Uskomatonta, Ukrainan pakolaiset majoitetaan Espoossa täysin uusiin kerrostaloihin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ai oliko se sitä huonompaa haukkumista? Et hoimeisissa huoneissa elävät kuolemaa paenneet ukrainalaiset saa haukkua?
Ukrainalaisista tiedetään, et mikä on tilanne. Tolla sairauseläkeläisellä saattaa olla ihan vaan psoriasis.

Just just. Ihan oikestiko uskot näin? Suomessa on ihan uskomattoman tarkkaa, että kuka pääsee sairaseläkkeellä ja millä perustein.

Ja jokainen ukrainalainen on sitten mielestäsi pyhimys? Esim varakkaat/venäjämieliset eivät ole siis paenneet sieltä ensimmäisten joukossa?

En sano, että tuo on totuus kaikista, mutta varmasti pätee osaan tulijoista. Niputat naurettavalta tavalla jokaisen ukrainalaisen täsmälleen samaan kastiin.

Voi Jeesus.🙄

Täällä on näköjään uusi palstahullu, joka haukkuu tuntemattomia ihmisiä, koska ne ovat työkyvyttömyyseläkeellä.

Samoin se tietää kaikkien ukrainalaisten taustat (ovat pyhimyksiä) ja jokaisella suomalaisella KODITTOMALLAKIN on palstahullun mielestä asunnot.

Jeesus, miten joku voi olla noin pimeä?🙄

En mä haluis maksaa sun kokoikäistä lorvimista muutenkaan, niin vielä paremmat puitteetkin siihen sitten.
Jostain niitä vapaita asuntoja pitää saada, että sotapakolaiset saadaan turvaan. Sä oot ainakin elossa. Ja kehtaat kadehtia!!
Jos halvempia taloja olis tyhjillään, niin tottakai niitä hankittaisiin.

Ja joo, valitti silloin, kun pistettiin orjiksi mansikkapelloille homeisiin huoneisiin ilman jääkaappia tai kunnollisia peseytymismahdollisuuksia.

Pääkaupunkiseudulla, johon myös Espoo kuuluu on Suomen kalleimmat vuokrat! Suomi on täynnä tyhjillään olevia asuntoja, jos vain tuo herrasväki suostuisi tulemaan pois Espoosta! Säästyisi samalla uskomaton määrä verorahoja.

Just just. Ihan oikestiko uskot näin? Suomessa on ihan uskomattoman tarkkaa, että kuka pääsee sairaseläkkeellä ja millä perustein.

Ja jokainen ukrainalainen on sitten mielestäsi pyhimys? Esim varakkaat/venäjämieliset eivät ole siis paenneet sieltä ensimmäisten joukossa?

En sano, että tuo on totuus kaikista, mutta varmasti pätee osaan tulijoista. Niputat naurettavalta tavalla jokaisen ukrainalaisen täsmälleen samaan kastiin.
Joojoo, tietenkin on tarkkaa. Mut sä nyt vaan haluisit enemmän, vähän uudemman asunnon jne.. sulle on kuitenkin maksettu asuminen, fyssarit ja lääkkeet. Pitäisikö mennä niin, et sairaseläkeläiset muuttais ensin noihin uusiin ja pakolaiset vapautuviin vanhempiin talouhin?

Ai sekö ei ollu niputtamista, et ne haukkuu olojaan täällä? Voi ziusus sun kans.

Joojoo, tietenkin on tarkkaa. Mut sä nyt vaan haluisit enemmän, vähän uudemman asunnon jne.. sulle on kuitenkin maksettu asuminen, fyssarit ja lääkkeet. Pitäisikö mennä niin, et sairaseläkeläiset muuttais ensin noihin uusiin ja pakolaiset vapautuviin vanhempiin talouhin?

Ai sekö ei ollu niputtamista, et ne haukkuu olojaan täällä? Voi ziusus sun kans.

Muuten ihan hyvä, mutta minä en ole sairaseläkkeellä. Olen eri kirjoittaja. Mutta sen verran tiedän, ettei sairaseläkettä helpolla saa. Taas sinä niputat muita.

Ja jos minulta kysytään, niin suomalaiset sairaseläkeläiset saisivat minun puolestani mennä ennnen ukrainalaisia upouusiin kerrostaloihin.

Maksan veroja työstäni mieluummin suomalaisten hyväksi, kuin ukrainalaisten. Sori vain, jos tämä aihe menee (ilmeisesti) sinulla tunteisiin.

Muuten ihan hyvä, mutta minä en ole sairaseläkkeellä. Olen eri kirjoittaja. Mutta sen verran tiedän, ettei sairaseläkettä helpolla saa. Taas sinä niputat muita.

Ja jos minulta kysytään, niin suomalaiset sairaseläkeläiset saisivat minun puolestani mennä ennnen ukrainalaisia upouusiin kerrostaloihin.

Maksan veroja työstäni mieluummin suomalaisten hyväksi, kuin ukrainalaisten. Sori vain, jos tämä aihe menee (ilmeisesti) sinulla tunteisiin.
Kyllä tää näyttää menevän sulla ihan palkoineen. Mulla on sama, missä muut asuu. En ole täällä ulisemassa eläkeläisistä ja asunnottomista ja kadehtimassa, kuinka sotapakoaisilla menee liian hyvin.

