Näin Antti Lindtman kommentoi Mikkel Näkkäläjärven rikostaustaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tämä Antti88 on kyllä melkoinen pelle! Miten kehtaa? Siis ihan oikeasti. Taitavat kaikki SDP:n johdossa olla nyt häpeilemättömiä narsisteja.

"Sdp:n puheenjohtaja Antti Lindtman, Sdp on tuominnut perussuomalaisten ministereiden vanhat rasistiset puheet ja kirjoitukset, mutta nyt puolueen johtotehtäviin on nostettu henkilö, jolla on rikostuomioita ja joka on valehdellut niistä aikoinaan puolueelle. Onko Sdp:llä varaa moralisoida muita vanhoista teoista, kun se hyväksyy Näkkäläjärven puoluesihteerikseen?

– Tässähän ei ole kyse ainoastaan siitä, mitä on aiemmin tehnyt, vaan miten tänä päivänä niihin suhtautuu ja Mikkel on näitä teiniaikana tehtyjä asioita pyytänyt anteeksi, sovittanut, katunut ja on ollut valmis kohtaamaan kaikki seuraukset. Toisekseen hän on saanut erittäin vahvan mandaatin esimerkiksi eduskuntavaaleissa Lapin vaalipiiristä (Näkkäläjärvi sai 3 853 ääntä, mutta ei tullut valituksi), että uskon suomalaisten tämän hyvin ymmärtävän.

– Mitä tulee hallituksen aiheuttamaan rasismiongelmaan, eihän siinä ole kyse ainoastaan siitä, mitä joskus on kirjoitettu tai sanottu. Kyse on ennen kaikkea siitä, miten siihen suhtautuu tänä päivänä. Välillä on pahoiteltu, välillä kerrottu, ettei ole mitään pahoiteltavaa. Maamme korkeimmat päättäjät, ministerit, eivät ole tehneet selväksi, ovatko aiemmat puheet hyväksyttäviä vai eivät.
"

Riikka Purra sai yli 42000 ääntä, että kai sekin aika vahva mandaatti on? Mutta eihän se tietenkään riitä kun Riikka kirjoitti "turkkilaisapina". Oksettavaa poliittista peliä ja kaksinaamaista venkoilua tältä järjen jättiläiseltä. Että kehtaakin edes verrata näitä asioita! Oikea vastaus on ei, SDP:llä ei todellakaan ole varaa moralisoida yhtään ketään.

"Onko tekopyhää paheksua muiden vanhoja tekoja, kun olette valinneet johtotehtäviinne henkilön, jolla on vakavia tuomioita?

– Ei. Ei kai Mikkel ole syyllistynyt missään vaiheessa rasismiin, kyse on nuoruudessa tehdyistä teoista, jotka hän on sovittanut ja katunut ja pyytänyt niitä anteeksi. Mitä tulee ministereiden toimintaan, niin kyse on kirjoituksista ja mielipiteistä, joihin ministerit eivät ole pystyneet ottamaan selkeää pesäeroa, toteamaan, ovatko tällaiset kirjoitukset hyväksyttäviä."

Rasismi, rasismi, rasismi, rasismi. Tälle pellelle todellakin rasismi on rikoksista pahin. :rolleyes:

"Sdp:n puoluekokouksen tunnuslauseena on ollut ”On kyse arvoista”. Mitä Sdp:n puoluesihteerivalinta kertoo puolueen arvoista?

– Se kertoo, että Mikkel on saanut tähän tehtävään puoluekokoukseen vahvan mandaatin. Mikkel on vahva kansainvälinen, pohjoismainen sosiaalidemokraatti, joka uskoo tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen ja on pitänyt ilmasto- ja luontokysymyksiä esillä."

Mikkel on vahva kansainvälinen pohjoismainen sosiaalidemokraatti ja sosiopaatti, jonka mielestä viattomien luontokappaleiden rääkkääminen ei ole pelkästään ok, vaan hyvä läppä. Kyllä tuollaiselle miehelle paikka löytyy Antin hovista. Sieg Heil!

"Olet korostanut puoluekokouksessa yhtenäisyyttä. Puoluesihteerijupakan jälkeen Sdp vaikuttaa kuitenkin jakautuneelta. Jääkö yhtenäisyys sanahelinäksi?

– Uskon, että meidän koko joukkue tiivistyy yhteisen tärkeän tehtävän eteen, luoda toivoa suomalaisille, kun suomalaisia perusarvoja haastetaan."

Sanotaanko näin, että jos koko joukkue todellakin tiivistyy tämän johdon ympärille, niin menee demareilta loppukin luotto. Kyllä nyt tuli väärä valinta tehtyä. Antti88:n nuoruuden känniperseilyt ehkä vielä voi katsoa sormien läpi, mutta eikä sieltä teidän hyvävelikerhosta todella löydy muita kuin tuo saatanan kissankiduttaja irvailemaan julkisuuteen? Hävetkää!

