Onko perussuomalaisten moraalin mukaista varastaa ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
IL kertoo:

"Ben Zyskowiczin kimppuun hyökänneelle [vasemmistolaiselle]miehelle syyte
Kansanedustaja Ben Zyskowiczin (kok) kimppuun hyökännyt mies sai syytteen epäillystä pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta"

"Talousrikoksia, kuten törkeitä petoksia, kirjanpitorikoksia, velallisen epärehellisyyttä, löytyy kuudeltatoista perussuomalaiselta. Perussuomalaisten ehdokkaista viisitoista on syyllistynyt törkeään rattijuopumukseen."

"Eniten tuomioita on perussuomalaisilla."

Tekopyhyyttä!

Ei sekään ole oikein, että tehdään lakeja ja sääntöjä jotka jättävät lapset ilman ruokaa tai köyhyyteen. Ei se ole mikään salaisuus, että hyvätuloiset ja rikkaat saavat luvalla keplotella muun muassa ”hyvällä verosuunnittelulla” rahaa ohi, mutta köyhillä ei tietenkään tällaisia mahdollisuuksia ole.
Tämä on meillä ihan laillista ja normaalia että rikkaat saavat eniten tukia ja säännöt ja lait mahdollistavat kikkailun.

Aika moni on näköjään hairahtanut valtamedian tuuttaukseen köyhien syyllistämisestä!

Ahneus tulee viemään meidät perikatoon! Ahneus on ihmisen pahimpia syntejä!

Ei. Siinä ei ole mitään tekopyhyyttä, että mä vaikka kuolisin nälkään mieluummin, kuin varastaisin.

Jos rivikansalainen varastaa, hän opettaa huomaamattaan tai tarkoituksella tapansa myös lapsilleen. Ja kavereilleen.
Niistä lapsista tulee päättäjiä joskus. Silloin se epärehellisyys läpäisee koko kansakunnan.

Suomi on yksi maailman rehellisimmistä maista. Ja väitän, että se on myös hyvinvoinnin ja rikkautemme tae.

Maa, jossa valhe ja varastelu on kunniassa/ei-niin-halveksittu-asia, on harvoin kauhean pärjäävä.
Esim.Meksiko, Etelä-Amerikan tai Afrikan maat, jne.

Ja ihan läheltä tulee mieleen valheen ja varastelun kuningasmaa eli Venäjä.

Naura vaan, pistä loukkaavia nauruhymiöitä silloin kun mä tai joku muu puhuu vakavia.

Mutta sanon tämän: Sä oot hyvin venäläistyylinen. Epärehellinen, iloluontoinen ja naurat vakaville asioille.
Sun kans on ihan hauska heittää läppää, mutta mä en ole pariin vuoteen kunnoittanut sua enää.

Ja varastavat ihmiset toimivat muiden kustannuksella: yhteiskunnassa riittää rahat silloin kuin vain harva varastaa.

Jos kaikki ajattelisivat samoin kuin varkaat ja varastaisivat, kärsisivät myös kaikki.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ei. Siinä ei ole mitään tekopyhyyttä, että mä vaikka kuolisin nälkään mieluummin, kuin varastaisin.

Jos rivikansalainen varastaa, hän opettaa huomaamattaan tai tarkoituksella tapansa myös lapsilleen. Ja kavereilleen.
Niistä lapsista tulee päättäjiä joskus. Silloin se epärehellisyys läpäisee koko kansakunnan.

Suomi on yksi maailman rehellisimmistä maista. Ja väitän, että se on myös hyvinvoinnin ja rikkautemme tae.

Maa, jossa valhe ja varastelu on kunniassa/ei-niin-halveksittu-asia, on harvoin kauhean pärjäävä.
Esim.Meksiko, Etelä-Amerikan tai Afrikan maat, jne.

Ja ihan läheltä tulee mieleen valheen ja varastelun kuningasmaa eli Venäjä.

Naura vaan, pistä loukkaavia nauruhymiöitä silloin kun mä tai joku muu puhuu vakavia.

Mutta sanon tämän: Sä oot hyvin venäläistyylinen. Epärehellinen, iloluontoinen ja naurat vakaville asioille.
Sun kans on ihan hauska heittää läppää, mutta mä en ole pariin vuoteen kunnoittanut sua enää.
Aika rankkaa arvostelua sinulta.
Jutut ovat juttuja. Ei me ihan niin hyvin tunneta toisiamme, että osattaisi toisia noin arvostella?
Ei kannata nyt ihan liian vakavasti alkaa määrittelemään ihmistä muutaman kirjoituksen perusteella missä mielipiteet eroavat, muutenhan olet kuin Alepa?

Totta kai olen samaa mieltä, että varastaa ei saa, mutta onhan se tekopyhyyttä, että puhutaan köyhän varastamasta leivästä ja samaan aikaan miljonäärien veroparatiiseihin siirretyt rahat eivät juuri ylitä uutiskynnystä. Näistä jopa vaietaan tai nämä eivät aiheuta keskustelua…

Ja, olet aivan oikeassa että varkautta ei saa hyväksyä. Mutta se tulisi kieltää kaikilta, niiltäkin jotka tekevät tätä normina siksi, että tämä on mahdollistettu rakenteissa.

Ahneus vie meidät perikatoon, oli kuseessä rikas tai köyhä! Mutta rikkailla on lisäksi valta mikä tulee varallisuuden kautta, tämä rikkaiden lisää varallisuutta tuovat rötöstelyt voivat siis johtaa vaarallisiinkin asioihin jotka koskettavat hyvin monia.

