Miten paljon Veripalvelun rahoja itseasiassa päätyy Punaiselle ristille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on ollut käsitys että Veripalvelun voitto rahastoidaan ja niistä rahastoista tuetaan esimerkiksi tutkimusta. Wikipediakin kertoo että Veripalvelu on toiminnallisesti erillään Punaisesta rististä.

Minulla taas oli se käsitys, että punaisen ristin nälkäpäiväkeräysrahat käytettäisiin nälänhädästä kärsivien ihmisten auttamiseen, mutta muistaakseni ainakin yhtenä vuonna rahat suunnattiin välimerellä hätään jääneiden pakolaisten auttamiseksi Eurooppaan.

Minulla taas oli se käsitys, että punaisen ristin nälkäpäiväkeräysrahat käytettäisiin nälänhädästä kärsivien ihmisten auttamiseen, mutta muistaakseni ainakin yhtenä vuonna rahat suunnattiin välimerellä hätään jääneiden pakolaisten auttamiseksi Eurooppaan.
Ne menee itseasiassa katastrofirahastoon ja sitä käytetään hädänalaisten ihmisten auttamiseen. Enemmän ihmettelisin miksei niitä rahoja olisi käytetty pakolaisten pelastamiseen kriisin pahimpina hetkinä.

Ne menee itseasiassa katastrofirahastoon ja sitä käytetään hädänalaisten ihmisten auttamiseen. Enemmän ihmettelisin miksei niitä rahoja olisi käytetty pakolaisten pelastamiseen kriisin pahimpina hetkinä.

Mikäs siinä, kun kävivät pelastamassa itsellensä turvallisista maista lähteneitä asiakkaita ja tukivat siinä samalla ihmissalakuljetusta.

Toiset toimivat, toiset tyytyvät narisemaan netissä.

"Neljässäkymmenessä vuodessa Nälkäpäivänä on kerätty 93,8 miljoonaa euroa. Lukemattomat ihmiset ovat saaneet apua niin maailmalla kuin Suomessakin. Kymmenet tuhannet vapaaehtoiset ovat vuosikymmenten saatossa pitäneet Nälkäpäivän liekin palamassa. Kiitos, että olet yksi heistä!"

Yhteistyössä