Suomessa oli viime vuonna noin 400 000 osa-aikatyöntekijää. Heistä joka neljäs oli Tilastokeskuksen mukaan osa-aikainen vastentahtoisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Suomessa oli viime vuonna noin 400 000 osa-aikatyöntekijää. Heistä joka neljäs oli Tilastokeskuksen mukaan osa-aikainen vastentahtoisesti, koska kokoaikatyötä ei ole ollut tarjolla.

Edelliseen:

Jo 2018!
Mikä luku on nykyään??!

Ei vittu voi olla totta!😡

Kokoaikatöihin vaan, se on sitä parasta sosiaaliturvaa, omaishoitajat ja vammaiset ja ihan kaikki! T. hallitus

"Avointen työpaikkojen määrä on vähentynyt rajusti vuoden takaiseen verrattuna.

Työ- ja elinkeinoministeriön katsauksen mukaan elokuun lopussa oli vajaat 55 000 avointa työpaikkaa. Määrä on vähentynyt vuoden aikana 37 prosenttia.

– Tämä kertoo suhdannetilanteesta, eli työpaikkoja luodaan vähemmän. Onhan se huolestuttava merkki kehityksestä, sanoo Työn ja talouden tutkimuslaitos Laboren johtaja Mika Maliranta.

Samaan aikaan työttömiä työnhakijoita oli elokuun lopussa 249 500, mikä on 4,3 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin."

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kokoaikatöihin vaan, se on sitä parasta sosiaaliturvaa, omaishoitajat ja vammaiset ja ihan kaikki! T. hallitus

"Avointen työpaikkojen määrä on vähentynyt rajusti vuoden takaiseen verrattuna.

Työ- ja elinkeinoministeriön katsauksen mukaan elokuun lopussa oli vajaat 55 000 avointa työpaikkaa. Määrä on vähentynyt vuoden aikana 37 prosenttia.

– Tämä kertoo suhdannetilanteesta, eli työpaikkoja luodaan vähemmän. Onhan se huolestuttava merkki kehityksestä, sanoo Työn ja talouden tutkimuslaitos Laboren johtaja Mika Maliranta.

Samaan aikaan työttömiä työnhakijoita oli elokuun lopussa 249 500, mikä on 4,3 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin."

Tämä oli tiedossa.
Ihmetyttää kyykytys.😦

Kaikkein hirveintä on, että lapsilta ja vammaisilta leikataan. Samaan aikaan helpotetaan monien verotusta ja se olut..
Mielestäni tämä on käsittämätöntä.
Ihan kestämätön tilanne.
Kaikki tieto siitä että työpaikkoja ei ole ja sitten sinua kyykytetään noin!

Jotakin terveiden ihmisten on tehtävä jotta pysyvät terveellä mielellä.
Mielestäni se voisi olla jotakin yleishyödyllistä. Jospa olisi joku kattava lista mistä itse saisi valita päivän tekemisen?

Miksi tällaista ei ole harkittu?

Se voisi olla luonnon puhdistamista jne! Minä tätä jo aikoinaan ehdotin mamuinvaasion aikana toimettomille mamuille, jotka turhautuneena/näköalattomina tekivät vaikka ja mitä rikollista ja hölmöä!

Ihan kestämätön tilanne.

Mielestäni se voisi olla jotakin yleishyödyllistä. Jospa olisi joku kattava lista mistä itse saisi valita päivän tekemisen?

Se voisi olla luonnon puhdistamista jne! Minä tätä jo aikoinaan ehdotin mamuinvaasion aikana toimettomille mamuille, jotka turhautuneena/näköalattomina tekivät vaikka ja mitä rikollista ja hölmöä!

Aivan. Veikkaan, että mielenterveysongelmat lisääntyvät entisestään ja mikä pahinta, tulee itsemurhia.

• Surullinen
Aivan. Veikkaan, että mielenterveysongelmat lisääntyvät entisestään ja mikä pahinta, tulee itsemurhia.

Nämä huono-osaiset saavat osakseen vain syyttelyä ja alistamista, vaikka ovat jo ihan pohjalla. Ei ihme jos eivät kestä!😢

Mitä täällä oikein tapahtuu - täällä potkitaan maassa makaavia omia maanmiehiä!!!!😢😡🤬

Eivätkö ihmiset ymmärrä, että ei me voida jättää heikompia pulaan!!! JA, KUKA SUOJELEE MEIDÄN LAPSIA!!!? He ovat täysin viattomia, eivätkä he voi vaikuttaa mihinkään!!!

Nämä huono-osaiset saavat osakseen vain syyttelyä ja alistamista, vaikka ovat jo ihan pohjalla. Ei ihme jos eivät kestä!

Mitä täällä oikein tapahtuu - täällä potkitaan maassa makaavia omia maanmiehiä!!!!

Eivätkö ihmiset ymmärrä, että ei me voida jättää heikompia pulaan!!! JA, KUKA SUOJELEE MEIDÄN LAPSIA!!!? He ovat täysin viattomia, eivätkä he voi vaikuttaa mihinkään!!!

Jatkuvasti yhä pahempia kommentteja, oikein joukkolynkkausta. Hirvittävää, mitä tässä maassa tapahtuu!

Mutta sanon nyt tässä sen, mitä monet muutkin ovat sanoneet: haluttiin ja halutaan leikata maahanmuuttokustannuksista, pakolaisilta ja turvapaikanhakijoilta, okei. Mutta se ei riitä, sen jälkeen siirrytään seuraavaan ryhmään, mm. juuri nuo mainitsemani ryhmät. Eivätkä ne leikkaukset edes riitä, vaan aletaan haukkumaan ja pilkkaamaan ja jakelemaan mukamas hyviä neuvoja, risusavottaa ja sen sellaista, oma syy, kun olet yksinhuoltaja jne. Missä ovat ihmiset käyttäytymistavat, missä ymmärrys sen lähimmäisen tilanteesta? Ollaan menossa todella todella huolestuttavaan suuntaan.

Itselläni ja perheelläni asiat ihan mallillaan, mutta koskaan ei voi tietää, mitä tapahtuu, työ loppuukin, tulee vakava sairaus. Juuri eräs hyvä ystävä kuoli vakavan sairauden murtamana.

On yritettävä muistaa ne hyvät asiat, vaikka sydäntä kourii niiden puolesta, jotka kärsivät. Yritän olla ahdistumatta, mutta valitettavasti paha olo on. Ehkä somen sulkeminen välillä tekisi hyvää, vai mitä?

Ajattelen jo viikonloppua, jolloin saan jälleen vihdoin pitää vapaata ja ulkoilla, valmistaa hyvää ruokaa ja kokeilla kenties jotakin uutta.

Tällainen tuli juuri vastaan. Mitäs pidät? 😍

Olen itsekin monesti aika kärkevä tällä palstalla, mutta lopulta se ei tuo itsellekään hyvää mieltä.

Positiivisuutta sinun päivääsi ❤️

• Tykkää
Jatkuvasti yhä pahempia kommentteja, oikein joukkolynkkausta. Hirvittävää, mitä tässä maassa tapahtuu!

Mutta sanon nyt tässä sen, mitä monet muutkin ovat sanoneet: haluttiin ja halutaan leikata maahanmuuttokustannuksista, pakolaisilta ja turvapaikanhakijoilta, okei. Mutta se ei riitä, sen jälkeen siirrytään seuraavaan ryhmään, mm. juuri nuo mainitsemani ryhmät. Eivätkä ne leikkaukset edes riitä, vaan aletaan haukkumaan ja pilkkaamaan ja jakelemaan mukamas hyviä neuvoja, risusavottaa ja sen sellaista, oma syy, kun olet yksinhuoltaja jne. Missä ovat ihmiset käyttäytymistavat, missä ymmärrys sen lähimmäisen tilanteesta? Ollaan menossa todella todella huolestuttavaan suuntaan.

Itselläni ja perheelläni asiat ihan mallillaan, mutta koskaan ei voi tietää, mitä tapahtuu, työ loppuukin, tulee vakava sairaus. Juuri eräs hyvä ystävä kuoli vakavan sairauden murtamana.

On yritettävä muistaa ne hyvät asiat, vaikka sydäntä kourii niiden puolesta, jotka kärsivät. Yritän olla ahdistumatta, mutta valitettavasti paha olo on. Ehkä somen sulkeminen välillä tekisi hyvää, vai mitä?

Ajattelen jo viikonloppua, jolloin saan jälleen vihdoin pitää vapaata ja ulkoilla, valmistaa hyvää ruokaa ja kokeilla kenties jotakin uutta.

Tällainen tuli juuri vastaan. Mitäs pidät? 😍

Olen itsekin monesti aika kärkevä tällä palstalla, mutta lopulta se ei tuo itsellekään hyvää mieltä.

Positiivisuutta sinun päivääsi ❤️
Samaa mieltä!❤️

Minulla on kyky ajatella, että asioilla on tapana järjestyä. En yrittäjänä stressaa siis asioista joihin en itse kykene juuri nyt vaikuttamaan.

Tosin tästä olen edustajilleni kirjoittanut ja aion kirjoitts lisää. Toivottavasti muutkin ottavat yhteyttä edustajiin esittäen huolensa heikommista.🙏🏼

Mutta myös yrittäjiä solvatessa tulee muistaa vetää erot suuryritysten ja pienyrittäjien välille. Pienyrittäjät oikeasti tekevät todella paljon töitä, suurin osa ei pidä lomia tai ole sairaana ja perhekin on hoidettavana, eivätkä he rahoissa pyöri.
Ja, suuryritykset palkkaavat valtavasti työvoimaa. MUTTA, sellaisessa tilanteessa jossa on vaikeaa, niin tukea saavien yritysten tulisi tehdä uhrauksia! Myös suuryritysten! Suomen vuoksi ja itsensä vuoksi - jos ostovoima viedään niin yrityksiä kaatuu.
Mitä ehdottaisit että näissä veloissa (koroissa) ja työttömyyden tilassa Suomen tulisi tehdä?

Jätän toffeeomenat väliin, en tykkää toffeesta, kotimaisen omenan voin kyllä joskus syyä, jostain naapurin puusta.😏

Positiivisiutta sinnekin päin.❤️

Nämä huono-osaiset saavat osakseen vain syyttelyä ja alistamista, vaikka ovat jo ihan pohjalla. Ei ihme jos eivät kestä!

Mitä täällä oikein tapahtuu - täällä potkitaan maassa makaavia omia maanmiehiä!!!!

"Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista."

Terveisin SDP

Samaa mieltä!

Minulla on kyky ajatella, että asioilla on tapana järjestyä. En yrittäjänä stressaa siis asioista joihin en itse kykene juuri nyt vaikuttamaan.

Tosin tästä olen edustajilleni kirjoittanut ja aion kirjoitts lisää. Toivottavasti muutkin ottavat yhteyttä edustajiin esittäen huolensa heikommista.

Mutta myös yrittäjiä solvatessa tulee muistaa vetää erot suuryritysten ja pienyrittäjien välille. Pienyrittäjät oikeasti tekevät todella paljon töitä, suurin osa ei pidä lomia tai ole sairaana ja perhekin on hoidettavana, eivätkä he rahoissa pyöri.
Ja, suuryritykset palkkaavat valtavasti työvoimaa. MUTTA, sellaisessa tilanteessa jossa on vaikeaa, niin tukea saavien yritysten tulisi tehdä uhrauksia! Myös suuryritysten! Suomen vuoksi ja itsensä vuoksi - jos ostovoima viedään niin yrityksiä kaatuu.
Mitä ehdottaisit että näissä veloissa (koroissa) ja työttömyyden tilassa Suomen tulisi tehdä?

Jätän toffeeomenat väliin, en tykkää toffeesta, kotimaisen omenan voin kyllä joskus syyä, jostain naapurin puusta.

Positiivisiutta sinnekin päin.

Kiitos mukavasta viestistä :)

Näin se tosiaan on, asioilla on tapana järjestyä. Olen itsekin yrittäjä, joten kaikenlaista on tullut koettua ja nähtyä. Aina kehnommastakin periodista on selvitty. Mutta hyvä muistutus tuo, ettei stressaa asioista, joihin ei kykene vaikuttamaan, kiitos!

Eli siis olen samaa mieltä tuosta, mitä kirjoitat yrittäjistä. Todella monella on se harhakäsitys, että yrittäjä = suuria osinkoja takoava suuryritys. Ei ole vaan juuri paljon töitä ja pitkiä työpäiviä tekeviä itsensä työllistäjiä.

