Huomenna on taas maanantai. Mitä aiot tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on se kuuluisa musta maanantai. Olen jo pitkään epäillyt mieheni pettävän, nyt se on vihdoin selvää: laukusta löytyi kondomit!
Viikko alkaa huonoissa merkeissä, mutta yritetään, yritetään.

Tai sitten ilmoitat, että jos hän lähtee niin palatessa sinä et ole enää asunnossanne. Kamat kasaan ja ensin hotelliin ja sitten asuntomarkkinoille. Ei tuollaisesta suhteesta mitään tule, jossa toinen pettää ja yrittää ottaa etäisyyttä kun toinen kiristää otetta ja on lisäksi mustasukkainen.

Ja ymmärrän kyllä olen Blondi Brooke, liian kiltti ja hiukan tyhmä. Mutta miten saa aikuisen miehen laittamaan paheet tauolle, kerro!?
No et mitenkään. Sinä kunnioitat itseäsi ja sinulla on selkeät arvot joita odotat myös mieheltäsi löytyvän (nämä luonnollisesti on käyty läpi ennen yhteen menoa). Jos näitä yhteisiä arvoja ei löydy niin annat miehen mennä?

No et mitenkään. Sinä kunnioitat itseäsi ja sinulla on selkeät arvot joita odotat myös mieheltäsi löytyvän (nämä luonnollisesti on käyty läpi ennen yhteen menoa). Jos näitä yhteisiä arvoja ei löydy niin annat miehen mennä?

Kiitos Lispetti ja muut ❤️ Taitaa olla juuri noin, ettei kannata odottaa ihmettä, jos toinen ei ole rehellisellä asialla enää tai jos toinen kohtelee muuten huonosti. Miksi se lähteminen on niin vaikeaa😭😭😭

Kiitos Lispetti ja muut ❤ Taitaa olla juuri noin, ettei kannata odottaa ihmettä, jos toinen ei ole rehellisellä asialla enää tai jos toinen kohtelee muuten huonosti. Miksi se lähteminen on niin vaikeaa😭😭😭
Siksi että monet ihmiset roikkuvat huonossa suhteessa mieluummin kun lähtevät koska pelkäävät/luulevat jäävänsä yksin. Varsinkin läheisriippuvaiselle ihmiselle on kova kasvunpaikka seistä omilla jaloillaan.
Jos haluat muutosta elämääsi niin sinun on se itse tehtävä. Toinen ihminen ei tule muuttumaan ja hänellä on myös oikeus elää omannäköistä elämäänsä.

Siksi että monet ihmiset roikkuvat huonossa suhteessa mieluummin kun lähtevät koska pelkäävät/luulevat jäävänsä yksin. Varsinkin läheisriippuvaiselle ihmiselle on kova kasvunpaikka seistä omilla jaloillaan.
Jos haluat muutosta elämääsi niin sinun on se itse tehtävä. Toinen ihminen ei tule muuttumaan ja hänellä on myös oikeus elää omannäköistä elämäänsä.

No kyllä joo, taidan olla läheisriippuvainen, siitä on hankala selvityä. Lisäksi miettii pärjääkö taloudellisesti, mutta luultavasti pärjään ihan ok. Mies on myös agressiivinen, ei siis fyysisesti mutta muuten. Tämä on nyt kasvun paikka.

Mies ei todellakaan ota mitään sääntöjä tai taukoja vastaa. Kuka sinä olet?
Hyvä kysymys kuka minä olen. Olen jalat maassa oleva tyyppi, joka tykkää kirjoittamisesta avoimella keskustelupalstalla. Aloitin kirjoittamiseni netissa vuosituhannen vaihteen molemmin puolin. Minulla ei silloin ollut kotona nettiä Tein töitä tietokoneella, ja sattumalta osuin Soneraplazan Elleihin.
Siitä se lähti, ja yritän pikkuhiljaa päästä eroon nettikirjoittamisestani.
Seuraan vauva av:lta Helena Koivu-ketjua. Vaikuttaa siltä, että Suomessa on kaksi heimoa. Toiset ovat hyviksiä ja toiset pahiksia. Suurin osa ihmisistä tuntuu olevan narskuja.
Ihailen Helenan rohkeutta. Sellainen minäkin olin aikoinaan. Avioeromme aikoihin en tiennyt mistä puolisoni alkoholismi johtuu. Myöhemmin hän sai eläkepaperit mt-diagnoosin saatuaan. Jos olisin ongelman ytimen tiennyt, olisin toiminut avioeron selvittelyssä täysin eri tavalla. Holtiton pettäminen ja irtosuhteet kuuluvat taudin kuvaan.
Luultavasti olen jo aiemmin kommentoinut aapeen ketjuihin tällä palstalla, ja saanut häneltä kiitokset kommenteistani.
Suomessa mt-ongelmat lisääntyvät Purran (ei Petterin) hallituksen takia.
Olen jo ikäihminen, ja haluan keskittyä elämääni, joka on nykyään onnellista ja tasapainoista. Seuraan molempien perhepalstojen keskusteluja, mutta auttamaan ja neuvomaan en enää ala. Kirjastoissa ja netissä on paljon hyvää luettavaa. Enemmän kuin 1900-luvulla, jolloin elämäni oli kaaoksessa. Tartuin silloin härkää sarvista, ja perustin yhden vertaisryhmän kotikulmilleni. Kahden työn tekijänä ja alaikäisten lasten yh-äitinä en tykännyt rampata kaukana kotoa toimivissa ryhmissä. Muutama vuosi sitten tapasin yhden ryhmään osallistujan, ja hän muisteli autoani, jonka kyydissä oli kerran ollut.
Nykyään ryhmämme tiloissa toimii hindutdmppeli. Jos olisin yhtä hyvä kirjoittaja kuin nuorin sisareni, kirjoittaisin elämästäni hupaisan kirjan. Miitta-täti perusti Yleen podcastin. Ehkä se sopisi minulle parhaiten. Olen puhelias höoöttäjä, joka on saanut monesti ihmiset repeämään naurusta. Niin Tuhniskin aikoinaan repeili naurusta, kunnes sitten masennus iski ysärin lamavuosina. Hänellä oli lasittunut katse ja käytös käsittämätöntä.
Päivä kerrallaan katse tulevsisuuteen. Se on elämäni motto number one.
Katsoin aamulla ikkunasta ulos, ja sanoin ääneen snow. Tunnekieleni on nykyään englanti, sillä jälkikasvuni puhuu englantia.
Kuka minä olen kysyjälle kiitos hyvästä kysymyksestä. itsetuntemus on elämän a ja o.

