Mittava mainehaitta Suomen maabrändille ja nyt sulaa jo sijoituksetkin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Helsingin pörssiosakkeiden arvosta hävinnyt 24 miljardia euroa Orpon hallituskaudella


"Ovatko kansainväliset sijoittajat säikähtäeet Suomen uutta hallitusta? Helsingin pörssin osakkeiden arvosta on hävinnyt jo 24 miljardia euroa.

Perustellumpi syy voi olla se, miten Suomen uutta hallitusta on viime aikoina kansainvälisillä media-alustoilla uutisoitu. Kansainväliset sijoittajat tykkäävät poliittisesta vakaudesta. Sitä vastoin ne eivät tykkää ääriajattelusta, eivätkä hallituksen heikosta toimintakyvystä.

Ensimmäinen kolaus Suomen maineelle oli uuden hallituksen muodostaminen, joka kesti poikkeuksellisen kauan. Sen jälkeen kansainvälisessä mediassa on tuotu esille nykyhallituksen ministereiden äärioikeistolaista suuntautuneisuutta. Näistä kansainväliset sijoittajat eivät tykkää ja se näyttää näkyvän Helsingin pörssin viime aikojen kehityksessä."
 
luulis ny vassarin olevan mielissään kun rikkaat köyhtyy

tuloerot tasaantuu
Se riittää että verot maksetaan maksukyvyn ja turvallisesta vakaasta hyvinvointiyhteiskunnasta saadun taloudellisen hyödyn mukaan progressiivisesti. Jokainen saa kunniavelan verojen maksun jälkeen vaurastua ihan vapaasti kunhan ihmisiä ei riistetä mm. alipalkkauksella ym 👍
 
En minäkään sijoittaisi maahan jossa ostovoimaa heikennetään systemaattisesti!
Meillähän uutisoidaan kuinka suomalaiset joutuvat myymään asuntonsa ja elävät yli varojen. Tämä on köyhtyvä maa jossa suuri osa kansasta elää köyhyydessä tai köyhyysrajalla, tai ovat pienituloisia suomalaiseen hintatasoon nähden.

Valtio riistää kansalaisilta ja siirtää rahat ulkomaille erilaisin verukkein. Tämä tuo epävakautta.

Miksi tällaiseen kannattaisi sijoittaa?
 
En minäkään sijoittaisi maahan jossa ostovoimaa heikennetään systemaattisesti!
Meillähän uutisoidaan kuinka suomalaiset joutuvat myymään asuntonsa ja elävät yli varojen. Tämä on köyhtyvä maa jossa suuri osa kansasta elää köyhyydessä tai köyhyysrajalla, tai ovat pienituloisia suomalaiseen hintatasoon nähden.

Valtio riistää kansalaisilta ja siirtää rahat ulkomaille erilaisin verukkein. Tämä tuo epävakautta.

Miksi tällaiseen kannattaisi sijoittaa?
Kiitos vasemmisto...
 
Orpo tuhoaa persuilla suomen yrityselämän?

Valtiovarainministeri Riikka Purra on jo aiheuttanut suomalaisille yrityksille valtavaa vahinkoa. Kolmessa viikossa. Jos hän saa jatkaa samalla tiellä neljä vuotta, koko Suomi on konkurssissa?

 
Saksalaiset ovat kuulemma erityisesti loukkaantuneita suomen rasismista, olisiko jollain heittää sinne vaikka 8 miljardin voimalaitosta niin saataisiin tämä suomalaisille tärkeä ja rakas maa ja aseveli leppymään?
 
En minäkään sijoittaisi maahan jossa ostovoimaa heikennetään systemaattisesti!
Meillähän uutisoidaan kuinka suomalaiset joutuvat myymään asuntonsa ja elävät yli varojen. Tämä on köyhtyvä maa jossa suuri osa kansasta elää köyhyydessä tai köyhyysrajalla, tai ovat pienituloisia suomalaiseen hintatasoon nähden.

