Espanja veropakolainen Jethro Rostedt todistaa podcastissa Espanjassa ruoka ja taloustavara -40% Suomen hinnoista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mikä v***u Suomessa oikein maksaa?
Ainakin pari Bemaria, Audia tai Teslaa ym. ökyautoa joka firman pihallako?


Vertailtiin kaupan hintoja Espanjassa!
"Kaikki maksaa nykyään niin pirusti. 5 kympillä ei saa ku muovikassin ja muutaman ananaksen. Joten päätin vertailla hintoja Espanjan sekä Suomen välillä ja vastaan tuli pari yllätystäkin!"
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Sanna lahjoitti muutaman miljardin suomalaisten rahoja Espanjaan, joten mikäs Espanjan on pitää elintarvikkeiden hinnat alhaalla.
Ootas kun OrpoPurra pääsee vauhtiin, nyt jo ennätyksellinen budjettiehdotus joka perustuu 1/3 osalla 80 000 lisätyölliseen. Jos ja kun tuleekin lisää työttömiä niin ensi vuoden budjetti 15 mrd alijäämäinen ja koko hallituskauden +50 mrd lisävelkainen
 
ehkä olen sokaistunu hintoihin täällä Espanjassa kun minusta hinnoissa ei hirveästi eroa. viina ja tupakka on halpaa mut ei niillä elä.
No tuossa videolla näkyi normaalin marketin hinnat. Olihan siellä selkeästi halvempaa.
 
Onkoha tuo tehty tahallaan trollaukseksi?
esim vesipullot ovat 74snt kpl eikä koko 6-pack. Litrahinnan sentää sano oikein. Sitten nuo -50% alet ovat niin kun ostat 2, saat toisen -50%, et molempia.
 
Normaali palkka myyjän tai tarjoilijan työstä Espanjassa on noin 850 – 900 euroa kuukaudessa, työviikko on kuusi päivää. Ylitöitä tai viikonloppulisiä ei tunneta
 
Normaali palkka myyjän tai tarjoilijan työstä Espanjassa on noin 850 – 900 euroa kuukaudessa, työviikko on kuusi päivää. Ylitöitä tai viikonloppulisiä ei tunneta
Normaalityöaika Espanjassa on sama 40 tuntia viikossa kuin Suomessakin ja viikonloput vapaata. Yleensä palkallista lomaa saa 30 päivää vuodessa ja juhlapyhiä on 14 päivää. Minimipalkka on n. 1250 euroa kuukaudessa ja keskipalkka 2300 euroa kuukaudessa. Yleinen ylityökorvaus on 75 %.
 
Ei siellä kyllä oikeasti ole kuin juomat selkeästi halvempia.


Niin ja tietty vihannekset ja hedelmät mut se kai on ymmärrettävää.
Riippuu vähän missä päin Espanjaa olet.
Yleisesti kuitenkin leipä, tomaatit, salaatti, kana, liha, omenat, maito ja kananmunat ovat halvempia.

Tuolla missä Jeti oli vidiossa niin joku arviolta 25 pinnaa halvemmalla pääsee kuin Suomessa.
 

Yhteistyössä