Kestämmekö nyt sitten leikkaukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 933
19 190
113
Tuleva hallitus on karsean tehtävän edessä. Veikkaan että vaalivoiton tuoma tyytyväisyys ja hallituspuolueiden suosio sulaa reilussa puolessa vuodessa, kun leikkuri käy.

Tätä halusimme ja äänestimme (mä en äänestänyt kokkareita vaan persuja, KD oli mulla myös vahva vaihtoehto).

Nyt sitten niska kyyryyn kun terä käy yli. Nyt ei valiteta.

Mutta toivon ja rukoilen että ne leikkaukset kohdistuu pitkällä aikavälillä järkevimpiin kohteisiin.

Tuleva hallitus on karsean tehtävän edessä. Veikkaan että vaalivoiton tuoma tyytyväisyys ja hallituspuolueiden suosio sulaa reilussa puolessa vuodessa, kun leikkuri käy.

Tätä halusimme ja äänestimme (mä en äänestänyt kokkareita vaan persuja, KD oli mulla myös vahva vaihtoehto).

Nyt sitten niska kyyryyn kun terä käy yli. Nyt ei valiteta.

Mutta toivon ja rukoilen että ne leikkaukset kohdistuu pitkällä aikavälillä järkevimpiin kohteisiin.
Mitä Jumala ajattelee siitä ettet äänestänyt kristillisdemokraatteja?

Mitä Jumala ajattelee siitä ettet äänestänyt kristillisdemokraatteja?
Mä oon sulle vastannut ennenkin. Muistele sitä vastausta.

Kristitty ei ole aina järkevä. Esim. Mika Niikko - hyvä kun putosi, avustusruuista ei pöllitä.

Leikkaukset on vain kestettävä, koska meillä ei varaa nykyiseen tuhlailuun.
Näin se menee. Eikä yhteiskunnan rakentaminen ole pikamatka, vaan maratoni. Ei voi vain ajatella sitä mitä viiden vuoden päästä on, vaan pitää ajatella mitä 70 vuoden päästä on. Jossain vaiheessa lasku tulee maksettavaksi kuitenkin eikä lainaa voi ottaa lainan päälle, jos se käytetään peruselämiseen. Perusasiat on mitoitettava sen mukaan, että normaali verotulo riittää ne kattamaan.

Lainaa otetaan ehkä investointeihin ja välillä elvytykseen, mutta silloin puhutaan huomattavasti nykyistä maltillisimmista tasoista. EU:n raja on se 60 % bkt:sta ja yleensä hyvinvoivilla valtioilla ollaan normaalioloissa jossain 40-45 prosentin luokassa. Siitä noustaan sitten tilapäisesti suurlamassa tai sodassa, jonka jälkeen sitten palataan takaisin perustasoon. Me emme ole tätä kunnioittaneet ja nyt pitää sitten kiristää vyötä kunnes pääsemme taas noihin rajoihin ja saamme itsellemme elvytyspuskurit rakennettua.

Leikkaukset kohdistuvat köyhiin ja huonoimmassa asemassa oleviin. No he eivät äänestäkkäön, niin saavat nyt kärsiä.

Itehän nautin tästä. Ainakaan ei veroprossq nouse. Maksan ite kaiken, mitään tukea ikinä saanu vaik maksanu veroo tod paljon.

Joku sanoo et Entäs lasten koulu. No jos mun ei tarttis maksaa veroo ni voisin maksaa niille laadukkaan yksityiskoulun tämä padkavihervassarimamutuskoulun sijaan. Ja h*misayeenkaaret päälle.

pakkohan se on köyhien kestää. koska heitä tässä taas aletaan kyykyttää. kokoomus ei rikkaita rokota.
Ai ei vai. Kyllä lähtee euroja ja paljon, että saadaan kiskottua perässä näitä huono-osaisia. Verot on ihan kiitettäviä olipa kysymys sitten kiinteistöstä, metsän myynnistä, asunnon myynnistä, perinnöstä, eläkkeestä, työtulosta, autojen käyttöverosta jne.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä