Uskomatonta, Ukrainan pakolaiset majoitetaan Espoossa täysin uusiin kerrostaloihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Korjaan evakoita sijoitettiin Suomeen 440 000 eikä 80 000.
Lapsuuteni naapureina oli paljon evakoita. Kummitätini oli evakko ja hän lähes asui meillä. Hän itki lähes päivittäin rintamalle kadonnutta poikaansa.
Historia toistaa itseään.
Kannattaa kuunnella tänään aamulla radioitu ohjelma luterilaisuudesta. Minulle oli uusi tieto, että Martti Luther vastusti ja vihasi juutalaisia.
Joskus historioitsijat ja tutkijat analysoivat meidän aikaamme.
Eniten minua inhottaa elää tätä meneillään olevaa ajanjaksoa, jossa persuilu jakaa kansaa kahtia ja some syö ihmissuhteita. Persuilu ja some ovat myrkkyjä, jotka jäytävät tämän kansan sisuksia.

Kansallista identiteettiä tulisi kasvattaa. Se ei onnistu näyttämällä suomalaisille kuinka muualta tulleet pääsevät kerta toisensa jälkeen ohituskaistaa pitkin parempaan kuin kantaväki.

Meidän tulisi myöskin enemmän yhtenäistyä suomalaisina ja pitää omien puolta.
Paraskin puhuja. Sinulla on uskomaton tapa nuolla milloin kenenkin takamus että saat kruunun pääsi päälle.
Kun on lukenut kirjoituksiasi niin olet tuuliviiri, joka pyörii milloin minnekin päin.

En ole yhtään yllättynyt. Asunnot eivät mene kaupaksi, joten jostain rakennuttajien pitää rahansa pois saada. Espoossakin ovat varmasti äänestäneet mamuttajia, niin saavat nyt oikein kunnolla sitä, mitä halusivat. Olisivat onnellisia, että taloon tulee rauhallisia ukrainalaisperheitä äiteineen ja lapsineen, eikä parikymppisiä irakkimiehiä.

En ole yhtään yllättynyt. Asunnot eivät mene kaupaksi, joten jostain rakennuttajien pitää rahansa pois saada. Espoossakin ovat varmasti äänestäneet mamuttajia, niin saavat nyt oikein kunnolla sitä, mitä halusivat. Olisivat onnellisia, että taloon tulee rauhallisia ukrainalaisperheitä äiteineen ja lapsineen, eikä parikymppisiä irakkimiehiä.

Kyse ei ole nyt noista lehtijutun naapureista.

Ainakin itseäni (vaikken asu lähelläkään Espoota) näin köyhänä risoo tämä eriarvoisuus.

Ukrainalaiset majoitetaan uusiin, arvokkaisiin kämppiin verorahoilla.

Saavat asua ilmaiseksi, kun veroistahan tuo vuokra loppupeleissä maksetaan.

Samaan aikaan ketään ei kiinnosta, miten esim suomalaisten kodittomien tilanne ratkotaan.

Tarviiko oikeasti nuo ukrainalaiset ihan kaikesta parasta?

Niitähän majoitetaan tuonne ja hotelleihin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Ainakin itseäni (vaikken asu lähelläkään Espoota) näin köyhänä risoo tämä eriarvoisuus.

Samaan aikaan ketään ei kiinnosta, miten esim suomalaisten kodittomien tilanne ratkotaan.

Ymmärrän kyllä tämän näkökulman. Toisaalta uudet talot ovat monesti huonompia laadultaan kuin vanhat talot. Verorahoillahan he joka tapauksessa asuvat, olivat sitten uusissa tai vanhoissa kämpissä.

• Tykkää
On se hienoa, että noille löytyy uuden karheat asunnot heti. Suomalaisia kodittomia on pääkaupunkiseutu täynnä. Nekin varmaan saavat uudet asunnot itselleen? Ai ei vai, miksi en ylläty?

• Surullinen

Ajattele tilanne toisinpäin mikäli et ole trolli. Menettäisit kaiken mutta pääsisit maahan x turvaan. Haluaisitko kaikkien traumojesi keskellä teltta- vai parakkimajoitukseen?
Mikä sinua on estänyt vuosien varrella hankkimasta itsellesi parempaa asuntoa?

Ajattele tilanne toisinpäin mikäli et ole trolli. Menettäisit kaiken mutta pääsisit maahan x turvaan. Haluaisitko kaikkien traumojesi keskellä teltta- vai parakkimajoitukseen?
Mikä sinua on estänyt vuosien varrella hankkimasta itsellesi parempaa asuntoa?

