Kun ihon pesee, se alkaa tuottaa uutta rasvakerrosta suojakseen, ihan turha pestä sitä luonnollista suojaa pois. Tietysti tämä vaatii ettei myöskään rasita meikeillä jotka on pestävä pois.
Ei ihoa voi jättää pesemättä.

Kyllä voi, ei ole tarkoitettu pestäväksi niin usein. En ole vuosiin pessyt kasvoja, ja hyvältä näyttää. Atoopikkona myös hirvittää miten usein jotkut käy suihkussa, itse käyn kahdesti viikossa. Kainalot pesen useammin.
Mä en voi jättää pesemättä. Vois melkein verrata hampaiden pesuun. Käy huonosti jos en pese.

Mä en voi jättää pesemättä. Vois melkein verrata hampaiden pesuun. Käy huonosti jos en pese.
Ehkä kannattaa jatkaa vähän pidemmän, siinä kestää että se ihon luonnollinen toiminta palautuu, sama juttu hiuksissa, kun on tottunut tiuhaan pesuun niin se rasvoittuu aluksi enemmän mutta tasoittuu kyllä. Suosittelen kyllä jos ei meikkaa niin kokeilemaan ainakin.

• Haha
Reactions: Mustakettu
Sulla on nuori iho! Helli ja vaali sitä. Älä ylihoida sitä vaan anna sen hengittää. Eli suosittelen, että jätät kuorimisen pois, ainakin vähennät sen kerta kuukauteen, ja perusrasvaakin käytä, kun käyt suihkussa eli peset itsesi perusvoiteella kuin että suihkun jälkeen erikseen vielä voitelet itseäsi. Meikin pitäisin todella kevyenä, ei mitään meikkivoiteita ja puutereita ollenkaan, vain ripsaria ja huulikiillettä. Ja vanha viisaus pitää paikkaansa - vesi vanhin voitehista! Muista myös juoda vettä paljon ja kiinnittää huomiota ruokavalioosi eli rasvaiset tuotteet ja piilorasvat kuriin.

Ehkä kannattaa jatkaa vähän pidemmän, siinä kestää että se ihon luonnollinen toiminta palautuu, sama juttu hiuksissa, kun on tottunut tiuhaan pesuun niin se rasvoittuu aluksi enemmän mutta tasoittuu kyllä. Suosittelen kyllä jos ei meikkaa niin kokeilemaan ainakin.
Hiusten kanssa on kokeiltu sitä 10v. ajan. Ei onnistu. Jokaisella on oma iho/hiustyyppi. PISTE

Yhteistyössä