Some ja media - tuska ja viha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lispetti

Tunnettu jäsen
16.09.2012
66 088
16 514
113
Kannattaisiko ihmisten jättää median seuraaminen vähemmälle?

Media ja some ei ole pelkkää tiedonvälitystä. Toimittajat ja netissä kirjoittelevat ovat ihmisiä, tuskissaan ja vihoissaan, he levittävät pahaa oloa kaiken pahan päälle.
Hyvää tässä somessa on yhteenkuuluvuuden tunne - toisesta voi saada tukea.
Mutta, huonoa on se, että jotkut ihmiset eivät tunnu kestävän tämän kaiken keskellä. Lukijat/kirjoittajat voivat kokea entistä enemmän tuskaa esim. kiihottamalla itseään ja muita sotaan.

Voimia kaikille, ihan vilpittömästi.

Olen sitä mieltä että Suomella tulee olla omat rajat, oma kulttuuri, omavaraisuutta jne. mutta muuten kaunis kappale:

Nyt en hyökkää edelleenkään sua vastaan henkilökohtaisesti, vaikken jaksa muotoilla lauseitani kauniisti. Ota niistä se asia.

Mut miks pelätään pahaa oloa?

Ja mä ylipäätään ihmettelen nykykäsitettä "paha olo".

Onko kaikki kritiikki pahaa oloa? Mun mielestä se on normaalia ärsyyntyneisyyttä, kun asiat ei ole hyvin.

Jos mun mielestä joku pissis saisi olla laitattamatta 5:ttä litraa silikonia itseensä, niin joku tulee lässyttämään "voi Echo, sulla on nyt paha olo."
Yks yleisimpiä rakkaudellisen sensuurin lauseita nykyään.

Se lässyttäjä suorittaa sille kritisoijalle jonkun rakkauden nimissä tapahtuvan lobotomian ettei tällä olisi paha olo, vaikka toinen vaan käyttää aivojaan kritisoidessaan.

Viimeksi muokattu:
Varhaiskasvatuksessa oli aikoinaan muutoin ihanaa, mutta kaikkein kamalin oli jonku hoitajan lause "voi Petteri, sulla on nyt paha olo", vaikka Petteriä vaan ärsytti kun piti kiskoa tönkkö kurahaalari päälle.

Jos mulle oltais lapsena noin sanottu kun mua rehellisesti sanottuna vaan pänni, oisin vetäny sanojaa varmaan turpaan. :)

Olen nauttinut kevätsiivouksesta ja siitä puhtaudesta minkä saan omilla räteillä aikaan.
Aurinkonvalo tuo se ihanasti esille. Mut nyt täytyy jahkaa: jääkaapin kolo seuraavaksi☕💌

Yhden esimerkin länsimaisesta sensuurista sain n.tunti sitten, kun kävin Vauvalla ja joku oli aloittanut ketjun "Miks Ukraina-myönteisyyteen ympätään pride,"sit seurasi muita kirjoituksia joissa koettiin pride-tuputus tässä Ukraina-kontekstissa ärsyttävänä.

Kohta se ketju oli poistettu. Eli vain 1 mielipide on siellä sallittu.

• Vihainen
Reactions: Lispetti
Nyt en hyökkää edelleenkään sua vastaan henkilökohtaisesti, vaikken jaksa muotoilla lauseitani kauniisti. Ota niistä se asia.

Onko kaikki kritiikki pahaa oloa? Mun mielestä se on normaalia ärsyyntyneisyyttä, kun asiat ei ole hyvin.

Jos mun mielestä joku pissis saisi olla laitattamatta 5:ttä litraa silikonia itseensä, niin joku tulee lässyttämään "voi Echo, sulla on nyt paha olo."

Se lässyttäjä suorittaa sille kritisoijalle jonkun rakkauden nimissä tapahtuvan lobotomian ettei tällä olisi paha olo, vaikka toinen vaan käyttää aivojaan kritisoidessaan.
No mä kysyin et onks sulla kaikki hyvin kun hyökkäsit niin pahasti sen sairaseläkeläisen kimppuun ja olit vihainen

Mut on mielenterveysongelmia jotka ei voi tehdä duunia. se psyyken ongelma voi olla tosi vakava jota terveen on vaikea ymmärtää
Joo mutta on rohkeutta silti lähteä ventovieraan daamin kans 2 päiväks pyöräilemään ja pyrkiä pukillekin sinä yönä.

