Li Andersson on surkea opetusministeri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 931
19 190
113
Okei äijät, se on edelleen nätti, mutta se pyyhkii pöytää opettajien turhautumisella.

Anderssonin ratkaisu on @#&@&#* yhdenvertaisuuslöpinä ja eriarvoisuuden vähentäminen - ihan eri asioita kuin mistä opet on tuskailleet. :mad:

Nyt ei tarvita hienolta ja laupiaan huolehtivalta kuulostavaa punavihreää lätinää, vaan kännykät ja some vähemmäksi lapsilla, kurinpitotoimet takaisin kouluun ja häiriköt erkkaryhmiin.
Turhat hankkeet pois ja opettajat saisivat keskittyä perusopetukseen.

Kyllä peruskoulun
alkuaikoinakin oli eriarvoisuutta, mutta opettaja oli auktoriteetti, kotona luettiin kirjoja ja kouluissa oli kuri. Opettajia ei näännytetty kaiken maailman hienolta kuulostavilla hankkeilla.

Viimeksi muokattu:
Ja elämänkertaharmaa: ota nitroja taas kun NAISTA arvostellaan.

Voit taas rutista joka toisessa muussa ketjussa kuinka Echo on kamala ja kuinka palstalla on ihan hirveetä sun olla ja mun lapset pitäis ottaa huostaan jajaja...

Mutta yhtälö punavihreys+nuorehko nainen=taas todistetusti jotain uskomatonta kuraa.
Hienon ja huolehtivan lempeän retoriikan verhoamaa kuraa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Andersson saa vaan katella kun hänen opetusministerikaudellaan väsyneet opettajat irtisanoutuvat toinen toisensa jälkeen. Siinähän löpisköön lempeitä.

En ole muuten ikinä äänestänyt vasemmistopuoluetta. En edes Vihreitä. Silti täällä saan kuulla, että olen vihervassari.. Pressanvaaleissa 1994 valitsin suomenruotsalaisen ennen kuin demarin.

En ole muuten ikinä äänestänyt vasemmistopuoluetta. En edes Vihreitä. Silti täällä saan kuulla, että olen vihervassari.. Pressanvaaleissa 1994 valitsin suomenruotsalaisen ennen kuin demarin.
Eli äänestät jotain Sirpa Pietikäisen tapaista vihervasemmistolaista Kokoomuksen riveistä. Tai Elisabeth Rehniä, joka ei toki vasuri ole, mutta varmasti kantaisi ylpeänä suvakin viittaa. Martti Ahtisaari taas oli oikeistodemari, joka suvaitsevaisuudestaan ja Afrikan kokemuksistaan huolimatta (tai niiden takia) oli selvästi konservatiivisempi valinta siinä mielessä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Sitä perhetaustan vaikutusta ei saada kurottua millään, jos koulunsa aloittava lapsi ei ole ollut pienestä alkaen varhaiskasvatuksessa. Kuten Tanskassa, Suomessakin pitäisi muut kuin suomen-, ruotsin- tai saamenkielisten mennä päiväkotiin 1-vuotiaana oppimaan kieltä. Jos menee esikouluun 6-vuotiaana, niin sitä 5 vuoden gäppiä ei kuro kukaan pedagogi kiinni.

Justhan se tossa vastas et ongelmat on ollu viime hallituskausien koulutus leikkauksissa jota kokoomus ja persut teki miljardeilla. Sit on säästöjen takia luokka kokoja suurenettu et ei jää opella aikaa. Kiitos oikeisto tästä tunaroinnista. Lisäksi erityisopetuksesta leikattiin. Ni joo ihme et nyt niitä on normaali luokillakin vaik tarvitsisivat toisenlaista tukea opetukseensa. Nyt hienost li taas puhui kuinka koulutukseen saatiin lisä rahoitusta joilla ongelmia saadaan pienemmäksi. Tää tukiraha pitäisi tietty korvamerkitä et se on käytettävä esim juuri luokka kokojen pienentämiseen.

Ja paljon hyväää on tulossa lin johdolla. Tosi älykäs nainen. Nyt vaan korjataan oikeiston rälläyksiä ja kelkka ei hetkessä muutu. Mut siis oikeisto tuhosi koulutuskärjestelmää. Ja siksi myös romahdus pisa tuloksissa.

Justhan se tossa vastas et ongelmat on ollu viime hallituskausien koulutus leikkauksissa jota kokoomus ja persut teki miljardeilla. Sit on säästöjen takia luokka kokoja suurenettu et ei jää opella aikaa. Kiitos oikeisto tästä tunaroinnista. Lisäksi erityisopetuksesta leikattiin. Ni joo ihme et nyt niitä on normaali luokillakin vaik tarvitsisivat toisenlaista tukea opetukseensa. Nyt hienost li taas puhui kuinka koulutukseen saatiin lisä rahoitusta joilla ongelmia saadaan pienemmäksi. Tää tukiraha pitäisi tietty korvamerkitä et se on käytettävä esim juuri luokka kokojen pienentämiseen.

