Ärsyttääkö puoliso minua tahallaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mahtaako mieheni ärsyttää ja kiusata minua tahallaan? Jotenkin on alkanut tuntumaan, että hän oikein ilahtuu, jos esim. saa minut hermostumaan. Jos pyydän häntä hoitamaan jonkin asian, niin sen hoitamista venytetään ja venytetään. Yleensä niin pitkään, että hoidan sen itse. Jos kerron, mikä asia tai teko minua ilahduttaa, niin voin olla varma, ettei hän tee sitä uudestaan.

Maksoin pari viikkoa sitten yhteisen laskun ja mies lupasi siirtää tililleni oman osuutensa. Sanoin asiasta kerran ja kahdesti muistutin tekstarilla. Mitään ei tapahdu.

Viikonloppuna pyysin häntä viemään roskat, sanoi vievänsä. Laitoin roskapussit eteiseen valmiiksi. Mitään ei tapahtunut. Patistelin aikani ja hermostuin sitten ja vein ne itse. Miehen kasvoilta jotenkin näkyi riemu, kun jouduin viemään ne itse. Tällaista riemua ja tyytyväisyyttä on ollut näkyvissä viime aikoina useammassakin asiassa, jotka olen sitten viime kädessä hoitanut itse.

Vanhempiaan ja siskojaan ”palvelee”, vie ja hakee pyynnöstä milloin mitäkin. Vaan jos minä pyydän, niin mitään ei tapahdu. Ihan kuin olisin jotain alempaa kastia, joka voi hoitaa kaiken ihan itse. Hyvä esimerkki on se, että ottaa töistä vapaata kuskatakseen äitinsä lääkäriin (koska isänsä, eläkeläinen, ei ehdi). Jos kysyn vastaavaa kun pitäisi viedä lapsi labraan tai lääkäriin, niin silloin hänellä on aina töissä jotain ettei voi mennä edes tuntia myöhemmin. Aina silloin tarvitsee myös autoa johonkin työjuttuun, edes autoa en saa vaikka kysyisin kuukautta ennen. Joka kerta sama. Enää en edes kysy.

Olenko minä jotenkin vainoharhainen vai onko miehen toiminta teistä ilkeää?

Kuulostaa siltä, että miehesi on omalle lähipiirilleen se "hellanduudeli- poika/velikulta" ja mitä luultavammin myös tuttava/kaveripiirissään se "mies joka hoitaa homman kuin homman" mutta sinulle sitten puhtaasti kokovartalokyrpä. Itse saat raataa ja joustaa ja maksaa ja tehdä kaiken, hän kuorii kermat pinnalta. Omahyväinen mieslapsi.
Pistä luiskaan.

Kuulostaa että haluaa erota muttei halua tehdä itse likaista työtä vaan haluaa uhriutua kun saat tarpeeksi ja jätät sen. Tai on loukkaantunut jostain mitä olet tehnyt minkä kokee jostain syystä loukkaavaksi (jota itse et välttämättä ole edes huomannut) ja nyt kantaa kaunaa ja kostaa.

Mitä tapahtuu jos jätät ne roskat vaan viemättä, tai muut miehelle sovitut jutut? Anna kertyä kymmenen pussia siihen tms kunnes reagoi jotenkin (meillä tosin kokeilin tätä astioiden kanssa mutta astiat loppui ennen kuin niille tapahtui mitään)

Kuulostaa siltä, että miehesi on omalle lähipiirilleen se "hellanduudeli- poika/velikulta" ja mitä luultavammin myös tuttava/kaveripiirissään se "mies joka hoitaa homman kuin homman" mutta sinulle sitten puhtaasti kokovartalokyrpä. Itse saat raataa ja joustaa ja maksaa ja tehdä kaiken, hän kuorii kermat pinnalta. Omahyväinen mieslapsi.
Pistä luiskaan.
Ihana uusi termi tuo k****. Korvaa hyvin Herra Mulkvistin. Tarinamme loppuaikoina tuollainen käytös oli tuttua.
Mies tosin sairasti monia ongelmia, joita en enää viitsi muistella.

Mitä tapahtuu jos jätät ne roskat vaan viemättä, tai muut miehelle sovitut jutut? Anna kertyä kymmenen pussia siihen tms kunnes reagoi jotenkin (meillä tosin kokeilin tätä astioiden kanssa mutta astiat loppui ennen kuin niille tapahtui mitään)
En viitsi kokeilla, koska tuskin reagoi. Miehellä on käytössään ns. oma wc ja ollaan joskus sovittu, että hän siivoaa sen ym. Tälläkin hetkellä siellä on roskia lattialla (koska roskis täynnä), tyhjiä lääkepurkkeja altaan reuna täynnä ym. Jos jättäisin roskapussit eteiseen niin siihen kerääntyisi. Alkaisi koko kämppä pian näyttää siltä, että tarvittaisiin Kanasen Auri apuun.

Kuulostaa että haluaa erota muttei halua tehdä itse likaista työtä vaan haluaa uhriutua kun saat tarpeeksi ja jätät sen. Tai on loukkaantunut jostain mitä olet tehnyt minkä kokee jostain syystä loukkaavaksi (jota itse et välttämättä ole edes huomannut) ja nyt kantaa kaunaa ja kostaa.
Voi pitää paikkansa. Muutoinkin tuntuu ärsyyntyvän minuun ja löytää aina jotain moitittavaa.
Mutta saa toki ottaa ihan itse avioeron, minä en ala kaikkea hänen puolestaan hoitamaan. Ja jos ei saa itse erottua, niin minun puolestani saa kärsiä epämiellyttävästä seurastani vaikka loppuelämänsä. Hah.

Voi pitää paikkansa. Muutoinkin tuntuu ärsyyntyvän minuun ja löytää aina jotain moitittavaa.
Mutta saa toki ottaa ihan itse avioeron, minä en ala kaikkea hänen puolestaan hoitamaan. Ja jos ei saa itse erottua, niin minun puolestani saa kärsiä epämiellyttävästä seurastani vaikka loppuelämänsä. Hah.
👍😀Toinen vaihtoehto on, että alat pitämään kovaa komentoa kuin Justiina Pekka Puupää-elokuvissa.
Oudossa parisuhteessa löytää itsestään uusia piirteitä. Sanoin aikoinaan usein, että kesämökillämme voisi pyöriä non-stop kamera. Sitten parhaista paloita voisi liimata elokuvan tai tv-sarjan. Draamaa, komediaa, tragediaa ja rentoa menoa. Kaikki genret samassa sopassa.
Kevyt budjetti ehkä kattaisi yhden viikon lipputulot. Tekihän Spedekin yhden elokuvan, jota ei kukaan käynyt katsomassa.

Yhteistyössä