Aaaa…olet se vahva kirjoittaja josta tykkään ja haluaisin niin ottaa oppia!
Hyvää uutta vuotta, terveyttä, iloa ja onnea sinulle ❤️
Sinulle, naisille ja muille kirjoittajille uuden vuoden uutisia: olen päässyt taas askelia eteenpäin, suunnittelen pikkuhiljaa omaa elämää. Huomasin yhtäkkiä, että se mikä tervehdyttää on seisominen omilla jaloillani (en tiedä mihin olin kadottanut oman minuuteni, no dominoivassa liitossa se monesti naiselta katoaa ja nainen jopa haluaa sitä itse!).
Tutustuin herkkämieheen, josta ei todennäköisesti kehkeydy mitään sen enempää, välissä on niin paljon matkaa. Hyvä niin, muuten itsenäistyminen keskeytyisi. Mutta tapahtumista oli seurauksena havahduttava vaikutus ja sen jälkimainingeissa ymmärsin mitä olikaan onnellisuus, jota en ole tuntenut enää vuosiin ja miten onnetonta elämän ei pitäisi olla. Sain tapauksesta boostia uuteen aikaan siirtymisestä, aikaan jossa ei ole alituista nalkutusta, itsekkyyden ympäröimää kehää, uhkailua, kiristystä, nuukuutta, haukkumista ja ennenkaikkea pohjatonta loputonta toivotonta yksinäisyyttä parisuhteessa. Sain valoa tunnelin päähän, ja toivoa siitä että maailmassa on myös lämpimiä ihmisiä. On toisia maailmoja, jos vain uskaltaa astua toiselle levelille ja ottaa riskin, ja pelkästään yksin asuminen on onnellisempaa kuin mennyt elämä..

#22 Oli ilo lukea viestisi, että sinulla menee jo mukavasti.
Luin jouluaikaan kirjan The light of Paris. Kirjan tarina liikkuu kahdessa aikatasossa vuosina 1924 ja 1999. Nainen pääsee irti piinaavasta avioliitostaan, ja kohtaa lapsuusmaisemissaan uuden ja ihanan miehen, joka on ravintola-alalla.
Olen kirjoittanut tänään tällä palstalla monta viestiä ja katsonut välissä presidentin uudenvuodenpuheet mokemmilla kotimaisilla kielillä.
Nyt iPadini kaipaa latausta.
Hyvää uuden vuoden jatkoa. Valoisa elämänasenne on ollut aina voimavarani.
Minua on jopa sanottu valaistuneeksi ihmiseksi Helsingin kadulla buddhamunkin suulla. Olen kiinnostunut uskonnoista, ja vierailin ulkomaanmatkallani ennen joulua yhden maailman suurista uskonnoista kirkossa. En käytä rakennuksesta sen oikeaa nimeä, sillä tämä palsta on persujen ja rasistien kansoittama.
Oen myös hyvilläni, että tällä palstalla ei ole ollut raskaita kirjoituksia joulun aikaan. Ihmiset osaavat jo hakea hädässään apua oikeista paikoista.

Viestistäni #23 ei selviä mihin kellonaikaan kirjoitin viestini.
Tämän palstan nimimerkki Palstapesu kuittaili jossain ketjussa, että en ole viihtynyt palstalla viiteen tuntiin.
Ehkä poissaoloni johtui siitä, että katsoin putkeen loistavaa tv-sarjaa Queen of fucking everything.
Keski-ikäisen naisen elämä voi olla raadollista ja ihanaa yhtäaikaa. Minun elämä vähän päälle nelikymppisenä oli lähes yksyhteen osin samanlaista kuin sarjan Lindan. Harmittaa, kun en toteuttanut silloin taidenäyttelyä, jonka aiheena olisi ollut parisuhteen päättyminen.
Mökkipitäjässämme vaikutti niihin aikoihin (ja vaikuttaa vieläkin) kuuluisa naistaiteilija, joka maalasi monen metrin korkuisia maalauksia sen aikaisesta miesystävästään.
Yritän pysyä poissa palstalta joidenkin herkkähipiäisten lukijoideni ja palstalle kirjoittajien mielenrauhan turvaamiseksi.
Muistakaa pitää elämänne pahvikulisseista hyvää huolta, etteivät ne romahda kasaan.

Yhteistyössä