"Sisäministeri Mari Rantanen (ps) näkee, että maahanmuuttopolitiikassa pitää ottaa vahvasti huomioon kansallinen etu."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Vastaanottavan yhteiskunnan etu tulee huomioida näissä asioissa. Jos ajatellaan maahanmuutto- ja kotoutumispolitiikkaa, kyllä niihin varmasti vaikuttaa työllisyysaste, sosiaaliturvariippuvuus, koulutusaste ja niin edelleen, ministeri sanoo."

Edellisen hallituksen aikana oma kansa ensin -ajattelu oli vahingollista. Niin ne ajat muuttuu.

Vihdoinkin katujengit nostetaan yhdeksi sisäisen turvallisuuden uhaksi.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
"Vastaanottavan yhteiskunnan etu tulee huomioida näissä asioissa. Jos ajatellaan maahanmuutto- ja kotoutumispolitiikkaa, kyllä niihin varmasti vaikuttaa työllisyysaste, sosiaaliturvariippuvuus, koulutusaste ja niin edelleen, ministeri sanoo."
Edellisen hallituksen aikana oma kansa ensin -ajattelu oli vahingollista. Niin ne ajat muuttuu.
Erityisesti sitä edellisen hallituksen:

2015 vuosikohtainen SE lähes 35.000.

2015-2019 hallituskausikohtainen SE yli 51.000.

Kyseessä Lähi-idän ja Afrikan muslimimoniosaajat eivät esim. ukrainalaiset ja saatavuusharkinnan alainen työperäinen maahanmuutto.

On sanonta maassa maan tapaan ja maan lakien mukaan. Ihmettelen missä vaiheessa Suomessa alettiin menemään kyykkyyn ja päästettiin vieraat niskanpäälle liiallisella vieraanvaraisuudella ja paapomisella.
Jos tilanteet olisivat toisinpäin niin moni suomalainen olisi palautettu takaisin tai vaijennettu.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Vihdoinkin katujengit nostetaan yhdeksi sisäisen turvallisuuden uhaksi.
Eniten pelkäävät he, kirjoittavat maahanmuuttajista ikävästi.
Linkitys ei tänä aamuna toimi.
Joku kaipasi toisessa ketjussa tätä linkkiä.

Suomalaiset ovat taitavia olemaan steriilejä toisiaan kohtaan, naapureita ei tervehditä, vieraiden kanssa ei keskustella, pidetään etäisyyttä ja säilytetään oma pelikenttä puhtaana. Miksi tuon suomalaisen kulttuuriin kuuluvan käyttäytymisen pitäisi muuttua ja miksi meidän pitäisi huomioida muita ihmisiä sen enempää kuin aiemmin? Emme me ole koskaan olleet mitään maailmoja syleilevää kansaa ja uskon että se on juuri onnellisuutemme pohja.

• Tykkää
Reactions: Echo
Suomalaiset ovat taitavia olemaan steriilejä toisiaan kohtaan, naapureita ei tervehditä, vieraiden kanssa ei keskustella, pidetään etäisyyttä ja säilytetään oma pelikenttä puhtaana. Miksi tuon suomalaisen kulttuuriin kuuluvan käyttäytymisen pitäisi muuttua ja miksi meidän pitäisi huomioida muita ihmisiä sen enempää kuin aiemmin? Emme me ole koskaan olleet mitään maailmoja syleilevää kansaa ja uskon että se on juuri onnellisuutemme pohja.
Kantasuomalaisena en kaipaa erityisemmin kantasuomalaisten kontakteja. Viihdyn hyvin yksikseni.
Eilen Yle aamussa haastateltiin yksinelämisestä kirjailija Marita Riikosta.
Yksin, kiitos-kirja vaikuttaa kiinnostavalta.
Suomalaiset ovat hitaasti tutustuvaa kansaa.
Muinoin olin tilaisuudessa, jossa juttelimme jo silloin paljon julkisuudessa olleen maahanmuuttajan kanssa. Hän sanoi, että suomalaiset harmittelevat kun maahanmuuttaja tekee lähtöään Suomesta. Nainen viihtyi myöhemmin pitkään maassamme. Hän muutti noin kymmenen vuotta sitten Hollantiin.
Nykynuoriso ja nuoret aikuiset ovat onneksi erilaisia. He matkustavat paljon ja ovat ystävystyneet ulkomaalaisten kanssa.
Pysyn parhaiten hyvällä tuulella lukemalla ulkomaisia juttuja ja seuraamalla suomalaisesta mediasta vain ajankohtaiset asiat. Tämä palsta aina osoittaa, että olen tehnyt järkevät valinnat elämäntyyliini.
Tänään minulla on nollatoleranssi persumafiaan. Ei Riikkaa ja kumppaneita iholleni. Olen muutenkin allergikko monelle asialle.

Eivätkä kantasuomalaiset kaipaa sinun seuraasi.
Kantasuomalaisena en kaipaa erityisemmin kantasuomalaisten kontakteja. Viihdyn hyvin yksikseni.
Eilen Yle aamussa haastateltiin yksinelämisestä kirjailija Marita Riikosta.
Yksin, kiitos-kirja vaikuttaa kiinnostavalta.
Suomalaiset ovat hitaasti tutustuvaa kansaa.
Muinoin olin tilaisuudessa, jossa juttelimme jo silloin paljon julkisuudessa olleen maahanmuuttajan kanssa. Hän sanoi, että suomalaiset harmittelevat kun maahanmuuttaja tekee lähtöään Suomesta. Nainen viihtyi myöhemmin pitkään maassamme. Hän muutti noin kymmenen vuotta sitten Hollantiin.
Nykynuoriso ja nuoret aikuiset ovat onneksi erilaisia. He matkustavat paljon ja ovat ystävystyneet ulkomaalaisten kanssa.
Pysyn parhaiten hyvällä tuulella lukemalla ulkomaisia juttuja ja seuraamalla suomalaisesta mediasta vain ajankohtaiset asiat. Tämä palsta aina osoittaa, että olen tehnyt järkevät valinnat elämäntyyliini.
Tänään minulla on nollatoleranssi persumafiaan. Ei Riikkaa ja kumppaneita iholleni. Olen muutenkin allergikko monelle asialle.

Peesi. Ujo luonteemme suojeli meitä koronan aikaan. Varovaisuus myös estää menemästä täysillä jokaiseen huonoonkaan ilmiöön mukaan.

Kyllä suomalainen yhteisöllisyyttä tarvitsee mt-ongelmien ehkäisemikseksi ja suomalaisesta saakin tosiystävän, mutta se yhteisöllisyys katosi 60-luvulla.
Täällä maalla naapuri tunnetaan, ja se on hyvä se.

Yhteistyössä