Nimenomaan. Ei siellä ole mitään pöllimislisää.
Jokaiseen tuotteeseen lasketaan hinta niin ettei kauppa alennuksista huolimatta jää tappiolle. Tuohon hintaa lasketaan mukaan myös mahdollinen hävikki eli se että tuotteita varastetaan, rikkoutuu tai joudutaan hävittämään. Jokaisen tuotteen hinnassa on siis varsinaisen tuotantokustannuksen lisäksi kaupan osuus, logistiikka, hävikki, johonka mm varkaudet lasketaan.
Kannattaa lähteä opiskelemaan kaupallisia niin avautuu paljon asioita.

Aika rankkaa arvostelua sinulta.
Jutut ovat juttuja. Ei me ihan niin hyvin tunneta toisiamme, että osattaisi toisia noin arvostella?
Ei kannata nyt ihan liian vakavasti alkaa määrittelemään ihmistä muutaman kirjoituksen perusteella missä mielipiteet eroavat, muutenhan olet kuin Alepa?

Totta kai olen samaa mieltä, että varastaa ei saa, mutta onhan se tekopyhyyttä, että puhutaan köyhän varastamasta leivästä ja samaan aikaan miljonäärien veroparatiiseihin siirretyt rahat eivät juuri ylitä uutiskynnystä. Näistä jopa vaietaan tai nämä eivät aiheuta keskustelua…

Ja, olet aivan oikeassa että varkautta ei saa hyväksyä. Mutta se tulisi kieltää kaikilta, niiltäkin jotka tekevät tätä normina siksi, että tämä on mahdollistettu rakenteissa.

Ahneus vie meidät perikatoon, oli kuseessä rikas tai köyhä! Mutta rikkailla on lisäksi valta mikä tulee varallisuuden kautta, tämä rikkaiden lisää varallisuutta tuovat rötöstelyt voivat siis johtaa vaarallisiinkin asioihin jotka koskettavat hyvin monia.
Muutaman viestin perusteella? Sä oot kirjoitellut tänne ehkä 8-10 vuotta?

Mäkin olen sitä mieltä että veroparatiisit pitää kitkeä pois.
Mutta se ja kansalaisten harjoittama pölliminen on 2 erinasiaa: ei se, että jotkut muut varastaa, oikeuta itseä samaan. Oma peli on pidettävä puhtaana.

En mä voi lyödä miestäni turpaan sillä perusteella "kun naapurin Mirkku ja Jennuli tekee kans omille miehilleen."

Viimeksi muokattu:
Jokaiseen tuotteeseen lasketaan hinta niin ettei kauppa alennuksista huolimatta jää tappiolle. Tuohon hintaa lasketaan mukaan myös mahdollinen hävikki eli se että tuotteita varastetaan, rikkoutuu tai joudutaan hävittämään. Jokaisen tuotteen hinnassa on siis varsinaisen tuotantokustannuksen lisäksi kaupan osuus, logistiikka, hävikki, johonka mm varkaudet lasketaan.
Kannattaa lähteä opiskelemaan kaupallisia niin avautuu paljon asioita.
Eli sinun mielestäsi sellaisilla alueilla, joissa varastetaan paljon on myös kalliimmat hinnat?

Eli sinun mielestäsi sellaisilla alueilla, joissa varastetaan paljon on myös kalliimmat hinnat?
Asioin kaupoissa, joissa on minulle sopivat hinnat. Ruokakauppojen hinnoissa on eroja ainakin täällä pk-seudulla. Harvaan asutuilla alueilla ei ole valinnanvaraa. Joku sanoi kerran, että Utsjoella on aina utupilveä. Jos joskus kyllästyn tilapäisesti itseeni, lähden kauppareissulle Utsjoelle. Raportoin sitten hintatasosta tähän ketjuun.
Varkaita siellä tuskin käppäilee.

Etkö ymmärrä että tukkuporras laskee tuoteen hinnoittelulaskelman jonka jälkeen kaikille x-ketjun liikkeille tulee samat hinnat. Ei ne pikkukaupat tai marketit niitä tuotteiden hintojalappuja itse laadi.
Itse tuote tuottajalta ostettuna (hankintahinta) ei maksa juuri mitään mutta tuotteen hintaan lisätään kaikki kustannukset (hävikkiin myös varkaudet), josta muodostuu tuotteen lopullinen myyntihinta jonka asiakas sitten maksaa.

Muutaman viestin perusteella? Sä oot kirjoitellut tänne ehkä 8-10 vuotta?

Mäkin olen sitä mieltä että veroparatiisit pitää kitkeä pois.
Mutta se ja kansalaisten harjoittama pölliminen on 2 erinasiaa: ei se, että jotkut muut varastaa, oikeuta itseä samaan. Oma peli on pidettävä puhtaana.

En mä voi lyödä miestäni turpaan sillä perusteella "kun naapurin Mirkku ja Jennuli tekee kans omille miehilleen."
Mutta vain muutamasta asiasta ollaan oltu eri mieltä ja se on ottanut sinulla melko koville. Ihan kuin et ymmärtäisi että saatan olla kanssasi eri mieltä, edes jostakin…🤷‍♀️

Kuten sanoin. Se on yhtä väärin varastaa kuin rikkaatkin varastaa.

Kyllä minä varastaisin jos lapseni olisi nälissään eikä olisi muuta vaihtoehtoa.
Tai jos lapsi tarvitsisi kipeästi jotakin lääkettä sairauteensa voisin silloinkin varastaa lääkkeitä.

Mulle on ihan sama mitä mieltä joku asiasta on. Minä suojelen ja hoidan lapseni vaikka henkeni uhalla.

Yhteistyössä