Oli kyse aika monesta muustakin asiasta. Jos nyt yhteen lauseeseen pitää tämä tiivistää, niin se kuuluu seuraavasti: Perussuomalaisten politiikka hallituksessa ei vastaa sitä mitä puolueen ohjelmissa on esitetty viimeisen 25 vuoden aikana.
Jos tuota haluaa laajentaa, niin laajennus kuuluu seuraavasti: hallituksessa Perussuomalaiset on keskittynyt työelämäheikennyksiin ja kokoomuslaiseen hyvätuloisia suosivaan politiikkaan merkittävästi enemmän kuin mitä puolueen ohjelmat viimeisen 25 vuoden ajalta antaisivat odottaa. Vastaavasti puolueen panostus maahanmuuton rajoittamiseen on ollut hallituksessa huomattavasti, siis huomattavasti vähäisempää kuin mitä puolueen ohjelmat ja ulostulot viimeisen 25 vuoden ajalta antaisivat odottaa.
En tiedä oletko tietoinen siitä, että hallituksessa kokoomus on suurin puolue, jolla on eniten myös päätäntävaltaa. Kukaan ei kävele hallitukseen toteuttamaan vain ja ainoastaan omaa politiikkaansa ellei sitten kyseinen puolue ole saanut yli puolta eduskunnunan paikoista. Hallituksessa tehdään aina kompromisseja ja suurin puolue tekee niitä vähiten.
ps on minusta identifioitunut duunari puolueeksi, ei työttömien puolueeksi. Se on myös hyvin selkeästi ollut sitä vastaan, että eletään tukien avittamana tai varassa. Minusta tässä ei ole ollut mitään epäselvää.
On mahtavaa, että tämänhetkinen hallitus on rajoittanut kehitysapurahoja, maahanmuuttoa, palautuksia, perheenyhtistämisiä, ilmaista opiskelua muille kuin suomalaisille ja kehittelee palautuskeskusta. Se on myös puuttunut älyttömiin paljousalennuksiin rikoksentekijöille, nostanut lapsilisiä, laskenut verotusta, pyrkinyt tekemään yrittämisestä kannattavampaa, rakentaa yleistukea jonka johdosta kaikesta työnteosta tulee kannattavaa jne.
Minusta tämä hallitus on tehnyt paljon hyviä asioita. Olen myös itse sitä mieltä, että ihmiset ovat liian tottuneita erinäisiin tukiin ja tukihimmeleihin ja unohtavat omat vastuunsa omasta elatuksestaan.
Itse tosin olisin alkanut porrastaa ansiosidonnaista vasta kolmen tai neljän kuukauden jälkeen ja ollut koskematta sairauspäivärahoihin. Minusta on turha rangaista niitä, jotka ovat sairaana eivätkä oikeasti pysty tekemään asialle yhtään mitään.