Sairaseläke, johon jouduin nuorena.

Se on kuule ikuinen köyhyysloukku.

Ja jos minä menisin pakolaiseksi esim Ruotsiin (sodan takia) en todellakaan odottaisi uutta, vastatehtyä asuntoa itselleni.

Enkä kehtaisi valittaa asumisen tasosta, niinkuin nämä ovat välillä tehneet.

• Surullinen
Paraskin puhuja. Sinulla on uskomaton tapa nuolla milloin kenenkin takamus että saat kruunun pääsi päälle.
Kun on lukenut kirjoituksiasi niin olet tuuliviiri, joka pyörii milloin minnekin päin.
Nii-i. Mä arvaan, että sua harmittaa ihan älyttömästi, että et saa lokeroitua minua mihinkään ryhmään.
Et pääse nimittämään/haukkumaan minua Persuksi, porvariksi, et wokeksi, etkä oikein miksikään.😁

Mutta tsemppiä silti, ehkä sä keksit vielä jotakin.🤷‍♀️ Tuuliviirikin tosin käy.

Olen huomannut, että ajatusmaailmani on sama, mutta tulee lauottua mietteitä laajemmin kun ei elä yhden puolueen vaikutuksen alla.
Suosittelen tätä ihan vilpittömästi kaikille!❤

Ja jos minä menisin pakolaiseksi esim Ruotsiin (sodan takia) en todellakaan odottaisi uutta, vastatehtyä asuntoa itselleni.

Outoa ettet ole sairauteesi nojaten saanut asioitasi paremmalle tolalle. Oletko ottanut selvää kaikesta siitä mitä etuja voi tai voisit saada?

Asunnon voi myös hankkia itse eikä vaan odottaa että yhteiskunta järjestää kaiken.
Jos suomalaisten pitää hankkia asunto ihan itse, miksei ulkomaalaisen tarvitse? Eikö riitä että ovat päässeet pois sodan jaloista? Vai kannattaisiko kohdella kotimaan köyhiä tasapuolisesti ja pyrkiä nyt ensin hankkimaan asunnot heille, ja sitten kun oma pesä on siisti, auttaa muita. Onko ok että omille ei voi antaa asuntoja kun ei ole rahaa, mutta ulkomaalaisille voidaan vaikka rahaa ei ole siihenkään?

Jos suomalaisten pitää hankkia asunto ihan itse, miksei ulkomaalaisen tarvitse? Eikö riitä että ovat päässeet pois sodan jaloista? Vai kannattaisiko kohdella kotimaan köyhiä tasapuolisesti ja pyrkiä nyt ensin hankkimaan asunnot heille, ja sitten kun oma pesä on siisti, auttaa muita. Onko ok että omille ei voi antaa asuntoja kun ei ole rahaa, mutta ulkomaalaisille voidaan vaikka rahaa ei ole siihenkään?

Juuri näin! On ihan käsittämätöntä, miten täällä suhtautumaan ulkomaalaisiin. Suomalaisille ei anneta mitään.

Outoa ettet ole sairauteesi nojaten saanut asioitasi paremmalle tolalle. Oletko ottanut selvää kaikesta siitä mitä etuja voi tai voisit saada?

Olen.

Saan työkyvyttömyyseläke tätä, osan saan (minimi eläke siis) kelasta.

Siihen päälle asumistuki.

Tulot ovat 900 e eläkkeet ja 1100 e kun lasketaan asumistuki mukaan.

Asumistukeni menee suoraan vuokranantajalle ja kattaa alle puolet vuokrasta.

Joskus saan tt-tukea, jos menen miinukselle.

Näillä tuloilla (loppuelämän tulot) ei kalliimpaa kämppää vuokrata tai lainaa saada.

Kansallista identiteettiä tulisi kasvattaa. Se ei onnistu näyttämällä suomalaisille kuinka muualta tulleet pääsevät kerta toisensa jälkeen ohituskaistaa pitkin parempaan kuin kantaväki.

Meidän tulisi myöskin enemmän yhtenäistyä suomalaisina ja pitää omien puolta.

Ethän sä itekkään pidä suomalaisten puolta vaan levität idän trollipropqgandaa.

Lisäksi kannatat Suomen ja EU:n vastaisia juttuja: brexit, Orban, Erdogan, Trump...

On se hienoa, että noille löytyy uuden karheat asunnot heti. Suomalaisia kodittomia on pääkaupunkiseutu täynnä. Nekin varmaan saavat uudet asunnot itselleen? Ai ei vai, miksi en ylläty?

