Sen perusteella totean, mitä monet poliitikot ovat kertoneet.
Jos minä esim. saan yrittäjänä nyt tällä hallituskaudella veronkevennystä (tulojen puolesta pitäisi, tiedä sitten miten yksinyrittäjiä kohdellaan nyt, kun yleensäkään ei kovin hyvin), niin totta kai se on tervetullut, mutta jos se on pois enemmän tarvitsevalta, niin en halua.
Mietin tuossa juuri, että olen ehkä ollut elämässäni kolme viikkoa tai kuukauden (en tarkkaan muista, siitä on kauan), työttömänä ja silloinkin firman palveluksessa, kun eräs projekti päättyi ja en ollut vakituisessa työsuhteessa. En koskaan saanut työttömyysturvaa tuolta ajalta, silti piti niitä lappuja täytellä. Pian onneksi löytyi korvaavaa työtä muutamia tunteja siellä täällä ja kun soitin jälleen sinne liittoon ja kerroin tilanteesta, niin sanottiin, että "et sinä nyt saa tukea kun olet tehnyt töitä", niin melkein huusin sille naiselle, että totta hitossa teen enemmin työtä kuin olen kotona työttömänä! Eli reilusti keski-ikäisenä voin sanoa, että nuoresta pitäen on tullut töitä tehtyä ja lukion päättymisen jälkeen koulutuksiakin on kolme erilaista, ulkomailla osa.
Että siis todellakin kannatan työntekoa ja itsensä kehittämistä, mutta jos omaishoitajalta leikataan toimeentulotukea ja asumistukea, niin ei se he. tissä ole oikein! Eikä sekään, että työtä vieroksutaan. Suurin osa pienituloisista tukea saavista on työssäkäyviä, näin olen lukenut viime päivinäkin monen henkilön kirjoittamana ja tietävät asianlaidan.
Pitemmittä puheitta, töiden pariin taas.