Ulrainalaiset alkaa tehdä töitä heti kun saa. Sä vaan valitat, kun ruoka kannetaan suuhun.

Oletko varma että edes haluavat näihin uusiin asuntoihin? Voivat niitä suomalaisetkin hakea, mutta monella jo on koti eikä sieltä halua muuttaa uudempaan ja hienompaan. Oma yhteistö tärkeä.

Kummallista kateutta lässyttää ettei asuntoja saisi muut kuin köyhät suomalaiset. Mielellään Vuokranantaja haluaa niihin työssä käyviä, ja ukrainalaiset ovat tunnetusti halukkaita tekemään töitä Suomessa. Plus että meillä on valtava pula työvoimasta.

Mikä möly siitä alkaisi jos suomalaisten käskettäisiin muuttaa pois kotoaan että ukrainalaiset saisi asunnon. Sitten uusi tilalle tarjottu kerrostalo Espoossa ei oliskaan ihana

Oletko varma että edes haluavat näihin uusiin asuntoihin? Voivat niitä suomalaisetkin hakea, mutta monella jo on koti eikä sieltä halua muuttaa uudempaan ja hienompaan. Oma yhteistö tärkeä.

Kummallista kateutta lässyttää ettei asuntoja saisi muut kuin köyhät suomalaiset. Mielellään Vuokranantaja haluaa niihin työssä käyviä, ja ukrainalaiset ovat tunnetusti halukkaita tekemään töitä Suomessa. Plus että meillä on valtava pula työvoimasta.

Nyt oikeasti:

Suomessa EI OLE työvoimapulaa.

Päinvastoin - meillä on työttömiä enemmän kuin työpaikkoja!

Työpaikoiksi en laske näitä 9 e/päivä orjatöitä, joilla siivotaan tilastoja.

Eli ei noille ukrainalaisillekaan ole olemassa yhtään sen enempää työpaikkoja, kuin suomalaisille.

Ja on ihan sama mitä mieltä sinä olet, mutta jos työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole niin niitä ei ole.

Osaa harmittaa että suomalaisille kodittomille, narkkareille ja muille joilla on haastavaa pitää asuntoa ei tarjota mahdollisuutta omaan kotiin mutta ulkomaalaisille annetaan ilmaiseksi. Toisia harmittaa siksi että kaikkien köyhien pitäisi asua maalla parakeissa ja tehdä vaikka maataloustöitä toimeentulotuen vastineeksi.
Ihan kansalaisuudesta huolimatta, niille narkkareille ja paikat hajottavilla mielenterveystapauksille ei pidä tarjota yhtään mitään. Nukkukoon maakuopassa kunnes osaavat olla ihmisiksi.

Ajattele tilanne toisinpäin mikäli et ole trolli. Menettäisit kaiken mutta pääsisit maahan x turvaan. Haluaisitko kaikkien traumojesi keskellä teltta- vai parakkimajoitukseen?
Mikä sinua on estänyt vuosien varrella hankkimasta itsellesi parempaa asuntoa?
Täsmälleen näin.
Meillä on paljon erilaisia tukiasuntoja vähäosaisille, päihteiden käyttäjille, narkomaaneille, mt- potilaille, vankilasta vapautuville jne. Ja meillä on myös erittäin paljon ongelmia näiden ihmisten vuoksi, on melua, riitaisuutta, päihteiden väärinkäyttöä, väkivaltaa, välinpitämättömyyttä ympäristön suhteen yms mitä yhteiskunnasta syrjäytyneiden parissa esiintyy. Kukaan ei heistä maksa asumistaan eikä elämistään. Ja aiheuttavat elämäntavoillaan paljon kuluja yhteiskunnalle, mm. päihdeongelmaiset jatkuvasti ovat uudelleen "kadulla".Miksi on niin vaikea asia että sotaa paenneet traumatisoituneet ukrainalaiset voivat asua kunnollisissa kodeissa? Meillä on yhteiskunta joka haluaa auttaa kaikkia. On erittäin hienoa jos ahkerat ukrainalaiset lapsineen saavat uuden kodin ja työn ja lapset pääsevät kouluun ja harrastuksiin. Telttoihinko pitäisi sijoittaa? Se nyt olisi kansainvälisten lakien vastaistakin.

No ei se nyt ihan noinkaan voi mennä. Toimiva yhteiskunta pitää huolta haikoimmista, olivat he sitten millä tavalla tahansa syrjäytyneitä.

JUURI NÄIN.👍

Täällä vain tuo yksi kirjoittaja puolustelee ukrainalaisia niin henkeen ja vereen, että mt/päihdeongelmaisten suomalaisten ihmisarvokin voidaan siinä sivussa kyseenalaistaa.

Mikä on melkoisen sairas ajatusmaailma kyllä, koska ihmisarvo on jakamaton.

No ei se nyt ihan noinkaan voi mennä. Toimiva yhteiskunta pitää huolta haikoimmista, olivat he sitten millä tavalla tahansa syrjäytyneitä.
No, toimiva yhteiskunta pitäisi nuo tapaukset laitoksissa, eikä omissa asunnoissaan tappelemassa avaruusolioiden kanssa.
Ilmeisesti tämä palstan sairauseläkeläinen joutuu tekemään niin paljonkin. Resurssit vaan ei riitä mielen paranemiseen, vaan pakolaisten kyttäämiseen.

Yhteistyössä