Tuolla rohkeudella vois mennä vaikka....postinkantajaksi, siinäkin tarttee vähemmän jutella ihmisten kans. Ja lehdenjakajana ei yhtään.

Joo mutta on rohkeutta silti lähteä ventovieraan daamin kans 2 päiväks pyöräilemään ja pyrkiä pukillekin sinä yönä.

Tuolla rohkeudella vois mennä vaikka....postinkantajaksi, siinäkin tarttee vähemmän jutella ihmisten kans. Ja lehdenjakajana ei yhtään.
no kait meilenterveys kuntoutujatkin haluaa joskus seuraan voi piristää? esim jos kuulee ääniä isossa laumassa mut sit kahden kesken onkin hiljaista ja mukavaa. väitätkö muka et kaikille mielenterveyskuntoutujille olisi tilaa lehden jakelussa?

no kait meilenterveys kuntoutujatkin haluaa joskus seuraan voi piristää? esim jos kuulee ääniä isossa laumassa mut sit kahden kesken onkin hiljaista ja mukavaa. väitätkö muka et kaikille mielenterveyskuntoutujille olisi tilaa lehden jakelussa?
Lehdenjako oli vaan esimerkki hommista, joihin ei tartte koulutusta ja jossa ei tartte olla ihmisten kanssa.

Mutta en jaksais tässä ketjussa jauhaa siitä enempää, kun mielipiteeni ei ole muuttunut.

eikun mä en oo ennen nähnyt et hyökkäät jonkun yksittäisen henkilön kimppuun niin vihaisena kuin olit. siksi aattelin et painaako joku muu murhe mieltäsi.
Oon mä jolleki ragennu pahemminkin. :) Mut ehkei liity tähän ketjuun?

Oon mä jolleki ragennu pahemminkin. Mut ehkei liity tähän ketjuun?
noh jutut rösnyilee ei se nyt niin jämpti taida olla et mistä jutellaan missäkin. ja sä itte sanoit tosta pahaolo kortista ni siksi tuli juttui mieleen :). Noh mä en oo sun nähnyt hermostuvan yksittäiselle henkilölle koskaan toki mulla oli palstasta monen vuoden tauko ni en tiedä siitä ajasta.

• Haha
Reactions: Echo
Varhaiskasvatuksessa oli aikoinaan muutoin ihanaa, mutta kaikkein kamalin oli jonku hoitajan lause "voi Petteri, sulla on nyt paha olo", vaikka Petteriä vaan ärsytti kun piti kiskoa tönkkö kurahaalari päälle.

Jos mulle oltais lapsena noin sanottu kun mua rehellisesti sanottuna vaan pänni, oisin vetäny sanojaa varmaan turpaan.
Echon hurjat lapsuusvuodet päiväkodissa:
Echo swingin jlk.
”Voooi, nyt on tarhasedällä paha olo.”

6ec8fb95363ebf73d7f5f717c73c127c.gif

😂

• Haha

Emmä tästä saa otettua sitä suosittelemaasi asiaa vissiin, mutta jos se oli tuo paha olo niin täysin samaa mieltä! Tunteiden sanoittaminen vihaiselle in my ass. Silloin tarjotaan nyrkkeilysäkkiä!💪

Mun aloitus koski lähinnä sitä, että liiallinen uutisten lukeminen ei tee mielelle hyvää -etenkin katastrofiuutisille altistuminen nostaa stressileveleitä ja ahistaa joitain ihan kunnolla.

Kun joka tuutista puskee pahaa uutista, jopa wupitellen niin olen tässä jo muutamalle kaverille ehdotellut että lähdettäiskö lenkille välillä tjtn?

Ihan siis täältä irlistä ystäväpiiristä bongattua settiä.😕

• Tykkää

Uusimmat

Yhteistyössä