"Sanna on populisti, Jutta ei"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 797
19 180
113
Tulihan se sieltä! Olen sanonut että Sanna on populisti, nyt sen sanoo demarilähde Iltiksen henkilökuvauksessa.

"Sannalle (Marinille) eivät yksityiskohdat ole niin tärkeitä, Sannalla oli hyvä yhteiskunnallinen vainu, osasi haistella virtauksia. On positiivisessa mielessä populisti. Jutta ei ole yhtään populisti."

"Positiivisessa mielessä populisti", on varmaan jokaisen poliitikon hyvä olla, mutta se näkyi siinä, että
1) Sanna odotti asiassa X, mihin suuntaan lehtien kirjoittelu/yhteiskunnallinen mielipide kallistuu,
2) sitten antoi sen mukaisen lauselman, muka omana mielipiteenään
3) Luuli että suosittu asia=terve ja hyvä asia=poliitikolle tärkeä asia. Some ei sovi tällöin Sannalle, koska luuli instajulkisuuden olevan tärkeää

Populismin määritelmä ON laajempi, mutta mielenkiintoista...olin oikeassa koko ajan!

Viimeksi muokattu:
Ja siis, en huvikseni ole Sannaa vastaan. Mä jo alussa laitoin merkille, että Sannassa on jotain erikoista. Hänessä ei ole juuria ja aikuisen kypsyyttä, kuten muissa demareissa. On ontto.

Iltiksen jutussa on hyvä vertailu:
– Jutalla on tosi vahva kyky asettua toisen asemaan, hänellä on hyvä psykologinen pelisilmä, siinä hän erottuu Marinista. Jutta on ajattelevaisempi."

Ei Jutta mulle mikään sellainen ole jota äänestäisin, on EU:ta syleilevä fraasikone.

Mutta ihmisenä on TERVE.

Kuvauksesi sopii parhaiten itseesi. Pystytkö elämään päivääkään ilman Kaksplus av oksennuksiasi?
Ai mäkö populisti? Kaaaaukana siitä. :)

Mutta vastustan vaan henkilökulttia.
En suostunut Halla-Ahon kovimpina suosion vuosina kutsumaan häntä Mestariksi, huippusuosittua Sauliakin olen arvostellut, vaikka tykkäänkin hänestä pressana.

Aina kannattaa säilyttää aivot, vaikka ympärillä kohkattaisiin kenestä tahansa.

Miksi Sannaa ja Juttaa pitää edes vertailla keskenään?
Terveen ja ei-terveen erotus on hyvä tehdä.
Politiikkaa tulee tehdä oikeista vaikuttimista käsin.
Asiassa pysyminen on ihan älyttömän tärkeää.

Mä usein mietin miltä tuntuu jonkun valovoimaisen kansansuosikin takana seisovista harmaista, vaatimattomammista ihmisistä. Rivikansanedustajat, virkamiehet jne. Heiltä tipahtelee usein se TOTUUS.
Suosio ei ole aina hyvä asia.

Terveen ja ei-terveen erotus on hyvä tehdä.
Politiikkaa tulee tehdä oikeista vaikuttimista käsin.
Asiassa pysyminen on ihan älyttömän tärkeää.

Mä usein mietin miltä tuntuu jonkun valovoimaisen kansansuosikin takana seisovista harmaista, vaatimattomammista ihmisistä. Rivikansanedustajat, virkamiehet jne. Heiltä tipahtelee usein se TOTUUS.
Suosio ei ole aina hyvä asia.

Taitaa olla niin, että nämä erilaiset populistit vaan lisäävät suosiota. Juuri sellaiset poliitikot joiden ympärille tulee tätä kulttia. Marin ja Halla-Aho on aika kaukana toisistaan, mutta henkilöpalvonnassa on samojakin piirteitä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Uusimmat

Yhteistyössä