Ilo ja rauha, joka kestää kaikissa olosuhteissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Spartta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Spartta

Aktiivinen jäsen
16.06.2022
168
26
28
36
Haluan kertoa, että on mahdollista löytää ilo ja rauha, joka kestää kaikissa olosuhteissa. Jeesus Kristus antaa sen. Tulin itse uskoon 5v sitten pettyneenä ja väsyneenä kaikkeen. Masennuksen keskellä pyysin apua Jeesukselta ja elämäni muuttui täysin. Löysin ilon ja rauhan, joka on kestänyt kaikki vaikeudet kuten koronan. Elämäni on parempaa kuin koskaan ennen.

• Tykkää
Reactions: Echo
Morjensta Spartta!

Eipä tuohon aloitusviestiisi voi sanoa kuin että totta joka sana. :)

• Tykkää
Reactions: Spartta
Kiitos kannustuksesta. Levitän hyvää sanomaa useilla eri nettisivuilla ja nyt päädyin tänne. Kiva aina törmätä sisaruksiin Kristuksessa.
No mä en ole kauhean hyvä uskovan esikuva, oon aika kamala suustani. Kiukkuinen konservatiivi. :D

On huomattu
Siinä on semmoinen mekanismi, että kun konservatiiviuskova ei luovu joistakin jutuista kirveelläkään, niin kun maailma muuttuu ympärillä, niin se konservatiiviuskovan ja muiden ajattelu erkaantuu yhä enemmän toisistaan.

Mä voin käyttää nykytekniikkaa ja nykyaikaisia vaatteita ja sisustaa kämppäni modernisti, mutta arvoistani en luovu.
Maailma sen sijaan muuttaa arvojaan jatkuvasti, huutoäänestyksen mukaan. Parin vuoden päästä huudetaan jo enemmän jotain asiaa, mitä nyt vasta aloitetaan - tai vaihdetaan suhtautumista lennosta.

Maailma on nykyään melkein hulluutta täynnä. Joskus 20-30 vuotta sitten oli tolkku maailmassa, ei enää.

Miksi? Ihmiset uskovat tai rupeavat uskomaan tai sitten eivät. Ei se sillä "sanoman levittämisellä" miksikään muutu.
Juuri se sanoman kertominen antaa ihmisille mahdollisuuden vastaan ottaa se, että Jeesus Kristus on kuollut meidän syntiemme puolesta ja uskomalla Häneen saat yhteyden Jumalaan ja kaikki syntisi anteeksi.

Olen ollut auttamassa useita ihmisiä hädässä ja nähnyt kuinka Jeesus pystyy pelastamaan, kun mikään muu ei auta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Miksi? Ihmiset uskovat tai rupeavat uskomaan tai sitten eivät. Ei se sillä "sanoman levittämisellä" miksikään muutu.
Mä en ois välttämättä uskossa, jos mun yks läheinen ei olisi aikanaan kertonu uskoontulostaan.

• Tykkää
Reactions: Spartta
No mä en ole kauhean hyvä uskovan esikuva, oon aika kamala suustani. Kiukkuinen konservatiivi.
Haha olemme kaikki keskeneräisiä. Kannattaa rukoilla apua oman suun käyttöön, koska itse siitä eniten kärsii. Miksi olet kiukkuinen? Kannattaa kohdata asia, olin itse aikoinaan täynnä vihaa, mutta anteeksianto ja armo on muuttanut minut täysin. Tärkeää lukea Raamattua niin saa voiman luopua huonoista tavoista ja antaa anteeksi itselle ja muille.

[QUOTE . : 34065266, member: 150814"]
Haha olemme kaikki keskeneräisiä. Kannattaa rukoilla apua oman suun käyttöön, koska itse siitä eniten kärsii. Miksi olet kiukkuinen? Kannattaa kohdata asia, olin itse aikoinaan täynnä vihaa, mutta anteeksianto ja armo on muuttanut minut täysin. Tärkeää lukea Raamattua niin saa voiman luopua huonoista tavoista ja antaa anteeksi itselle ja muille.
[/QUOTE]
Se on itsesuggestiota

Alkuperäinen kirjoittaja S...: 34065258:
Juuri se sanoman kertominen antaa ihmisille mahdollisuuden vastaan ottaa se, että Jeesus Kristus on kuollut meidän syntiemme puolesta ja uskomalla Häneen saat yhteyden Jumalaan ja kaikki syntisi anteeksi.

