Mitä me teen näiden teinieni kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Alkaa tulee epätoivoseksi näiden meidän teinien kanssa. Poika 17v ja lukiossa, mutta vetää kursseista vitosia. Ei tee mitään, on suunnilleen tyytyväinen kun läpi pääsee. Mitään ei harrasta, vaan tuijottaa kännykkää. Viikonloppuna sitten saattaa olla joidenkin kaverien kanssa = ryyppää.

Tyttö 15v ysillä ja keskiarvo alta 7. Ei nappaa koulu ja poikaystävä on yli 18v. Oon varma, että ovat harrastaneet jo seksiäkin. Poikaystävä täysi vätys. Työtön luuseri, joka ryyppää joka ikinen viikonloppu.

Isää ei kiinnosta paskanvertaa. Sanoo vaan että ei kannettu vesi kaivossa pysy ja että kyllä ne sitten joskus oppii elämän perusasiat kantapään kautta. No hän ei ite oo koskaan kouluja käyny ja päässy sukulaisten ansiosta aikoinaan työuralle. Nykyään helpossa hyvin palkatussa työssä. Mutta samaa tuskin voi tapahtua hänen lapsilleen.
 
Kyl sitä nyt voi neuvoja antaa.


No. Miksei.


Se yläasteikäinen. Ottakaa yhteiseksi projektiksi joku aine. Mistä sä tykkäät? Historiasta? Kielistä? Tai jelpi vaikka kirjallisuudessa. lukekaa molemmat ne vaadittavat kirjat ja keskustelkaa aiheesta. Teini saattaa innostua ku huomaa että suakin kiinnostaa.


Ja pojan kanssa teet kanssa jotain. Mistä se tykkää? Tai tykkäsi ennen kuin tuli laiskaksi teiniksi? Menkää kalaan, pelaa futista, rassatkaa mopoa, väsätkää linnunpönttö, menkää yöretkelle kuuntelemaan pöllöjä, alkakaa harrastaa frisbeegolfia, mitä vaan.
 
Ja ihan vaikka yhteinen pitsaperjantai. Tai sunnuntai jos lapsilla on tapana painua perjantaina jonnekin...


Tehkää taikina edellisenä iltana jääkaappiin nousemaan. Jokainen kertoo mitä haluaa pitsaansa. Sit seuraavana iltana teette ne ja jokainen saa myös maistiaiset toisten pitsoista. Poika/tyttöystävät mukaan myös!

Pieniä juttuja joita teette yhdessä. Edes kerran viikossa. Siitä se lähtee.
 
Alkaa tulee epätoivoseksi näiden meidän teinien kanssa. Poika 17v ja lukiossa, mutta vetää kursseista vitosia. Ei tee mitään, on suunnilleen tyytyväinen kun läpi pääsee. Mitään ei harrasta, vaan tuijottaa kännykkää. Viikonloppuna sitten saattaa olla joidenkin kaverien kanssa = ryyppää.

Tyttö 15v ysillä ja keskiarvo alta 7. Ei nappaa koulu ja poikaystävä on yli 18v. Oon varma, että ovat harrastaneet jo seksiäkin. Poikaystävä täysi vätys. Työtön luuseri, joka ryyppää joka ikinen viikonloppu.

Isää ei kiinnosta paskanvertaa. Sanoo vaan että ei kannettu vesi kaivossa pysy ja että kyllä ne sitten joskus oppii elämän perusasiat kantapään kautta. No hän ei ite oo koskaan kouluja käyny ja päässy sukulaisten ansiosta aikoinaan työuralle. Nykyään helpossa hyvin palkatussa työssä. Mutta samaa tuskin voi tapahtua hänen lapsilleen.
Esimerkin voimalla olis tehnyt ihmeitä
 
Masennusta. Juuri tänään oli uutisissa, että sotauutiset ja muut vie nuorten uskon tulevaisuuteen. Voi olla myös muita syitä. Et voi tehdä muuta kuin olla tukena, roosaruusalla oli hyviä ehdotuksia. Ite olin teininä samanlainen, mutta äidin kanssa käytiin yhdessä vaateostoksilla ja äiti ompeli mulle goottivaatteita joka oli meidän yhteinen juttu. Ei tuossa iässä välttämättä pysty ajatella tulevaisuuteen jos jokainen päivä tuntuu taistelulta. Itse pystyin vasta 24-vuotiaana aloittamaan opiskelut ja löysin alan joka veti.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä