Kummat vaalit ovat tärkeämmät Suomelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kohta on Suomessa pressanvaalit. Loppuvuodesta sitten USA:ssa. Kummat vaalit ovat Suomen kannalta tärkeämmät?

Tietenkin ensinalkuun ajattelisi, että tietenkin omat. Mutta toisaalta pressalla ei täällä ole kovinkaan paljon valtaa. USA:n vaalitulos taas saattaa vaikuttaa paljonkin Eurooppaan ja Suomeen. Saattaa toki olla, että esim. tuotakin asiaa on arvioitu.

Miten näet asian. Mikä olisi sinun toiveyhdistelmä? Laita vaan realistiset mahdollisuudet eli Suomessa Stubb tai Haavisto. USA:ssa Trump tai Biden. Jokainen joka tutkii asioita, tajuaa että pressat tulevat tuosta nelikosta 90% todennäköisyydellä joten turha heittää jotain Halla-Ahoa tai Kennedyä tähän.

Minun mielestä USA:n vaalit ovat tärkeämmät. Koska jos Trump valitaan, niin se on Suomelle tosi huono juttu. Itse toivon Haavisto-Bideniä. Oikeistovalta tarvii jotain vastavoimaa Suomessa.

Valitettavasti luulen, että yhdistelmä on Stubb-Trump. Stubb ei oo paha, mutta Trump on.

SItten on vielä semmonen juttu, että jos Trumpia ei valita ja vaaleista tulee rumat, niin voi tapahtua mitä vaan.

Sä oot tehny jo yhden kyselyn aiheesta?

Ottaisin luonnollisesti Stubb - Biden. Noista ensimmäinen on todennäköinen, toinen on sitten aika fifty-fifty.

En ny osaa sanoa, että kumpi on tärkeempi. Kansainvälisen politiikan kiemurat on monimutkainen vyyhti ja eihän Trumpin valintakaan automaattisesti epäsuotuisaa kehitystä takaa. Putin olisi varmaan iloinen, mutta ei se kuitenkaan välttämättä ratkaisevin asia hänen kuvioissaan ole. Onhan se aina mahdollista, että tuo antaisi mahdolisuuden johonkin epätyydyttävään rauhaan Ukrainassa. Sen näkee sitten.

Ottaisin luonnollisesti Stubb - Biden. Noista ensimmäinen on todennäköinen, toinen on sitten aika fifty-fifty.

En ny osaa sanoa, että kumpi on tärkeempi. Kansainvälisen politiikan kiemurat on monimutkainen vyyhti ja eihän Trumpin valintakaan automaattisesti epäsuotuisaa kehitystä takaa. Putin olisi varmaan iloinen, mutta ei se kuitenkaan välttämättä ratkaisevin asia hänen kuvioissaan ole. Onhan se aina mahdollista, että tuo antaisi mahdolisuuden johonkin epätyydyttävään rauhaan Ukrainassa. Sen näkee sitten.
Stuppi. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

En usko, että Biden on realistinen vaihtoehto koska en usko, että edes demokraatit voivat äänestää sellaista seniiliä muumiota. Itse olisin jenkeissä nukkuvien puolueessa. En tajua miksi demokraatit eivät järkänneet parempaa ehdokasta kehiin. Käytännössä luovuttivat vaalin.

En usko, että Biden on realistinen vaihtoehto koska en usko, että edes demokraatit voivat äänestää sellaista seniiliä muumiota. Itse olisin jenkeissä nukkuvien puolueessa. En tajua miksi demokraatit eivät järkänneet parempaa ehdokasta kehiin. Käytännössä luovuttivat vaalin.

Taidat olla propagandan ja meemien uhri. Ei se ihan niin pihalla ole. Biden on hyvä tyyppi, liian vanha tietenkin. Mutta kumminkin aika lailla eri kuin narsistinen vastustajansa.

Ite veikkaan, että Stuppi ja Biden kumminkin vie. Mutta se mikä on jännittävintä on, että jos Biden vie niin, mitä sitten tapahtuu?

Yhteistyössä