Kaurismäen elokuvissa puhuttu suomenkieli on kyllä niin, niin kökköä kuin olla ja voi 🤣🤣🤣

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kaurismäen elokuvissa puhuttu suomenkieli on kyllä niin, niin kökköä kuin olla ja voi 🤣🤣🤣

Voi kiesus mitä kökköä. Eihän kukaan aikuinen ihminen ole puhunut kai 50:een vuoteen tuolla lailla.

En ole koskaan katsonut kokonaista elokuvaansa enkä tule katsomaan, mutta kyllä näistä trailereista saa jo ihan tarpeekseen kun näytellään yhtä hyvin kuin suolapatsaat näyttelee

Punikki Yle mainostaa punikin tekemää elokuvaa.
Luokittelen itseni perussuomalaisia arvoja kannattavaksi rasistiksi, mutta pidän Kaurismäen elokuvista.
Niissä on jotain taianomaista ja tuntuu, että Kaurismäki on jollakin mystisellä tavalla päässyt elävien kuvien alkulähteiden äärelle.
Vuorosanat ovat kökköjä, mutta kun elokuvan juoneen ja ennenkaikkea rappioromantiikanomaisia kuvauspaikkoja ja "rosoisia" roolihenkilöitä alkaa seuraamaan, unohtuu kaikki muu ja kieleen ei enää kiinnitä sen enempää huomiota.
Itse asiassa millään muulla tavalla niitä elokuvia ei olisi voinut edes tehdä.

Katsoin minulle ensimmäisen Kaurismäen leffan n. vuosi sitten.😬
Se oli Tulitikkutehtaan tyttö.
Sen kummemmin analysoimatta, kyllähän se jotenkin säväytti, se on todella erilainen.
Tuli halu katsoa Kaurismäen elokuvia lisää!

oli kyllä kärsimys katsoa se minuutin pätkäkin pelkkää teennäistä kökköilyä

ja sitten näyttelijät olivat saaneet ohjeena että älkää ”näytelkö”. Sitähän he nimenomaan tekivät, ei kukaan ole tuollainen oikeassa elämässä

Katsoin minulle ensimmäisen Kaurismäen leffan n. vuosi sitten.
Sen kummemmin analysoimatta, kyllähän se jotenkin säväytti, se on todella erilainen.
Akin tuotannon lisäksi kannattaa katsoa myös veljen, Mika Kaurismäen tuotantoa, ainakin Amazon.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Akin tuotannon lisäksi kannattaa katsoa myös veljen, Mika Kaurismäen tuotantoa, ainakin Amazon.
Kiitos vinkistä!👍 Katson!

Jaa Väänäsen Kari näyttäs olevan mukana!🤗
En tiedä miksi, mutta mulla on ollut aina joku ihmeellinen ihastus tuota Väänäsen Karia kohtaan.☺️

Kiitos vinkistä! Katson!

Jaa Väänäsen Kari näyttäs olevan mukana!
En tiedä miksi, mutta mulla on ollut aina joku ihmeellinen ihastus tuota Väänäsen Karia kohtaan.
Väänänen oli nuorena pelimannihenkinen mies.
Annoin samalla vinkin Kirjastokinosta, josta löytyy mielenkiintoinen kattaus hieman erikoisempia elokuvia.
Suosittelen sinulle omilla aivoillasi ajattelevalle palstan poikkeusyksilölle elokuvaa System Crasher.

• Tykkää
Mika halusi lähteä käymään Brasiliassa veronmaksajien piikkiin, joten tehdäänpä matkustushaluihin sopiva käsikirjoitus ja haetaan Suomen Elokuvasäätiöltä rahaa.

Väänänen oli nuorena pelimannihenkinen mies.
Annoin samalla vinkin Kirjastokinosta, josta löytyy mielenkiintoinen kattaus hieman erikoisempia elokuvia.
Suosittelen sinulle omilla aivoillasi ajattelevalle palstan poikkeusyksilölle elokuvaa System Crasher.
Kiitos, tämäkin on jäänyt näkemättä.
Vaikuttaa tosi hyvältä, täytyy katsoa tuokin!

Katsoin minulle ensimmäisen Kaurismäen leffan n. vuosi sitten.

Ne ovat aivan omanlaisiaan ja kovasti pidettyjä ulkomailla. Mainitsemasi elokuva on hieno. Suosittelen myös Kauas pilvet karkaavat, Mies vailla menneisyyttä.. ja vaikka mitä :)

• Tykkää
Ne ovat aivan omanlaisiaan ja kovasti pidettyjä ulkomailla. Mainitsemasi elokuva on hieno. Suosittelen myös Kauas pilvet karkaavat, Mies vailla menneisyyttä.. ja vaikka mitä :)
Varmaan suuri syy siihen miksi ne menestyvät ulkomailla on siinä, että kukaan ei ymmärrä miten omituista se puhuttu kieli on. Tekstitettynä se kuulostaa varmasti oikein fiksulta dialogilta ja korviin tulee vain selkeä ja hienosti soljuva eksoottinen lausunta.

Aki Kaurismäki on niitä taiteilijoita, joiden pitää väen väkisinkin tehdä taidetta. Kauppareissussa on jotain vikaa, jos ei mene tohvelit jalassa ja sulka hatussa. Oma kompetenssini ei riitä sen arvioimiseen miten hyviä tai huonoja Kaurismäen leffat ovat, mutta sen tiedän että ainoastaan Calamari unionin olen halunnut katsoa toistamiseen. Tosin sillä toisella kerralla tajusin puolessa tunnissa, että en halunnutkaan.

Varmaan suuri syy siihen miksi ne menestyvät ulkomailla on siinä, että kukaan ei ymmärrä miten omituista se puhuttu kieli on. Tekstitettynä se kuulostaa varmasti oikein fiksulta dialogilta ja korviin tulee vain selkeä ja hienosti soljuva eksoottinen lausunta.

Aki Kaurismäki on niitä taiteilijoita, joiden pitää väen väkisinkin tehdä taidetta. Kauppareissussa on jotain vikaa, jos ei mene tohvelit jalassa ja sulka hatussa. Oma kompetenssini ei riitä sen arvioimiseen miten hyviä tai huonoja Kaurismäen leffat ovat, mutta sen tiedän että ainoastaan Calamari unionin olen halunnut katsoa toistamiseen. Tosin sillä toisella kerralla tajusin puolessa tunnissa, että en halunnutkaan.

Ei vaan kyse on siitä, että hän tekee elokuvia asioista, jotka koskettavat kaikkia ihmisiä. Tästä uudesta filmistä hän taisi todeta, että sen ymmärtää, vaikka ei kieltä ymmärtäisikään. Sitä paitsi useimmissa maissa elokuvat dubataan. Olen itsekin nähnyt erään niistä dubattuna.

Ihmisillä on eri maku, jos sinä et pidä etkä ymmärrä, niin ei se mitään. Mutta älä yritä tulkita, miten muut, jotka pitävät, näkevät ne.

Ne ovat aivan omanlaisiaan ja kovasti pidettyjä ulkomailla. Mainitsemasi elokuva on hieno. Suosittelen myös Kauas pilvet karkaavat, Mies vailla menneisyyttä.. ja vaikka mitä

Tähän lisään vielä, että tuli aikanaan käytyä muutaman kerran Kafe Moskovassa ja tunnelma oli kuin suoraan elokuvasta, korutonta ja eleetöntä, juuri kuin elokuvista!

Yhteistyössä