Olen ollut auttamassa useita ihmisiä hädässä ja nähnyt kuinka Jeesus pystyy pelastamaan, kun mikään muu ei auta.
Ei kuollut kenenkään puolesta vaan silloin oli superkuunpimennys ja pääsiäisenaikainen pimennys

Sparttalle vähän uskonnollista musiikkia. Mihin kirkkoon kuulut?.

No mä olen kasvanut kodissa, jossa äiti oli uskovainen, mutta olen sen ennenkin sanonut, että se oli hänen asiansa. Mä kai luulin, että uskoin johonkin, koska "niin kuuluu", mutta mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän olen uskovaisten välillä todella ilkeitä ja muita moralisoivia kommentteja lukenut, niin sitä vähemmän haluan olla sellaisen kanssa tekemisissä. Ei se Jeesus pelasta nytkään Ukrainassa raiskattuja lapsia ja naisia.

Ai jaa, mä kun luulin, että se lähtee itsestä eikä siitä, että joku siitä kertoo.
Aika harva tulee uskoon siten että päättää lukea kirjahyllyssä pölyttynyttä Raamattua. Ei sitä vaan oikein kukaan tee.
Ja jos alkaa lukea, niin aloittaa kuitenki jostain semmosesta kohdasta että väsähtää.

Mutta kun vaikka perheenjäsen, työkaveri tms.tulee uskoon ja sen olemus muuttuu, alkaa se toinen vieressä reagoida. Sen homman näkee käytännössä, miten se siinä uskoontulleessa alkaa vaikuttaa.

Jos usko löytyy ihmisestä itsestään sisäsyntyisesti niin se kannattelee koko elämän. Vertaisin asiaa ylipainoisen ihmisen taistelussa laihduttamisessa eli jos oivaltaa tehdä elämäntapoihinsa pysyvän muutoksen niin se toimii. Ulkoiset dieetit ja kippaskonstit eivät ole pysyviä.

Aika harva tulee uskoon siten että päättää lukea kirjahyllyssä pölyttynyttä Raamattua. Ei sitä vaan oikein kukaan tee.
Ja jos alkaa lukea, niin aloittaa kuitenki jostain semmosesta kohdasta että väsähtää.

Mutta kun vaikka perheenjäsen, työkaveri tms.tulee uskoon ja sen olemus muuttuu, alkaa se toinen vieressä reagoida. Sen homman näkee käytännössä, miten se siinä uskoontulleessa alkaa vaikuttaa.

Toistan: olen kasvanut kodissa, jossa äiti oli uskovainen. Ei vaikuttanut hänen uskonsa minuun muuten kuin ehkä että lapsena iltarukoushetket olivat mukavia. Tosin oli pelottavaa kohta "jos sijailtain en nousisi, taivaaseen ota luoksesi" tai muuta. Mulle tuli sitten vaihe, jolloin pelkäsin kuolevani nukkuessani. Siskot vuoronperään kävivät luonani, kun sanoin sängyssä, että "musta tuntuu, et mä kuolen", ja he rauhoittelivat. Ei ollut kiva periodi se.

No mä olen kasvanut kodissa, jossa äiti oli uskovainen, mutta olen sen ennenkin sanonut, että se oli hänen asiansa. Mä kai luulin, että uskoin johonkin, koska "niin kuuluu", mutta mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän olen uskovaisten välillä todella ilkeitä ja muita moralisoivia kommentteja lukenut, niin sitä vähemmän haluan olla sellaisen kanssa tekemisissä. Ei se Jeesus pelasta nytkään Ukrainassa raiskattuja lapsia ja naisia.
Katso "uusi ihminen".

Alkuperäinen kirjoittaja vierailijast: 34065316:
Ok. No ei ole mun juttu. Mä olen aikaisemmin ollut sellainen "haaveilija" mutta vanhemmiten olen tullut elämän koulimana realistisemmaksi. Mitkään hurmokset eivät ole mun juttuni.
Olen nähnyt hellareiden leireillä sen jo lapsena.

Yhteistyössä