Valtio riistää kansalaisilta ja siirtää rahat ulkomaille erilaisin verukkein. Tämä tuo epävakautta.

Miksi tällaiseen kannattaisi sijoittaa?
samixii, en sijoita Suomeen koska täällä pörssin tuotto on jäykästä työmarkkinasta ja poliittisesti epävarmasta sijoitusympäristöstä johtuen alhaisempi kuin esim. Ruotsissa
 
"Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää, korostaa S-Pankin päästrategi Lippo Suominen.

– Vaalien tulos ja hallitus eivät ole aiheuttaneet Helsingin pörssin alamäkeä. Joillekin sijoittajille se saattaa tosin olla marginaalinen tekijä, Suominen sanoo.

Hänen mukaansa Helsingin pörssin viimeaikainen kehitys noudattelee pitkälti maailman osakekurssien kehitystä.

Esimerkiksi laaja eurooppalaisten osakkeiden kehitystä kuvaava Stoxx Europe 600-indeksi on nyt alempana kuin kesäkuun puolivälissä. "



"Sijoittaja-sivuston mukaan pörssin markkina-arvosta on kadonnut tämän jälkeen 24 miljardia euroa. Otsikko on lähtenyt laukalle somessa.

Tiedossa ei ole miten lukuun on päädytty. Arvio on kuitenkin roimasti yläkanttiin, Nasdaq Helsingistä kerrotaan Taloussanomille. Torstaihin mennessä pörssin päämarkkinan osakkeiden markkina-arvosta oli kadonnut Helsingin pörssin mukaan ’vain’ reilut kaksi miljardia euroa kesäkuun 20. jälkeen. "
 
Saksa ei sulata rasismia, ei nyt eikä ennenkään
Saksassa käytiin rasismikeskustelu jo kauan sitten. Natoon liittymisen jälkeen keskustelu vapautui Suomessa. Ylilyöntejä tulee, mutta karavaani kuitenkin kulkee.
Huomasin selatessani vanhaa persuketjua, että olen kuulema kehari. Hyvin minulla pyyhkii palstan diagnoosien kanssa.
Toivottavasti nähdään (ehkä vuosikymmenien päästä) päivä, että persut nousevat keskusteluissa level 1ö-tasolle. Sitä päivää odotellessani pysyn fiksummilla keskustelufoorumeilla.
 
Helsingin pörssiosakkeiden arvosta hävinnyt 24 miljardia euroa Orpon hallituskaudella


"Ovatko kansainväliset sijoittajat säikähtäeet Suomen uutta hallitusta? Helsingin pörssin osakkeiden arvosta on hävinnyt jo 24 miljardia euroa.

Perustellumpi syy voi olla se, miten Suomen uutta hallitusta on viime aikoina kansainvälisillä media-alustoilla uutisoitu. Kansainväliset sijoittajat tykkäävät poliittisesta vakaudesta. Sitä vastoin ne eivät tykkää ääriajattelusta, eivätkä hallituksen heikosta toimintakyvystä.

Ensimmäinen kolaus Suomen maineelle oli uuden hallituksen muodostaminen, joka kesti poikkeuksellisen kauan. Sen jälkeen kansainvälisessä mediassa on tuotu esille nykyhallituksen ministereiden äärioikeistolaista suuntautuneisuutta. Näistä kansainväliset sijoittajat eivät tykkää ja se näyttää näkyvän Helsingin pörssin viime aikojen kehityksessä."
YLE:

"Sijoittaja-sivustolla julkaistiin keskiviikkona sosiaalisessa mediassa keskustelua herättänyt teksti, jossa pörssin heikko suoriutuminen liitettiin Petteri Orpon (kok.) hallitukseen. Kirjoituksessa esitettiin, että hallituksen saama kielteinen huomio on voinut karkottaa kansainvälisiä sijoittajia ja painaa pörssiä alas.

Kaikki kolme asiantuntijaa kuitenkin kiistivät, että hallituksen toimet heijastuisivat tämän hetken pörssikursseissa."
 

Yhteistyössä