Näkkäläjärvi muisteli, miten kauheaa oli, kun hänen huijausyrityksensä eurovaaliehdokkaana paljastui ja pyyteli sitä demareilta anteeksi. Mutta pyysikö hän oikeasti anteeksi kissojen kiduttamista tai känniajeluita? Onko hän ottanut yhteyttä tuhotun mökin omistajaan ja maksanut aiheuttamansa vahingot (ja uusien kissojen hankinnan)?

Näkkäläjärvi muisteli, miten kauheaa oli, kun hänen huijausyrityksensä eurovaaliehdokkaana paljastui ja pyyteli sitä demareilta anteeksi. Mutta pyysikö hän oikeasti anteeksi kissojen kiduttamista tai känniajeluita? Onko hän ottanut yhteyttä tuhotun mökin omistajaan ja maksanut aiheuttamansa vahingot (ja uusien kissojen hankinnan)?
Psykopaatin anteeksipyyntö. Selitellään ja maalaillaan tapaus jonkinlaisena oppimiskokemuksena. Kaikki me teemme virheitä ja olemme sitten entistä parempia sen takia. Korostetaan itseä ja sitä, että minulle on annettu anteeksi. Minä olen saanut tukea. Minä olen muiden huomion keskipisteenä ja puolue on minut vapauttanut synneistäni. Anteeksipyyntö ei ole aito, vaan ainoastaan välttämätön reaktio muiden vaateisiin.

Yleensä ihminen, joka puolustelee jotain tekoa hyväksyy sen jollakin tasolla. Esim. minun on helppo puolustella jotain loukkaavia nettikirjoituksia koska olen sellaisia kirjoittanut itsekin. En ole koskaan sotkenut seiniä, mutta ajatuksen tasolla pystyn asettumaan jonkun Arhinmäen asemaan ja todeta, että jossain toisessa tilanteessa olisin saattanut sotkea minäkin. Annetaan anteeksi.

Mutta väkivalta tai (vielä sairaampaa) eläimen kiduttaminen... En yksinkertaisesti pysty asettumaan siihen rooliin edes ajatuksen tasolla. Ehkä olen yliherkkä, mutta en kyllä suoraan sanoen koe edes tarpeelliseksi hyväksyä tai antaa anteeksi. Ja ihmettelen suuresti tuollaisia Lindtmaneja, jotka suhtautuvat asiaan kuin kyseessä olisi joku ylinopeussakko tai poliittisesti epäkorrekti vitsi.

Lindtman jauhaa rasismista ja asettaa pahat ajatukset näin sairaiden tekojen kanssa samalle tasolle. Tekee näistä yhteismitallisia. Tuo on juuri sellaista iljettävää väkivallan normalisointia, jota monesti kuulee esim. pahoinpitelyjen yhteydessä. Se käytti n-sanaa, niin hakkasin sen sairaalaan. Ok, ei sitten mitään. Olihan sulla hyvä syy. :rolleyes: .

Ei kerro kyllä hyvää SDP:n lähitulevaisuudesta. Häikäilemättömällä politiikalla voi saada nopeita tuloksia aikaan, mutta ei sillä kansanliikettä ylläpidetä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Yleensä ihminen, joka puolustelee jotain tekoa hyväksyy sen jollakin tasolla. Esim. minun on helppo puolustella jotain loukkaavia nettikirjoituksia koska olen sellaisia kirjoittanut itsekin. En ole koskaan sotkenut seiniä, mutta ajatuksen tasolla pystyn asettumaan jonkun Arhinmäen asemaan ja todeta, että jossain toisessa tilanteessa olisin saattanut sotkea minäkin. Annetaan anteeksi.

Mutta väkivalta tai (vielä sairaampaa) eläimen kiduttaminen... En yksinkertaisesti pysty asettumaan siihen rooliin edes ajatuksen tasolla. Ehkä olen yliherkkä, mutta en kyllä suoraan sanoen koe edes tarpeelliseksi hyväksyä tai antaa anteeksi. Ja ihmettelen suuresti tuollaisia Lindtmaneja, jotka suhtautuvat asiaan kuin kyseessä olisi joku ylinopeussakko tai poliittisesti epäkorrekti vitsi.

Lindtman jauhaa rasismista ja asettaa pahat ajatukset näin sairaiden tekojen kanssa samalle tasolle. Tekee näistä yhteismitallisia. Tuo on juuri sellaista iljettävää väkivallan normalisointia, jota monesti kuulee esim. pahoinpitelyjen yhteydessä. Se käytti n-sanaa, niin hakkasin sen sairaalaan. Ok, ei sitten mitään. Olihan sulla hyvä syy. .

Ei kerro kyllä hyvää SDP:n lähitulevaisuudesta. Häikäilemättömällä politiikalla voi saada nopeita tuloksia aikaan, mutta ei sillä kansanliikettä ylläpidetä.
(y)

Yhteistyössä