"Ruotsissa esitetään kovia toimia jengejä vastaan – tämä puolue vastustaa" - arvaatteko mikä puolue?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko Ruotsilla alueita Siperiassa?

Itestäkin kovat otteet kuulostaa hyvältä, mut miksköhän on niin, että kaikki maat joissa niitä noudatetaan, toimii aika huonosti?

Mut vois silti koittaa. Ehkä pohjoismainen malli + kivat mutta reilut otteet ois hyvä yhdistelmä.
Siperiaan? Miksi Venäjä ottaisi niitä vastaan vihollisvaltiolta?
Mikä tahansa vastaava paikka käy. Muistaakseni alkupään viesteissä kirjoitin että Siperiaan tms. paikkaan.

Heidät täytyy saada ulos maasta, se on tässä se juju.
Kotiutuminen ei onnistu, he eivät halua noudattaa Ruotsin lakeja vaan aiheuttavat maalle muttavaa haittaa ja tuhoa!

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Maahanmuuttajien rikollisuus liittyy rikollisuuteen.
Maahanmuutto ei ole rikollista toimintaa. Paitsi jos se on sitä, rikollista maahanmuuttoa.
Jos se helpottaa ymmärrystäsi niin voin jatkossa kirjoittaa ”rikollista maahanmuuttoa tietyistä kulttuureista”.👍
Selvennyksenä vielä:
Toki tätä olen koko ajan tarkoittanut ja oletin ihmisten ymmärtävän sen näin.

• Tykkää
Luulen, että olen ymmärtänyt mitä tarkoitat, mutta olen yrittänyt vastata siihen mitä sanot
Eli onko meillä vielä joku epäselvyys jostakin asiasta?
Jos on niin olisiko sopivaa ehdottaa jos Sir Algoma hiukan avaisi asiaa enemmän niin selvitellään?

Eli onko meillä vielä joku epäselvyys jostakin asiasta?
Jos on niin olisiko sopivaa ehdottaa jos Sir Algoma hiukan avaisi asiaa enemmän niin selvitellään?
Tietysti kompuroin itsekin kirjoituksissani, en aina onnistu sanomaan juuri mitä tarkoitan
Oletan kuitenkin, että ymmärrän varmaan yhtä hyvin kuin muutkin lukija mitä kirjoittajat tarkoittavat, vaikka se ei ole prikullen oikeen mielestäni.

mulle on muistutettu usein, että analysoin liikaa kuulemaani
( hiuksen halkoja)
Mihin sitä koira karvoistaan pääsee
Vai oliko se niin, että seepra raidoistaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Toi on totta!! Siis ehdottomasti pitäisi olla ainakin vanhempien syntymäkansalaisuus sensijaan et saisi automaattisesti sen maan kansalaisuutta mihin sattuu syntymään.
Harvemmassa maassa kansalaisuuden saa syntymän perusteella. Jenkeissä on tuo systeemi ja hollywoodin takia moni kuvittelee, että se olisi jotenkin normaali asia joka puolella. Ei ole.

Suomessa on uusimmassa kansalaisuuslaissa vähän helpotettu tuota kansalaisuuden saamista syntymän perusteella, mutta ei se vieläkään ole mikään automaatio. Käytännössä edellyttää, että lapsen vanhemmilla on turvapaikka ja heidän kansalaisuutensa saaminen lapselle edellyttäisi rekisteröitymistä lähtömaan viranomaisille. Kun turvapaikka on käytännössä myönnetty kansalaisuusvaltion viranomaisia vastaan, ei olisi kohtuullista vaatia asioimista noiden viranomaisten kanssa ja niinpä lapsi saa Suomen kansalaisuuden. Mutta esim. työluvan perusteella maassa oleskelevien ulkomaalaisten lapsi saa vanhempiensa (äidin) kansalaisuuden syntymässään.

Harvemmassa maassa kansalaisuuden saa syntymän perusteella. Jenkeissä on tuo systeemi ja hollywoodin takia moni kuvittelee, että se olisi jotenkin normaali asia joka puolella. Ei ole.

Suomessa on uusimmassa kansalaisuuslaissa vähän helpotettu tuota kansalaisuuden saamista syntymän perusteella, mutta ei se vieläkään ole mikään automaatio. Käytännössä edellyttää, että lapsen vanhemmilla on turvapaikka ja heidän kansalaisuutensa saaminen lapselle edellyttäisi rekisteröitymistä lähtömaan viranomaisille. Kun turvapaikka on käytännössä myönnetty kansalaisuusvaltion viranomaisia vastaan, ei olisi kohtuullista vaatia asioimista noiden viranomaisten kanssa ja niinpä lapsi saa Suomen kansalaisuuden. Mutta esim. työluvan perusteella maassa oleskelevien ulkomaalaisten lapsi saa vanhempiensa (äidin) kansalaisuuden syntymässään.

Se mikä tässä on nimenomaan ongelma, on se, että pakolaisstatuksella olevien vanhempien suomessa syntynyt lapsi saa suomen kansalaisuuden, joka ankkuroi myös vanhemmat suomeen. Tai jos lapsen kummankaan vanhemman kansalaisuusvaltiosta ei saa viranomaisapua, tulee lapsesta suomalainen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ethän sä nyt tosissasi väitä, että Siperiaan lähettäminen olisi ratkaisu...
Pois maasta, lähtekööt vaikka himaansa. Mulle ihan yks lysti. Kunhan lähtevät.
Nyt voi olla hyvin vaikeaa enää edes lahjoa näitä lähtemään, koska näillä bisnekset pyörii niin hyvin - ovat saaneet ison ja tukevan jalansijan Ruotsin maaperältä.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Juttujesi perusteella persuilu on vain yksi syy sekaviin kirjoituksiisi. Persuihin tosin ajautuu kaltaisiasi yksilöitä.
Persut on realisteja tosiasioiden edessä. Kuten olen kuullut niin he haluavat puuttua näihin ikuisiin mamuongelmiin jotka hyyzäävät ja sinisilmäiset v.vassarit ovat luoneet. Ja jos vähän seurasit maailmaa niin huomaat että ruotsalaispoliitikotkin ovat alkaneet persuuntumaan 👍

Persut on realisteja tosiasioiden edessä. Kuten olen kuullut niin he haluavat puuttua näihin ikuisiin mamuongelmiin jotka hyyzäävät ja sinisilmäiset v.vassarit ovat luoneet. Ja jos vähän seurasit maailmaa niin huomaat että ruotsalaispoliitikotkin ovat alkaneet persuuntumaan
Sinäkin lienet kuullut ilouutiset?
mutta haluat omistaa korvasi ja silmäsi näitä positiivisilta asioilta

Rasmusryhmän mietteet:

Kuvakaappaus-2023-10-07-19-42-41.png

Kuvakaappaus-2023-10-07-20-11-07.png

Kuvakaappaus-2023-10-07-20-01-39.png

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Se mikä tässä on nimenomaan ongelma, on se, että pakolaisstatuksella olevien vanhempien suomessa syntynyt lapsi saa suomen kansalaisuuden, joka ankkuroi myös vanhemmat suomeen. Tai jos lapsen kummankaan vanhemman kansalaisuusvaltiosta ei saa viranomaisapua, tulee lapsesta suomalainen.
Ongelman voi ehkäistä kun ei päästä niitä vanhempia maahan.

• Tykkää

Yhteistyössä