Annetaan omistavan luokan tehdä itse duuninsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskomatonta että sivistysvaltiosta ja koulutetusta porukasta löytyy vielä näitä juoksuhautatyyppejä.
Tarkenna hieman viestiäsi. Päässäni alkoi soida sota-ajan iskelmä Elämä juoksuhaudoissa on määräys kohtalon. Emme tienneet silloin…. kuka joskus palata voi. Tämä laulu soi usein radiossa lapsuudessani. Osasin silloin laulun sanat ulkoa. Sydämensivistystä ei opita kirjoista ja yliopistoista. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi. Ruben Stillerin uusimmassa radio-ohjelmassa todettiin, että nykyään vain 25. % suomalaisista uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen. Minulle kristinuskossa on tärkeintä miten elää arkista elämää lähimmäisiään kunnioittaen. Kauhukabinettimme halveksii työtä tekeviä pienipalkkaisia ihmisiä.
Sääli pappeja, jotka rukoilevat joka sunnuntai irvokkaan hallituksemme puolesta.

Tarkenna hieman viestiäsi. Päässäni alkoi soida sota-ajan iskelmä Elämä juoksuhaudoissa on määräys kohtalon. Emme tienneet silloin…. kuka joskus palata voi. Tämä laulu soi usein radiossa lapsuudessani. Osasin silloin laulun sanat ulkoa. Sydämensivistystä ei opita kirjoista ja yliopistoista. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi. Ruben Stillerin uusimmassa radio-ohjelmassa todettiin, että nykyään vain 25. % suomalaisista uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen. Minulle kristinuskossa on tärkeintä miten elää arkista elämää lähimmäisiään kunnioittaen. Kauhukabinettimme halveksii työtä tekeviä pienipalkkaisia ihmisiä.
Sääli pappeja, jotka rukoilevat joka sunnuntai irvokkaan hallituksemme puolesta.
Oletko lukenut Tommy Hellstenin Saat sen mistä luovut, Elämän paradoksit? Kannattaa ehdottomasti lukea.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä että ihminen voi olla sivistynyt vaikka ei olekaan kouluja käynyt. Huvittaa vaan tämä Punaisen viivan vetäminen ja Täällä Pohjantähden alla elämöinti.

Oletko lukenut Tommy Hellstenin Saat sen mistä luovut, Elämän paradoksit? Kannattaa ehdottomasti lukea.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä että ihminen voi olla sivistynyt vaikka ei olekaan kouluja käynyt. Huvittaa vaan tämä Punaisen viivan vetäminen ja Täällä Pohjantähden alla elämöinti.
Olen lukenut Tommyn kirjoja ja seurannut hänen juttuja mediassa. Käänsin kaikki kivet entisen puolisoni alkoholismin takia 1990-luvulla. Minulle ihmisten tittelit ja arvonimet eivät merkitse mitään. Olen elämäni varrella tutustunut akateemisiin ihmisiin, jotka ovat menestyneet loistavasti ja sitten tipahtaneet alas korokkeeltaan rytisten. Joku kirjoituksiani tällä palstalla seuraava hätistelee minua jatkuvasti pois palstalta. Häntä selvästikin kirvelee jokin kirjoituksissani. Tietääkseni Suomessa on vieläkin sananvapaus voimassa tänäkin päivänä. Kannattaa kirjoittaa vielä, kun se ei ole uhattuna. Janne Saarikivi sanoi osuvasti Yle aamussa, ettei Putin ole koskaan odallistunut vaaliväittelyyn kilpailijoidensa kanssa, Kun hän raivasi tieltään vastuntajansa, tuntee hän aina olevansa joka asiassa oikeassa.

Ensin yritetään pikkaisen sivaltaa sivistyksestä ja heti perään tunnustetaan oma moukkamaisuus. Lueppa tuo Kiannon teos. Se on vain muutaman sivun pituinen eikä ota kuin hetken. Palkittu valtion kirjallisuuspalkinnolla ja arvostettu teos suomen kansallisen heräämisen aikakaudelta.

Tai lue tuo Väinö Linnan romaani. Tai lue edes se aikansa porvariston vihaama tuntematon sotilas.

Ensin yritetään pikkaisen sivaltaa sivistyksestä ja heti perään tunnustetaan oma moukkamaisuus. Lueppa tuo Kiannon teos. Se on vain muutaman sivun pituinen eikä ota kuin hetken. Palkittu valtion kirjallisuuspalkinnolla ja arvostettu teos suomen kansallisen heräämisen aikakaudelta.

Tai lue tuo Väinö Linnan romaani. Tai lue edes se aikansa porvariston vihaama tuntematon sotilas.
Olen lukenut kaikki mainitsemani teokset ja Tuntematon sotilas on minulle erityisen läheinen. Olen nähnyt myös elokuvana ja oopperana Punaisen viivan sekä teatteriversiona ja Täällä Pohjantähden alla että Tuntemattoman sotilaan. Mika Waltari on ehdoton ykkönen ja runoudessa Uuno Kailas.
Suosittelen myös muille.

Jos kerran olet lukenut ne, niin mistä ihmeen syövereistä kumpusi tämä kommentti: "Huvittaa vaan tämä Punaisen viivan vetäminen ja Täällä Pohjantähden alla elämöinti."

Yhteistyössä