Itsekin sain juuri yhden isomman projektin valmiiksi ja työpäivät venyivät tässä todella pitkiksi. Olen myös kirjoittanut jollekin päättäjälle.

En osaa vastata kysymykseesi tai ainakaan en nyt jaksa pohtia.

Mutta jatketaan tästä ❤️

Ai niin, minä kyllä tykkään toffeesta, tosin tuossa reseptissä on Omar-karkkeja, niistä en niin välitä. Enkä ylipäänsä syö juurikaan jälkkäreitä, mutta ajattelin, että nuoriso ja makeasta pitävä puoliso saattaisivat ilahtua 😍 Hemmottelen heitä aina pitkään valmistelulla ruoalla, kun on aikaa. Toki hyvä arkiruokakin voi olla arjen hemmottelua.

Heippa 🙋‍♀️😍

• Tykkää
Ihan kestämätön tilanne.

Työstä saa palkkaa ja työttömänä sosiaaliturvaa. Kun tunnista maksetaan minimissään se noin 10 euroa niin väki kipittää mielellään tekemään jotain yleishyödysllistä.

"Nämä huono-osaiset saavat osakseen vain syyttelyä ja alistamista, vaikka ovat jo ihan pohjalla. Ei ihme jos eivät kestä!

Eivätkö ihmiset ymmärrä, että ei me voida jättää heikompia pulaan!!! JA, KUKA SUOJELEE MEIDÄN LAPSIA!!!? He ovat täysin viattomia, eivätkä he voi vaikuttaa mihinkään!!!"
"Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista."

Terveisin SDP
Oma kansa -ajattelu on vahingollista. T: Petteri, Riikka, Anna-maja ja Sari.

Työstä saa palkkaa ja työttömänä sosiaaliturvaa. Kun tunnista maksetaan minimissään se noin 10 euroa niin väki kipittää mielellään tekemään jotain yleishyödysllistä.
Nyt ihmisistä osa ovat jo syrjäytyneet väärien päätösten myötä, he eivät välttämättä edes kykene lähteä suureen maailmaan muutaman extrarahan vuoksi (ja nyt uuden hallituksen myötä tuo pieni kannustinrahakin on poistettu?).

Nuorista ja tulevasta sukupolvesta tulee tehdä yhteisöllisempiä ja aktiivisempia.

Ottaa jo päähän nämä ruikuttajat. Suomesta tehtiin ulkomaan matkoja heinäkuulla 980000 ja melkein kaikilla on kesäpaikka huvila tms. Tinkikää niistä, niin raha alkaa paremmin riittämään.

Vastikkeettomiin tulonsiirtoihin perustuva hyvinvointivaltiomme alasajo on menossa ja sille ette voi yhtään mitään.

Kuten eräs sdp:n kansanedustaja on tokaissut, "opetelkaa uimaan", eli joudutte ottamaan vastuuta omasta elämästänne. Jos ette sitä tee niin katuoja kutsuu.

Miksi lähteä töihin kympin tuntipalkalla (miinus verot) kun tulonsiirtoina saa melkein sen saman tekemättä mitään?
Niin, töitä ei ole nyt läheskään kaikille.

Kiertoon se menee kokonaisuudessaan palveluihin jne. vaikka saisivat vähän enemmänkin siitä työstä kuin kympin päivä.
Vai onko se nykyään kympin tunti?😦🤷‍♀️

Vastikkeettomiin tulonsiirtoihin perustuva hyvinvointivaltiomme alasajo on menossa ja sille ette voi yhtään mitään.

Kuten eräs sdp:n kansanedustaja on tokaissut, "opetelkaa uimaan", eli joudutte ottamaan vastuuta omasta elämästänne. Jos ette sitä tee niin katuoja kutsuu.
Aidattuja alueita kohti siis.
Kukaan ei kävele enää turvassa.

Yritystuet ovat kasvuun, joka tarkoittaa myös työpaikkojen määrän lisäämistä.
Tämäkin on hyvä muistaa.
Tarkoituksena ei ole nostaa yritystukia ja superosinkoja/bonareita samaan aikaan?

Yhteistyössä