Ja paljon hyväää on tulossa lin johdolla. Tosi älykäs nainen. Nyt vaan korjataan oikeiston rälläyksiä ja kelkka ei hetkessä muutu. Mut siis oikeisto tuhosi koulutuskärjestelmää. Ja siksi myös romahdus pisa tuloksissa.

Pisa-tulosten romahtaminen johtuu kylläkin siitä, että maahanmuuttajataustaiset oppilaat häiriköi luokissa niin että opettamisesta ja oppimiesta ei tule yhtään mitään.

Sit ihmettelen et korkee koulutetut äänestää kokoomusta. Maksaahan valtio koulutuksen joka täysin koulutettuna maksaa sen 2 miljoonaa per koulutettu. Sit viellä valtio maksaa korkea koulutetun palkan kun on julkisella töissä eli korkea koulutettu saa sellasen 4-5 miljonaa valtion tukiaisina elämänsä aikana ja kokoomus haluaa eroon tästä heikentämällä opiskelu mahdollisuuksia ja korkea koulutettu äänestää tätä kokoomusta.3

Pisa-tulosten romahtaminen johtuu kylläkin siitä, että maahanmuuttajataustaiset oppilaat häiriköi luokissa niin että opettamisesta ja oppimiesta ei tule yhtään mitään.
Joo kuinkahan iso prosentti niistä loppujen lopuksi häiriköi. Tottakait häiriköille omat luokat mut tästähän just kok persut viime kaudella leikkasi et ei oo muka varaa pitää. No mun tytön luokalla se häirikkö ei ollu maahanmuuttaja vaan ihan kantis. Mut lukekaa toi lin vastine ilman ennakkoluuloi ni se aukee paremmin. Asennevamma turhN monella.

"Ja paljon hyväää on tulossa lin johdolla. Tosi älykäs nainen. Nyt vaan korjataan oikeiston rälläyksiä ja kelkka ei hetkessä muutu. Mut siis oikeisto tuhosi koulutuskärjestelmää. Ja siksi myös romahdus pisa tuloksissa."

Luin aamulla huolella opetusministerin haastattelun. Toimittaja oli tehnyt hyvää työtä.
Viestittelen parhaillaan nuorimman sisareni kanssa. Sain tänään kuulla, että hän on saanut huomattavan kunnianosoituksen taiteen alalla.
Vaatimattomista lapsuusajoista huolimatta voi onnistua elämässään.
Minua suretti kovasti lasten kännykkäriippuvuus ja lukutaidon rapistuminen.
Jos Li, Tarja Halonen, Maria Ohisalo, Sanna Marin ym. ovat surkeita, kuulun ilolla surkimuksten kerhoon.

"Ja paljon hyväää on tulossa lin johdolla. Tosi älykäs nainen. Nyt vaan korjataan oikeiston rälläyksiä ja kelkka ei hetkessä muutu. Mut siis oikeisto tuhosi koulutuskärjestelmää. Ja siksi myös romahdus pisa tuloksissa."

Luin aamulla huolella opetusministerin haastattelun. Toimittaja oli tehnyt hyvää työtä.
Viestittelen parhaillaan nuorimman sisareni kanssa. Sain tänään kuulla, että hän on saanut huomattavan kunnianosoituksen taiteen alalla.
Vaatimattomista lapsuusajoista huolimatta voi onnistua elämässään.
Minua suretti kovasti lasten kännykkäriippuvuus ja lukutaidon rapistuminen.
Jos Li, Tarja Halonen, Maria Ohisalo, Sanna Marin ym. ovat surkeita, kuulun ilolla surkimuksten kerhoon.
No tarja halosesta oon kuullut juttui et äyski ja johti pelolla pitäneekö paikkaansa?. Ohisalosta tuli mieleen se öljy mies et mikä kuvio se on ja mitä sen mies puuhaa? Ku eikös öljy aiheuta niitä ei toivottuja ilmastonsaasteit et miten nää kaks on alkanu seukkaan?. En oo seurannu sitä hommaa tiedätkö sinä?. Ja onnee kaunisieluisesta tyttärestäsi. Joo aika monella on mahis. kyl. eikä koulutuksesta pidä leikata se turmelee tätä mahdollisuutta. Hyvää yötä ja viellä kerean onnee tyttäresi saavutuksesta. Taidat olla ylpee tytöstä.

