YLE: Paha hallitus leikkasi Minnan asumistuen pois, nyt asunto rapistuu ja Minna joutuu muuttamaan 250 nelijön asunnostaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä, että tähän on tullut jotain järkeä. Ei veronmaksajien tarvitse maksaa noin isoa taloa kenellekään. Hän pärjää kissansa kanssa pienemmässä asunnossa.

Hyvä, että tähän on tullut jotain järkeä. Ei veronmaksajien tarvitse maksaa noin isoa taloa kenellekään. Hän pärjää kissansa kanssa pienemmässä asunnossa.
Kaksi lastakin sinne pitää mahtua. Ei ne kulut siitä mihinkään vähene. Ei tuota saa kuin olemattomalla hinnalla myytyä, vesivahinkokin ollut ja muutenkin rempan tarpeessa. Vuokra-asuntoon saattaisivat kyllä saada asumistukea helpommin.

Kaksi lastakin sinne pitää mahtua. Ei ne kulut siitä mihinkään vähene. Ei tuota saa kuin olemattomalla hinnalla myytyä, vesivahinkokin ollut ja muutenkin rempan tarpeessa. Vuokra-asuntoon saattaisivat kyllä saada asumistukea helpommin.

Silti liian iso talo. Kun laittaa tarpeeksi matalan hinnan, niin mikä tahansa menee kaupaksi.

Mutta pääsee isommasta velasta ja ylläpitokustannuksista eroon.
Paljonko siinä sitten säästää jos asumismenot ovat nyt noin 1000e/kk? Vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus tulee maksettavaksi sittenkin ja vielä maksat sitä loppua asuntolainastakin. Tulisiko säästöä sen mahdollisen asumistuen verran? Juvalla ei kovin suurta valikoimaa vuokra-asunnoista edes ollut.

Paljonko siinä sitten säästää jos asumismenot ovat nyt noin 1000e/kk? Vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus tulee maksettavaksi sittenkin ja vielä maksat sitä loppua asuntolainastakin. Tulisiko säästöä sen mahdollisen asumistuen verran? Juvalla ei kovin suurta valikoimaa vuokra-asunnoista edes ollut.
Aikuiset lapset ehkä haluavat pitää kotitalon suvussa. Eihän se ole kuin järjestelykysymys. Niin minun suku on toiminut. Isossa sisarusparvessa on yleensä joku, joka haluaa tilan ja kiinteistön itselleen. Surettaa, kun edesmenneen veljeni ihanaa mökkiä eivät hänen lapsensa halua. Luultavasti pitkä ajomatka on suurin syy. Minua ei saa maaseudulle kutjottamaan edes kirveellä.

Huvittaa aina nämä, jotka tulevat pätemään asiassa, joka ei itseä kosketa, varsinkin, kun ei ole varmaa, miten itse vastaavassa tilanteessa toimisivat.
Samoin ajattelen. Minua huvittaa lukea Seiska-lehden Koivu-uutisointia.
Lehti tahallaan lietsoo pahaa mieltä molemmille osapuolille.
Lehden ysärimuistelo on huikea. Muistan hyvin Samuli E:n sekoilut. Minäkin aikoinaan kuten jutun Vera J. kirjoitin suutuspäissäni pitkän kirjeen mieskaverilleni. Hän oli alleviivannut kirjeeni kohtia punakynällä, ja niitä kohtia sitten setvittiin.
Onneksi siihen aikaan ei ollut nettiä.

Samoin ajattelen. Minua huvittaa lukea Seiska-lehden Koivu-uutisointia.
Lehti tahallaan lietsoo pahaa mieltä molemmille osapuolille.
Lehden ysärimuistelo on huikea. Muistan hyvin Samuli E:n sekoilut. Minäkin aikoinaan kuten jutun Vera J. kirjoitin suutuspäissäni pitkän kirjeen mieskaverilleni. Hän oli alleviivannut kirjeeni kohtia punakynällä, ja niitä kohtia sitten setvittiin.
Onneksi siihen aikaan ei ollut nettiä.

👍

Yhteistyössä