"Rasismi on pesiytynyt suomalaiseen koulumaailmaan, sanoo tutkija: ”Koulu voi olla tosi pelottava paikka”"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämäkin vielä.

"Koulukirjojen sivuillakin näkyy eurosentrinen (Eurooppa-keskeinen) käsitys maailmasta sekä kuvastoissa että sisällössä."

Tällaiset kommentit on kyllä käsittömättömiä. Asutaan kuitenkin Euroopassa, joten koulukirjojenkin tulee olla eurooppakeskeisiä. Afrikassa on afrikkakeskeistä ja Australiassa australiakeskeistä.

Oma lapsi oli mamukoiden nyrkkeilysäkki koulussa ennenkuin asia tuli ilmi. Uhreja oli enemmänkin, opettaja ja rehtori kielsivät kaiken. Meni vuosia ennen kuin tämä pelkästään mamukoista koostunut väkivaltainen jengi purettiin ja osa siirrettiin toisten kiusaksi jonnekin muualle.

Minusta myös suomalaisen lapsen tulee saada käydä koulua ilman traumoja.

• Surullinen
Reactions: Echo ja Elena777
Ei näihin asioihin enää tiedä oikein miten ottaa kantaa edes:(
Eikö ole sairasta miten tämä "juna" vain jyskyttää eteenpäin vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen? Eikö siihen todella saada demokratian keinoin stoppia? Kun jatkuvalla syötöllä tulee aalto aallon jälkeen joku uusi aihe tai kohde, jossa taas vähän nakerretaan suomalaisen tai eurooppalaisen kulttuurin perusteita. Vaikka en ole salaliittoteorioihin taipuva, niin jos tätä kaikkea katsoisi lintuperspektiivistä jostain 1960-luvulta lähtien, niin kyllähän se kovasti näyttäisi keskusjohtoiselta toiminnalta.

Rasismiin ei paljon linkkejä tarvita. Joskus on vain vaikea erottaa ennakkoluuloisuus rasismista.
Mutta kun tilanne on päinvastainen!!!
Mikä ihme ihmisiä vaivaa???? Suomalaislapsia saa hakata välitunneilla ja samalla kuvata ja suomalaislapsia saa ahdistella mm. ''sukupuolineutraaleissa vessoissa'' ja suomalaislapsille syötetään joka helevetin koulukirjassa monikultturisuutta...mutta annahan olla, jos suomalaislapsi haluaakin leikkiä välitunnilla toisen suomalaislapsen kanssa, eikä sen muslimilapsen (joka on kiusannut koko lukuvuoden muita tai häirinnyt luokassa) niin jo älähdetään rasismista.

Että alkaa kiukuttamaan tällanen rasismi!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

• Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
Olet oikeassa, sanon varmaankin liikaa ja väärissä paikoissa.
Tarkoitin tuolla kehityksellä sinua, Elena. Sitä että on kehittymistä ymmärtää, että asioilla on enemmän kuin yksi sivu.
Ei kun mä olen sanaton, koska alan olemaan täynnä raivoa tätä ''kehitystä'' kohtaan.
Odotan sitä päivää, että suomalais oppilaitakin aletaan ottamaan kouluissa huomioon.

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Mikä ihme ihmisiä vaivaa???? Suomalaislapsia saa hakata välitunneilla ja samalla kuvata ja suomalaislapsia saa ahdistella ja suomalaislapsille syötetään joka helevetin koulukirjassa monikultturisuutta...mutta annahan olla, jos suomalaislapsi haluaakin leikkiä välitunnilla toisen suomalaislapsen kanssa, eikä sen muslimilapsen (joka on kiusannut koko lukuvuoden muita tai häirinnyt luokassa) niin jo älähdetään rasismista.

Että alkaa kiukuttamaan tällanen rasismi!!!!
Nii’in mikä kaikki on rasismia ja mikä ei. Ei kaikki kritiikki liene rasismia.

Nii’in mikä kaikki on rasismia ja mikä ei. Ei kaikki kritiikki liene rasismia.
Valkoinen rotu on maailmassa vähemmistö ja sinä olet yksi heistä ja koet ettei valkoisiin kohdistuva rasismi ole väärin? Ok.
Mä taas koen, että kaikkinainen rasismi on väärin, myös valkoisiin kohdistuva. Kaikki tää, mitä nyt Suomessakin tapahtuu, kasvattaa ihmisten väliin railoa ja nostaa vihaa.
Kenen syytä se sun mielestä on?

Mikä ihme ihmisiä vaivaa???? Suomalaislapsia saa hakata välitunneilla ja samalla kuvata ja suomalaislapsia saa ahdistella mm. ''sukupuolineutraaleissa vessoissa'' ja suomalaislapsille syötetään joka helevetin koulukirjassa monikultturisuutta...mutta annahan olla, jos suomalaislapsi haluaakin leikkiä välitunnilla toisen suomalaislapsen kanssa, eikä sen muslimilapsen (joka on kiusannut koko lukuvuoden muita tai häirinnyt luokassa) niin jo älähdetään rasismista.

Että alkaa kiukuttamaan tällanen rasismi!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:
(y)

Hymähdän joka kerta kun tällaisissa avauksen tapaisissa uutisissa kerrotaan miten asiasta ei puhuta tai asiaa ei tiedosteta. Kun ei viimeiseen 30 vuoteen ole muuta ollutkaan kuin systemaattista rasismin ja valkoisen miehen taakan pakottamista. Ensimmäiset tämän mankelin läpi käyneet koululaiset ovat nyt varttuneet aikuisiksi ja kokevat maailmantuskaa ja ilmastoahdistusta. Koko peruskoulu on yhtä propagandaa ja haastan jonkun näistä tiedostavista näyttämään sellaisen koulukirjan, jossa ei paasattaisi rasismista ja saarnattaisi yhdenvertaisuutta ja vähemmistöjen oikeuksia.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Valkoinen rotu on maailmassa vähemmistö ja sinä olet yksi heistä ja koet ettei valkoisiin kohdistuva rasismi ole väärin? Ok.
Mä taas koen, että kaikkinainen rasismi on väärin, myös valkoisiin kohdistuva. Kaikki tää, mitä nyt Suomessakin tapahtuu, kasvattaa ihmisten väliin railoa ja nostaa vihaa.
Kenen syytä se sun mielestä on?
Vastaan tuohon viimeiseen kysymykseen: se on jonkun toisen vika, ei minun.

Vastaan tuohon viimeiseen kysymykseen: se on jonkun toisen vika, ei minun.
Se on niin kauan sinunkin vika, kun sinä hyväksyt sen rasismin pelossa hiljaa.

Ja koska mä tiedän ettet sä tuota kaikkea hyväksy niin siksi sanon sen näin, koska pitää uskaltaa sanoa mielipiteensä, pitää vaikka huomais jälkeenpäin olevansa yksin mielipiteineen.

Se on niin kauan sinunkin vika, kun sinä hyväksyt sen rasismin pelossa hiljaa.

Ja koska mä tiedän ettet sä tuota kaikkea hyväksy niin siksi sanon sen näin, koska pitää uskaltaa sanoa mielipiteensä, pitää vaikka huomais jälkeenpäin olevansa yksin mielipiteineen.
En tiedä, jos mun tapauksessa puhuminen auttaisi. Olen itse rasisti ja ennakkoluuloinen

Yhteistyössä