No tarja halosesta oon kuullut juttui et äyski ja johti pelolla pitäneekö paikkaansa?. Ohisalosta tuli mieleen se öljy mies et mikä kuvio se on ja mitä sen mies puuhaa? Ku eikös öljy aiheuta niitä ei toivottuja ilmastonsaasteit et miten nää kaks on alkanu seukkaan?. En oo seurannu sitä hommaa tiedätkö sinä?. Ja onnee kaunisieluisesta tyttärestäsi. Joo aika monella on mahis. kyl. eikä koulutuksesta pidä leikata se turmelee tätä mahdollisuutta. Hyvää yötä ja viellä kerean onnee tyttäresi saavutuksesta. Taidat olla ylpee tytöstä.
Tarjan äyskiminen ei ole minua haitannut.
Kirjoitin viestissäni sisarestani.
Surkimusten sanassa oli yksi k liikaa.
Ajattelin jättää tämän palstan väliin.
Kuvittelin tätä hyväntahtoiseksi perhepalstaksi.

Joo mä luin sen väärin sitten. Mistä sie tupsahdit tänne? Joo paljon on persujen möykkäämistä. Ennen täällä oli paljin erilaisia ketjui ja hauskoi ja politiikkaa ei niin paljoo vaan sellasta kevyttä menoo. Raskasta lukemista. Älä suotta lähde täällä kaivataan erilaisuutta. Ettei oo vaan aina saman jankuttamista. Hyvää yötä.

Ai sä ootkin poliitikko? Oho.

Vai onko sulla suuruusharha - ja sanon tämän, koska kovasti olet mun muksuja ollut psykiatriseen hoitoon laittamassa. - Se niistä sun harmonisista, sivistyneistä ja lempeistä puheista. Olet vain tekopyhä.

Viimeksi muokattu:
Sitä perhetaustan vaikutusta ei saada kurottua millään, jos koulunsa aloittava lapsi ei ole ollut pienestä alkaen varhaiskasvatuksessa. Kuten Tanskassa, Suomessakin pitäisi muut kuin suomen-, ruotsin- tai saamenkielisten mennä päiväkotiin 1-vuotiaana oppimaan kieltä. Jos menee esikouluun 6-vuotiaana, niin sitä 5 vuoden gäppiä ei kuro kukaan pedagogi kiinni.
Mä uskon että tämä ei ole nyt etninen kysymys, vaan ihan kantasuomalaiset sössii näinä vuosina oman koulujärjestelmänsä.
Koska tämä ei ole pelkästään pk-seudun ongelma.

Yhtään vähättelemättä ma munuorten tekemää häiriköintiä, se on sietämätöntä.

Ensin hakeudut ketjuihin joita et halua lukea, sitten vastaat/haastat niissä ketjuissa, ja vuolaasti kerrot omia mielipiteitäsi.
Sen jälkeen uhriudut kun viestiketjussa voi ihmiset yllättäen olla erilinjoilla kanssasi ja jätät palstan.
Missä logiikka?

Itse henk.kohtaisesti pidän tosi paljon kirjoituksistasi. Kirjoitistyylisi on tosi lämmin ja mielenkiintoinen. Kaikki, ne pidemmätkin viestisi, olen innolla lukenut loppuun.
Toivottavasti valitset jatkossa sellaisia ketjuja jotka eivät pahoita mieltäsi ja päätät jäädä palstalle.❤

Ensin hakeudut ketjuihin joita et halua lukea, sitten vastaat/haastat niissä ketjuissa, ja vuolaasti kerrot omia mielipiteitäsi.
Sen jälkeen uhriudut kun viestiketjussa voi ihmiset yllättäen olla erilinjoilla kanssasi ja jätät palstan.
Missä logiikka?

Itse henk.kohtaisesti pidän tosi paljon kirjoituksistasi. Kirjoitistyylisi on tosi lämmin ja mielenkiintoinen. Kaikki, ne pidemmätkin viestisi, olen innolla lukenut loppuun.
Toivottavasti valitset jatkossa sellaisia ketjuja jotka eivät pahoita mieltäsi ja päätät jäädä palstalle.
Mikä lämmin? Kertoo vaan siitä mitä lehtiä on lukenu ja telkkaria katellu, vaikka kukaan ei sitä vuodatusta ole tilannut, kehuu vaan itseään kypsäksi ja kokeneeksi, piilov-ttuilee kaikille jotka ei jaa hänen poliittista agendaansa.
Lopuksi suuttuu kun ei saa oman elämän ripuliansa jakaa ketjussa jossa puhutaan ihan muusta aiheesta.

Okei, siskonsa sai jonkun taidetunnustuksen, mutta itse rinnasti tuossa itsensä poliitikkoihin.

• Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä