Isku arkaan paikkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sain eilen illalla lätkää pelatessani voimakkaan iskun erityisen kipuherkälle alueelle. Nyt olen hämmentynyt, kun kipua tuntuu yhä, vaikka olen ottanut särkylääkettä. Kipu tuntuu varsinkin liikkuessa. Illalla pitäis päästä pelaamaan sählyä. En oikein tiedä, mitä mun nyt pitäisi tehdä?

Auts 😬

Aika parantaa haavat, kyllä jorkke kertoo isännälle onko pelikuntoinen vai ei.

Kehon lisäksi pitää kuunnella varsinkin myös jorkkea. Dick in English 🤭

Nuoruudessa tuli kymmeniä vuosia pelattua pipolätkää, onneksi ei käynyt koskaan noin pahasti.

Kipu ei ole vieläkään mennyt pois ja tosiaan liikkuminen on aika tuskaista. Nyt myös arimmat paikat tuntuu olevan vähän jotenkin turvonnut. Pakko varmaan jättää pelit tältä illalta. Varmaan siis pitäis mennä lähimpään terkkariasemaan.

Terveyskeskuksessa ei voi itse valita lääkäriä, ei edes sitä saako suomalaisen lääkärin, pk-seudulla ei juuri enää suomalaisia lääkäreitä ole arvaus..Siis terveyskeskuksissa. Ne on nykyään Venäjältä tai muslimimaista
Jaa, hyvä tietää. Jos haluat niin varaa muualta, eli yksityiseltä puolelta. Itse käytin työnantajan kautta privafirmaa vikana työssäolovuotenani. Siellä pystyi varaamaan kenet vaan halusin. En sen jälkeen ole käynyt lekurissa, eli neljään vuoteen. Olen tyytyväinen hyvään kuntooni ja terveyteeni 👍

Jaa, hyvä tietää. Jos haluat niin varaa muualta, eli yksityiseltä puolelta. Itse käytin työnantajan kautta privafirmaa vikana työssäolovuotenani. Siellä pystyi varaamaan kenet vaan halusin. En sen jälkeen ole käynyt lekurissa, eli neljään vuoteen. Olen tyytyväinen hyvään kuntooni ja terveyteeni
Ei kai kukaan nykyään käy terveysasemalla jos on varaa yksityiseen, niin huonoksi se on mennyt. Siellä asioi vain köyhät eläkeläiset, työttömät, mamut. Se on surullinen näky miten alas se on ajettu, jos erityissairaanhoito julkisella ei olisi hyvä niin oltaisiin ihan jenkkimallissa. Varmaan siksi sairaaloiden päivystykset ruuhkautuu kun ihmiset ei saa kunnollista apua lähiterveysasemallaan. Voin kertoa muutaman esimerkin. Nuorena kävin pitkittyneiden kuukautisten takia lääkärillä, se Lähi-idästä kotoisin oleva nainen vaan määräsi jotain verenvuotolääkettä jota käytetään tyyliin leikkausten jälkeen (vaiva johtui todennäköisesti keltarauhashormonista jota käytin ehkäisyyn). Kerran myös Lähi-idästä kotoisin oleva NEUVOLAlääkäri kehotti syömään inkivääriä raskauspahoinvointiin vaikka se on kielletty raskaana ja neuvolasta jaetaan ohjeet sen välttämiseksi. Meidän lähi tk:ssa on myös lääkäriä leikkivä virolainen hoitaja joka ei lähettänyt lääkärille vaikka oli veritulppaepäily, pari pv myöhemmin suomalainen hoitaja lähetti ja sain lähetteen ultraan. Ja se sama hoitaja myös yritti estää pääsyn lääkärille vaikka oli mustaa veriripulia, kehotti laittamaan peräpukamavoidetta. Sillä kertaa osasin pitää puoleni ja kun konsultoi niin pääsinkin lääkärille josta laitettiin tähystykseen. Nämä on vain jäävuoren huippu ja voisin antaa enemmänkin esimerkkejä näistä ulkomaisista lääkäreistä. Tämä on sitä toivottua maahanmuuttoa jota kaikki haluaa, koulutettua ja tulevat palkallaan toimeen. Näiden palveluiden käyttäjänä olen sitä mieltä että ei näiden puoleksi kielitaidottomien ja kielen vivahteita ymmärtämättömien paikka ole missään terveyskeskuksissa joihin ihmiset tulee uusien vaivojen kanssa vaan korkeintaan jossain kontrollitehtävissä, missä potilaan tila on jo tiedossa mutta tarvitaan säännöllistä tarkistamista ym. Kyllä nuo varmaan osaa kuunnella keuhkot ja sydämen ja määrätä jotain verikokeita mutta kyllä paljon menee pieleenkin.

• Vau!
Reactions: setis

Kuumimmat

Yhteistyössä