Some ja media - tuska ja viha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Emmä tästä saa otettua sitä suosittelemaasi asiaa vissiin, mutta jos se oli tuo paha olo niin täysin samaa mieltä! Tunteiden sanoittaminen vihaiselle in my ass. Silloin tarjotaan nyrkkeilysäkkiä!💪

Mun aloitus koski lähinnä sitä, että liiallinen uutisten lukeminen ei tee mielelle hyvää -etenkin katastrofiuutisille altistuminen nostaa stressileveleitä ja ahistaa joitain ihan kunnolla.

Kun joka tuutista puskee pahaa uutista, jopa wupitellen niin olen tässä jo muutamalle kaverille ehdotellut että lähdettäiskö lenkille välillä tjtn?

Ihan siis täältä irlistä ystäväpiiristä bongattua settiä.😕
No jaa. Sodan uhkaa ja sotaa on ollut vasta viikko-pari. Ihmiset on vielä shokissa.

Koronavouhotusta kesti 2 vuotta ja se on ollu pitkä aika!

Viimeksi muokattu:
Emmä tästä saa otettua sitä suosittelemaasi asiaa vissiin, mutta jos se oli tuo paha olo niin täysin samaa mieltä! Tunteiden sanoittaminen vihaiselle in my ass. Silloin tarjotaan nyrkkeilysäkkiä!

Mun aloitus koski lähinnä sitä, että liiallinen uutisten lukeminen ei tee mielelle hyvää -etenkin katastrofiuutisille altistuminen nostaa stressileveleitä ja ahistaa joitain ihan kunnolla.

Kun joka tuutista puskee pahaa uutista, jopa wupitellen niin olen tässä jo muutamalle kaverille ehdotellut että lähdettäiskö lenkille välillä tjtn?

Ihan siis täältä irlistä ystäväpiiristä bongattua settiä.

Nukyinen maailmanpoliittinen tilanne aiheuttaa sekä pelkoa että vihaakin. Eri ihmiset reagoivat ja ymmärtävät asiat eri tavalla. Tämä sitten voi luoda pahojakin kiistoja ystäväpiirissä ja sukulaistenkin keskuudessa

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Vituttaa kyllä kuin pientä eläintä, koska mun kurkkukipuni on aiheuttanut joku lepakkoa mutustellut kinukki...
Kurkkukipu? Sä kestät sen niinku miäs. Nyt ääni 1 oktaavia matalemmalle, pyytämään palveluksia vaimolta ja saat kaikkien sympatian. :sneaky:

Eipä sitä tiedä mistä mikäki tauti on muodostunu. Joku influenssa A lähti siitä ku joku geisha nuoli jonku Tsingis Khanin hikistä kainaloa. :unsure:

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kurkkukipu? Sä kestät sen niinku miäs. Nyt ääni 1 oktaavia matalemmalle, pyytämään palveluksia vaimolta ja saat kaikkien sympatian.

Eipä sitä tiedä mistä mikäki tauti on muodostunu. Joku influenssa A lähti siitä ku joku geisha nuoli jonku Tsingis Khanin hikistä kainaloa.

No juu. Tosin ne on syönyt tuolla Aasiassa kaikkea mikä liikkuu iät ja ajat, joten ihmetyttää hieman tämä covid ja että se tuli nyt. Labrassa taatusti kehitelty virus

• Tykkää
Reactions: Echo ja Lispetti
Kannattaisiko ihmisten jättää median seuraaminen vähemmälle?

Media ja some ei ole pelkkää tiedonvälitystä. Toimittajat ja netissä kirjoittelevat ovat ihmisiä, tuskissaan ja vihoissaan, he levittävät pahaa oloa kaiken pahan päälle.
Hyvää tässä somessa on yhteenkuuluvuuden tunne - toisesta voi saada tukea.
Mutta, huonoa on se, että jotkut ihmiset eivät tunnu kestävän tämän kaiken keskellä. Lukijat/kirjoittajat voivat kokea entistä enemmän tuskaa esim. kiihottamalla itseään ja muita sotaan.

Voimia kaikille, ihan vilpittömästi.

Olen sitä mieltä että Suomella tulee olla omat rajat, oma kulttuuri, omavaraisuutta jne. mutta muuten kaunis kappale:

Inhoon kappaletta juuri tuon takia.

Heikot hermot jos on jo nyt shokissa.

Mites sitten jos pommeja alkaa tippumaan Suomen kaupunkeihin ja tiktokista voit katsoa suomalaisia pommien uhreja...
Sen takia ihmiset on shokissa koska tietävät että joku päivä Vallu voi kiinnostua heidän maastaan.

Yhteistyössä