Atooppisesta ihottumasta kärsivät kuulolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko kenelläkään ollut niin, että ihottuma ja kutina ovat pysyneet vuosikausia kurissa (lapsuuden jälkeen) ja nyt aikuisena yhtäkkiä iskeneet uudelleen?

Mulla oli lapsena tosi kutiseva atooppineniho joka teini-iässä parani. Nyt oon 35 ja yhtäkkiä iski samanlainen kokovartalokutina ja pieni ihottuma kyynärtaipeisiin, niin mietin että menenkö lääkäriin vai hoidanko ihoa, kuten lapsenakin hoidin.

onko hoitomuotoihin tullut mitään parempaa sen koommin? Vai vieläkö mennään perusvoide ja kortisonikuureilla?

Onko kenelläkään ollut niin, että ihottuma ja kutina ovat pysyneet vuosikausia kurissa (lapsuuden jälkeen) ja nyt aikuisena yhtäkkiä iskeneet uudelleen?

Mulla oli lapsena tosi kutiseva atooppineniho joka teini-iässä parani. Nyt oon 35 ja yhtäkkiä iski samanlainen kokovartalokutina ja pieni ihottuma kyynärtaipeisiin, niin mietin että menenkö lääkäriin vai hoidanko ihoa, kuten lapsenakin hoidin.

onko hoitomuotoihin tullut mitään parempaa sen koommin? Vai vieläkö mennään perusvoide ja kortisonikuureilla?

L300 Lotion paras ja palasaippua luomuna

Juu, itse en edes muistanut koko asiaa koska vaan kädet kuivui talviaikaan. Raskaana tuli taas pahempi ja pyysin lääkäriltä reseptin carbalan plus voiteeseen koska se oli hyvä ja toimiva itsellä. Lapsi käyttää canodermiä, ja pienenä oli myös kortisoni ja vauvana joutui yhden antibioottikuurinkin syömään ihonsa takia. Sheavoi on myös tosi hyvä tuote. Eipä taida muuta hoitoa olla kuin nuo voiteet.

Hyviä voiteita on jo mainittu niin en niistä enempää, mutta jos oireita oli lapsena ja sit taas nyt niin mikä on muuttunut?

Hormonitoiminta? Ehkä syykin kannattaisi selvittää. Ennen kuin tulee lisää oireita.

On ollut tuollainen tilanne, mutta itselläni ihottuma ei hirveästi kutise. Mutta esim. jalkapohjien kuivuminen oli täysin pois ainakin 20 vuotta ja sitten ne taas alkoivat kuivua ja ovat olleet kuivat viitisen vuotta. Mitään erikoista muutosta elämässä ei ole tapahtunut juuri noihin ihottuman muuttumisen aikoihin. Teini-iässä jalat vaan lakkasivat halkeilemasta ja sitten aikuisena alkoivat taas. Onneksi tilanne ei tosin ole yhtä paha kuin lapsena.

Yhteistyössä