Kalan syöminen lisää huomattavasti riskiä sairastua syöpään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaksoitko lukea koko tutkimuksen?

Mä en.

Mut voisko osin olla kyse siitä, että -etenkin vanhemman polven- kalastajat ovat altistuneet auringolle enemmän kuin ei kalassa käyvät. Näen myös suoran yhteyden siinä, että kalaa syövät enemmän ne jotka sitä kalastavatkin, joten...

Ja onhan pitkään ollut tiedossa, että kaloissa on eroja. Toisiin kertyy raskasmetalleja, toisiin ei.

Mä en.

Mut voisko osin olla kyse siitä, että -etenkin vanhemman polven- kalastajat ovat altistuneet auringolle enemmän kuin ei kalassa käyvät. Näen myös suoran yhteyden siinä, että kalaa syövät enemmän ne jotka sitä kalastavatkin, joten...

Ja onhan pitkään ollut tiedossa, että kaloissa on eroja. Toisiin kertyy raskasmetalleja, toisiin ei.
En viitsinyt tuota tutkimusta tavailla, mutta olettaisin, että se kuuluu samaan kategoriaan kuin sekin tutkimus, millä joskus kuuskytluvun loppupuolella pyrittiin todistamaan jäätelönsyönnin hengenvaarallisuutta.
Joku talttapää tutkija oli huomannut, miten sekä jäätelön myyminen että hukkumiskuolemat lisääntyivät rajusti juhannuksen tienoilla.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Mä en.

Meinaat ettei kukaan osta kalaa kaupasta?

Yhteistyössä