Suomalaiset asunnottomat aiheuttaneet tilanteensa itse. Päihdesekoja, jotka pistäis kaiken ylimääräisen päihteisiin. Tuhoasivat nuo kämpät tms.

Ei kaikki mutta suuri osa. Anteeks nyt vaan mut tää on se totuus.

En mä haluis maksaa sun kokoikäistä lorvimista muutenkaan, niin vielä paremmat puitteetkin siihen sitten.
Jostain niitä vapaita asuntoja pitää saada, että sotapakolaiset saadaan turvaan. Sä oot ainakin elossa. Ja kehtaat kadehtia!!
Jos halvempia taloja olis tyhjillään, niin tottakai niitä hankittaisiin.

Ja joo, valitti silloin, kun pistettiin orjiksi mansikkapelloille homeisiin huoneisiin ilman jääkaappia tai kunnollisia peseytymismahdollisuuksia.

En mä haluis maksaa sun kokoikäistä lorvimista muutenkaan, niin vielä paremmat puitteetkin siihen sitten.
Jostain niitä vapaita asuntoja pitää saada, että sotapakolaiset saadaan turvaan. Sä oot ainakin elossa. Ja kehtaat kadehtia!!
Jos halvempia taloja olis tyhjillään, niin tottakai niitä hankittaisiin.

Ja joo, valitti silloin, kun pistettiin orjiksi mansikkapelloille homeisiin huoneisiin ilman jääkaappia tai kunnollisia peseytymismahdollisuuksia.

Olen eri, mutta ohiksena:

Älä vaan ikinä vttu sairastu itse. Jos sairastut, niin muista tämä kommenttisi. Me muuthan emme ole velvollisia elättämään silloin sinun "lorvimistasi".

Uskomatonta, miten uskallat tuntematta toista/tietämättä mitään sairauden taustoista haukkua hänet. Eläkkeellä ei Suomessa päästä, sinne joudutaan.

No kerrotko, mikä on se syvempi "miksi", mitä ei oteta huomioon?

Tuo tulikin jo ilmi: mm. kansallinen identiteetti.

Ethän sä itekkään pidä suomalaisten puolta vaan levität idän trollipropqgandaa.

Lisäksi kannatat Suomen ja EU:n vastaisia juttuja: brexit, Orban, Erdogan, Trump...
Sokea Reettakin sen näkee, että olen Suomea kannattava suomalainen, enkä lämpene EU:n ja muiden kansallisten organisaation riistolle. Viron talous menee ihan just meistä ohi.🤷‍♀️
Asetelma hankaloittuu entisestään jos meille tulee presidentti joka ei kannata kansallisvaltioita.

Suomalaiset asunnottomat aiheuttaneet tilanteensa itse. Päihdesekoja, jotka pistäis kaiken ylimääräisen päihteisiin. Tuhoasivat nuo kämpät tms.

Ei kaikki mutta suuri osa. Anteeks nyt vaan mut tää on se totuus.

Päihderiippuvuus on sairaus. Hienoa huomata, että olet todella empaattinen. Ei kukaan takuulla SUUNNITTELE alkavansa spurduksi, joka elää ja asuu kadulla.

Päihderiippuvuus on sairaus. Hienoa huomata, että olet todella empaattinen. Ei kukaan takuulla SUUNNITTELE alkavansa spurduksi, joka elää ja asuu kadulla.

Ja lisään vielä, että on täysin sairasta ettei suomalaisille asunnottomille pystytä järjestämään EDES parakki majoitusta. Ja samaan aikaan ukrainalaiset pääsevät upouusiin taloihin pk-seudulle/viiden tähden hotelleihin! Olisikohan tässä yhtälössä jokin pahasti pielessä?

• Tykkää
Reactions: whiskers
Olen eri, mutta ohiksena:

Älä vaan ikinä vttu sairastu itse. Jos sairastut, niin muista tämä kommenttisi. Me muuthan emme ole velvollisia elättämään silloin sinun "lorvimistasi".

Uskomatonta, miten uskallat tuntematta toista/tietämättä mitään sairauden taustoista haukkua hänet. Eläkkeellä ei Suomessa päästä, sinne joudutaan.
Ai oliko se sitä huonompaa haukkumista? Et hoimeisissa huoneissa elävät kuolemaa paenneet ukrainalaiset saa haukkua?
Ukrainalaisista tiedetään, et mikä on tilanne. Tolla sairauseläkeläisellä saattaa olla ihan vaan psoriasis.

Yhteistyössä